• Ismertető
  • Hírek
  • Letöltés
  • Súgó
  • Tananyag
  • Közösség
  • Ubuntu Women
ubuntu.hu

Belépés

Mi az az OpenID?
  • Belépés OpenID használatával
  • OpenID belépés megszakítása
  • Felhasználó létrehozása
  • Elfelejtett jelszó

Facebook

Kapcsolat

  • Identi.ca csoport
  • Facebook oldal
  • IRC
  • Közösségi levlista
  • Segítői levlista
  • Magyar Ubuntu Planet
  • További elérhetőségek

Megjelent az Ubuntu Maverick Meerkat Beta

2010. szeptember 2. – 21.06 – toros

Megjelent az Ubuntu következő kiadásának, a várhatóan 2010 októberében megjelenő Ubuntu 10.10, kódnevén a Maverick Meerkat Beta verziója. Ez a változat kifejezetten a fejlesztőknek és tesztelőknek szánt előzetes, éles rendszeren ezért a használata nem ajánlott.

Ubuntu Maverick Desktop

Mint minden fejlesztői kiadás, így a Maverick Meerkat sem ajánlott semmiképpen sem éles rendszerre. Ugyanakkor azok, akik nagyon kíváncsiak, nyugodtan feltelepíthetik egy virtuális gépben, így különösebb kockázat nélkül próbálgathatják és követhetik nyomon a fejlődését. Erről itt található egy útmutató.

Újdonságok

Friss csomagok

Mint minden új kiadásnál, ezúttal is rengeteg friss és új csomag jelent meg az Ubuntu fejlesztői ágának tárolóiban. Ez nem csak a már meglévő csomagok új verzióit jelenti, hanem sok új alkalmazás megjelenését is.

2.6.35-ös kernel

A Maverick Meerkat Beta kiadásban a 2.6.35-19.20-as kernel kapott helyet, ami a 2.6.35 stabil Linux kernelen alapul.

GNOME

A GNOME platform 2.31-es verzióra frissült. Ennek része az új dconf és gsettings API. Az Evolution a 2.30.2-es verzióra frissült, ami sokkal gyorsabb, mint az Ubuntu 10.04 LTS-ben helyet kapott kiadás.

KDE

A Kubuntu a KDE SC 4.5 kiadására épül.

Unity

Az Ubuntu Netbook Edition változatban a Unity lett az alapértelmezett felület. Az óra appletbe bekerült egy naptár is. Részletesebb ismertető a Unity felülettel kapcsolatban itt olvasható.

Gwibber

Az új kiadásban található Gwibber már támogatja a Twitter új azonosítási mechanizmusát. A háttérben történt fejlesztéseknek köszönhetően érezhetően gyorsabban indul el az alkalmazás, mint eddig.

Shotwell

Az eddig alapértelmezett F-Spot fotószerkesztőt a Shotwell váltotta az új kiadásban.

Ubuntu One újdonságok

Az új kiadásban az Ubuntu One még szebben integrálódik a rendszerbe: a feliratkozás és bejelentkezés immár nem a webböngésző megnyitásával, hanem az alkalmazás felületén történik. Az Ubuntu One és a Nautilus fájlkezelő integrációja is fejlődött, és gyorsabb lett a fájlok szinkronizációja.

Hangerőszabályzó

A Maverick Meerkatben a hangerőszabályzóból irányíthatjuk a zenelejátszást is: láthatjuk az éppen hallgatott szám címét, előadóját és a CD borítóját, megállíthatjuk, vagy elindíthatjuk a zenét, és lapozhatunk a számok között.

Szoftverközpont

Megújult a Szoftverközpont: külön szekcióban kaptak helyet az ajánlott és az új alkalmazások. Emellett az előzmények funkció segítségével nyomon követhetjük a műveleteket. A fejlesztések eredményeként gyorsabbá vált a Szoftverközpont működése.

További információk

További információk és letöltési lehetőség a hivatalos bejelentésben.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
ricsi-pontaz – magyar közösségi tag – 2010. szeptember 3. 9.33

Asztali gépen már a legelső naptól Mavericket használok (teljes elégedettséggel). Azt hiszem eljött az ideje, hogy a laptopra is feltelepítsem. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://somloirichard.hu

barii – 2010. szeptember 3. 9.37 – előzmény

ez már a 2. kiadás, hogy a fejlesztési folyamat elejétől tesztelgetem, és egyszer sem omlik össze frissítésnél
a lucid előtti kiadásokat mindig újra kellett telepíteni amiatt, hogy összeomlott

ettől függetlenül én sem ajánlom feltenni korai fázisban, mert hiába frissítgetem, mindig van valami, ami elvileg bekerült a kiadásba, de hiába frissítem, nem látom az eredményét

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

ricsi-pontaz – magyar közösségi tag – 2010. szeptember 3. 9.41 – előzmény

Nekem a 3. kiadás amit az első naptól használok és valóban nagyon stabil lett a Lucid óta. Én ezt abban látom, hogy Debian Sid helyett az Unstable csomagokat hozzák át, aztán lehet tévedek. :)

Hogy-hogy nem látod az eredményét?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://somloirichard.hu

nortai – 2010. szeptember 3. 9.53 – előzmény

Unstable és a Sid nem ugyanaz véletlen? (vagy én keverem?) Lucid pedig tudtommal a Testing ágból vette át a csomagokat amelyek stabilabbak mint az Unstable.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

| Aham ühüm hát persze! | twitter | fejlesztés alatt... (new) | Minus (10GB ingyen tárhely)

ricsi-pontaz – magyar közösségi tag – 2010. szeptember 3. 9.54 – előzmény

De, igazad van. Arra gondoltam, csak elírtam. Köszi, hogy javítottál. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://somloirichard.hu

barii – 2010. szeptember 3. 19.39 – előzmény

ilyesmire gondolok, hogy megjelentek a narancssárga szinek már egy pár napja, de nálam nem, töröltem a home-ot, és akkor sem. Meredekebbek is voltak már.
Szoval az, hogy ha alfárol frissitgetünk, akkor a véglegest kapjuk, az szerintem tulzás. Talán bétátol felfelé, amikor már csak debugolás van..

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

ricsi-pontaz – magyar közösségi tag – 2010. szeptember 4. 12.08 – előzmény

Érdekes. Mondom ez a 3. olyan kiadás amit szinte a legelső naptól kezdve nap, mint nap használok az asztali gépemen főrendszerként, és még sosem tapasztaltam az általad említett dolgokat. Pedig mindig figyelem, hogy milyen újdonságoknak kell jönniük.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://somloirichard.hu

tu – 2010. szeptember 6. 20.08 – előzmény

'Szoval az, hogy ha alfárol frissitgetünk, akkor a véglegest kapjuk, az szerintem tulzás'
Nem vettem észre még ilyen jellegű hibát.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

tu – 2010. szeptember 6. 20.04 – előzmény

Sajna az LTS kiadás nálam többszöri kísérletre is elbukott, ezért alfa 3-tól használom teljes megelégedettséggel.
Egyébként ugyanígy jártam az előző LTS-nél is, csak ott alfa 6-tól mertem váltani a 8.10-re melyet egészen nyár elejéig(támogatása végéig) használtam.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

E-nélkül-nem-megy – 2010. szeptember 9. 9.49 – előzmény

Az LTS verzió nálam is elbukott, remélem, hogy nem fogok megint így járni!

Nagyon szeretnék, egy tiszta telepítést feltenni. :-)
Nos, várom a véglegest. Ha akkor sem megy, akkor kell egy pendrive. :-)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

"hivatásos bajkeverő, és informatikai analfabéta"

pikaKolozsvar – 2010. szeptember 3. 9.42

Tartom a véleményem: az Ubuntu kiadásról kiadásra fejlődik, jobb.

Remélhetőleg ezt a hardver fejlesztők is észreveszik és a termékek dobozára rá lesz írva: Ubuntu Linux kompatibilis.

Sok sikert az Ubuntu fejlesztőknek!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

www.okkwebmedia.ro - www.teszteltem.blogspot.com - www.abroszra-valo.blogspot.com

nagyarnold15 – 2010. szeptember 3. 14.09 – előzmény

Igy igaz!

Egyre jobb, várom már a 12.04et

Az már brutális lesz, mint kinézetre mint tudásra:)

Az ablakok lassan eltünnek.
Nekem is régebben sok ilyen gond volt, hogy hirtelen fekete kép, alig volt szoftvertámogatás, de ez a 10.04es is már nagyon bejön. GRAT!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

(K)Ubuntu 11.04 :) The best

berciXcore – 2010. szeptember 3. 14.19 – előzmény

"Egyre jobb, várom már a 12.04et
Az már brutális lesz, mint kinézetre mint tudásra:)"

Mivel az a Pink Pony lesz, ezért várhatóan rózsaszín-szivárványos téma lesz, ehhez illő hangtémával.
És alapértelmezetten tartalmazza majd ezt: http://games.adultswim.com/robot-unicorn-attack-twitchy-online-game.html
;)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

berciXcore – 2010. szeptember 3. 9.56

Megmondják, hogy nem ez lesz a végleges háttérkép, de azért a megmondás után kiadják a 10.10 bétát azzal a hányás háttérképpel? Ez azért eléggé fail. :P

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

sipiatti – 2010. szeptember 3. 11.34 – előzmény

bocs de a háttérkép a legutolsó szempont, olyan "kitérdekel". Azt teszel fel ami tetszik. Kíváncsian várom majd a véleményeket, én az őszi kiadásokkal a legutóbbikor úgy döntöttem nem foglalkozok, túl sokat szívtam velük... bár lehet egy virtualboxba betolom.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Why use windows, if you have open doors... to linux... Pythonkodjunk!

berciXcore – 2010. szeptember 3. 13.36 – előzmény

Na jó, csak ezúttal rendhagyó mértékű felháborodás követte ezt a hátteret. És nem olyan szintű, hogy valaki a magánblogjában megmondta a frankót, hanem löncspadon ment az anyázás. A válasz erre az volt, hogy nem ez lesz a végleges, oké.
De ha már egyszer megvolt az anyázás, meg a kimagyarázás, akkor miért jelenik meg azzal, ami közfelháborodás tárgya. Ez nem stabilitásról szól, meg hogy béta, vagy nem béta. Ezt úgy hívják, hogy figyelmesség. Apró figyelmesség. Megjelenhetett volna a Lucid hátterével, például.
Csak nehogy az legyen a következő válasz "odafentről", hogy rosszul fogjuk a tele... izé... rosszul tudjuk, hogy mi az a háttér. ;]

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

maat – ubuntu.hu szerkesztő – 2010. szeptember 4. 9.50 – előzmény

Mi értelme lenne kicserélni egy újabb ideiglenes háttérrel, amiről újra kezelhetnének 30 lincspados hibajelzést, hogy miért az az ideiglenes?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

minthaka – 2010. szeptember 4. 15.14 – előzmény

Hát ami igaz, az igaz: izlésük nem igen van. Az elegancia a Mint által szokott megjelenni. Ez a Vörös és Fekete című Stendhall téma nekem nem jön be. Igaz könnyen lecserélhető, de akkor is

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Ha Bill Gates volnék, KDE4-et fejlesztenék.

Nathe – 2010. szeptember 3. 13.14

Az előbb upgrade-eltem és minden rendben ment a telepítéssel, de miután újraindult az ubuntu azóta nem jön be a gdm és terminálból sem tudom elindítani.

Egy geforce 8400m gt van a gépben lehet hogy itt kéne keresni a probléma megoldását, de nem tudom tanácstalan vagyok.

Köszi előre is a segítséget!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Nathe – 2010. szeptember 3. 14.33 – előzmény

Megoldódott a problámám, a zárt nvidia driver miatt nem ment, az xorg.conf-ba kellett beszúrnom ezt:

Section "ServerFlags"
Option "IgnoreABI" "True"
EndSection

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

pupac – 2010. szeptember 3. 14.35

Sziasztok!

Érdemes a mindennapokra feltelepíteni az új, béta verziót? (10.04 LTS upgrade-del)
Gondolom, lehet néhány hátulütője ... ( :

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

"Ma élsz, holnap már nem..."
(-x-)

inigo – 2010. szeptember 3. 14.49 – előzmény

idézet a cikkből :)
"Ez a változat kifejezetten a fejlesztőknek és tesztelőknek szánt előzetes, éles rendszeren ezért a használata nem ajánlott."

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

toros – ubuntu.hu szerkesztő – 2010. szeptember 3. 16.06 – előzmény

Nem. Ezekhez a fejlesztői kiadásokhoz óránként érkeznek frissítések. Mivel ez maga a fejlesztési/tesztelési folyamat, ezért értelemszerűen ami bekerül, az előtte még nem volt tesztelve, hogy működik-e rendesen, nem okoz problémát, stb. Ez nem stabil kiadás, óráról órára változik, néha jobban működik, néha kevésbé... simán lehet, hogy a végső kiadás megjelenéséig problémamentes marad, de akár az is, hogy belefutsz még egy-két csúnyább hibába menet közben.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

barii – 2010. szeptember 3. 19.42 – előzmény

annak érdemes, aki tudja, hogy miért:D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

inigo – 2010. szeptember 3. 14.48

hát, az újdonságokat elnézve asszem ez lesz az első frissítés a hardy óta, amit kihagyok. remélem tényleg meg tudom állni :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

barii – 2010. szeptember 3. 19.36

láttátok azt, amikor valaki panaszkodott, hogy az ubuntu.com-on nem lehet egtalálni a bétákat? és Toros azt válaszolta, hogy azért van, hogy ne minden arra járó botoljob bele. És ez jol is van így.

És most főoldalon van a béta ubuntu.com-on. Azért ez megdöbbentett:)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

toros – ubuntu.hu szerkesztő – 2010. szeptember 3. 19.40 – előzmény

Azért figyelmeztetés ott is van, hogy nem ajánlott élesben használt gépre, plusz azzal kezdik, hogy teszteld, ellenőrizd, javítsd! :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

barii – 2010. szeptember 3. 19.46 – előzmény

persze:) de akkor is. Eddig keresve sem lehetett megtalálni, és írtad is, hogy jol van igy. És jol van igy. Most meg főoldal:) vicces..
de tényleg nem is értem, akinek szol (fejlesztő, tesztelő, nemHomeUser) az ugyis meglállja. Nem értem én ezt. Viszont az ádra szép:)
És aki nem tud angolul rendesen, csak kattint. Vastag betűs, de még csak nem is piros, vagy felkiáltójeles, csak sima vastag betű

a visszaszánlálók nagyon szexy-k :D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

maat – ubuntu.hu szerkesztő – 2010. szeptember 4. 9.53 – előzmény

Ez egy közösségi oldal, ahol a főoldalon egy hétig még szerepelni fog hírként, hogy halad a fejlesztés. Az ubuntu.com pedig a termék hivatalos oldala.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

barii – 2010. szeptember 4. 13.02 – előzmény

én az ubuntu.com-ről beszélek. Itt értem, és aki ide látogat, az egyrészt valamilyen szinten fan, olvassa is el, hogy teszt verzio.
Ott azért könnyen el tudom képzelni, hogy valaki nme tud angolul, vagy csak nem szeret szemezgetni a szavak közt, meglátja a nagy bannert, és már tölti is.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

evenorbi (nem ellenőrzött) – 2010. szeptember 5. 1.56 – előzmény

"És aki nem tud angolul rendesen, csak kattint."

Odakint sokkal nagyobb százalékban tudnak angolul, mint itthon. Sok helyen nem is szinkronizálnak filmeket, sorozatokat a TV-ben, hanem feliratoznak, nincsen anyázás. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

jezsoadam – 2010. szeptember 7. 20.31 – előzmény

Ebben nincs semmi meglepő, már régóta így csinálják.
Arra most hirtelen nem emlékszem, hogy a bétákat is ki szokták-e tenni, de az RC-kre biztosan emlékszem, hogy mindig kiteszik az ubuntu.com főoldalára, amikor megjelenik.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Gömböc – 2010. szeptember 4. 19.37

Ebben nincsenek benne az új Ubuntu betűtípusok. Pedig egy béta állapotú szoftver attól béta, hogy az összes végleges funkciót tartalmazza.
Akkor ez a kiadás most vagy nem béta, vagy nem is lesznek benne a végleges 10.10-ben az új betűtípusok !?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bognarandras (nem ellenőrzött) – 2010. szeptember 4. 19.44 – előzmény

"Away from the blog we’ve been busily working on the font family which is extremely close to being ready to share more widely. We have a few bugs we want to review and in the next week we’ll be adding milestones to the project and assigning some bugs to future releases so everyone can see what we’re focusing on fixing in time for 10.10. The release is by no means finished in October. Much will be added and refined over time. More on that from the Dalton Maag team soon."

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Gömböc – 2010. szeptember 4. 20.11 – előzmény

Akkor ezt be kellene illeszteni az erről szóló hírek után is.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bognarandras (nem ellenőrzött) – 2010. szeptember 4. 20.16 – előzmény

Nem kell.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

nightwalker – 2010. szeptember 4. 20.14

Szisztok!
Nekem lenne egy kérdésem.(biztos láma leszek,bocs)Ha felvenném a Maverick tárolóit(10.04-et használok),akkor azokat a progikat,amikből már frissebb van a Maverickben,tudnám frissíteni?(pl.ooo)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bloody – 2010. szeptember 7. 18.25 – előzmény

Elég kockázatos megoldás lenne. Inkább frissítsd launchpadról a fontos progikat.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Gömböc – 2010. szeptember 4. 20.31

További „újdonságok":
- megjelent a Szoftverközpontban az első fizetős program:
Fluendo DVD Player (24,95 $)
- nem működik a mikrofon:
Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller
- nem működik a WIFI:
Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (ez a 10.04-nél sem)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

ablaz – 2010. szeptember 5. 7.59 – előzmény

A következő LTS-nél a login már hitelkártyaszámot is fog kérni... :):(

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

thebeast – 2010. szeptember 4. 21.18 – előzmény

Érdekes ez a fluendo. Nem hinném, hogy szükségem lenne rá, nekem eddig is szépen játszotta a dvd-ket, ami éppen fent volt. (Totem és VLC)
Mindenesetre örülök, hogy megjelennek a fizetős alkalmazások is, színesíti a kínálatot, és talán mások is kedvet kapnak hozzá, hogy fejlesszenek linuxra is (vagy csak specifikusan ubuntura), ha látják, hogy van erre igény.

Az intel hangkártyádhoz pedig nézd meg ezt:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1043568
sok típushoz le van írva, hogy mit kell csinálni
én itt találtam megoldást
(nekem az volt a megoldás, hogy a /etc/modprobe.d/alsa-base fájlba beraktam az "options snd-hda-intel model=3stack" sort, idézőjelek nélkül)
Ha nincs a típusodnak megfelelő opció, akkor 3stack, ha az sem, akkor végig kell próbálgatni

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

berciXcore – 2010. szeptember 4. 22.54 – előzmény

A fizetős DVD lejátszóra is azért van szükség, amiért a fizetős kodekekre: a libdvdcss nem igazán fair módja a régiókódolás megkerülésének ott, ahol licenszelési problémákba ütközhet a használata. Ez lehet, hogy neked nem számít, de hidd el, van ahol igen. És mivel az Ubuntu nem csak Magyarországon kerül használatba, így evidens, hogy kínál valami legális megoldást azokon a helyeken, ahol mindenképp szükség van erre. Persze elkészíthették volna egy Totem plugin, vagy egy GStreamer "kodek" formájában is, de talán ez bizonyult a legpraktikusabbnak.
A Fluendo termékeit megvásárolva pedig a GStreamer fejlesztését lehet anyagilag támogatni. Én anno megvettem a kodekcsomagot, és hosszabbítottam is nem rég 1 évet. ;)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

TBG – 2010. szeptember 8. 10.36 – előzmény

Béta.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

A számítógép Windows nélkül olyan, mint a hal kerékpár nélkül.

lexmarko – 2010. szeptember 4. 22.10

Sziasztok!

Még nem próbáltam az MM-t, de nem tiudjátok, hogy összevonták-e a Netbook és a PC telepítőt Kubuntuhoz hasonlóan egy ISO-ba?
Ha igen már dobom is fel.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

asrob – 2010. szeptember 5. 8.05 – előzmény

Ha a hivatalos bejelentésben meglátogatod a letöltő oldalt, mint pl. ezt: http://ubuntu.bitmind.hu/10.10/ akkor láthatod hogy nem, nem vonták össze.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

ki_ez – 2010. szeptember 5. 9.19

Nagyon jó a béta már most is, csak nem értem hogy miért a 10.5-ös ati driver van benne, ami nem kompatibilis már az új xorg-xserverrel. És a laptopom mikrofonja még mindig nem működik.
De, az összhatás így is tetszetős...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

szota – 2010. szeptember 6. 6.49

Amilyen csalódott voltam a 10.04 miatt annyira örülök a 10.10-nek!
VÉGRE működik a scannelés Epson SX600FW-vel!!!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

szota

ki_ez – 2010. szeptember 6. 11.39

Akinek intel 82845-ös chipset-es laptopja van ( 2005 körüli ), annak nem érdemes kipróbálnia az új bétát. Remélem, a végleges verzióban lesz hozzá támogatás. A bétában mindig összeomlik a kernel, ha meg akarom nyitni a totemet filmnézésnél vagy zene lejátszásnál. A weblapok is lassan, akadva scroll-oznak csak, mintha nem támogatná az intelt az új ubuntu...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

wylow – 2010. szeptember 7. 21.54 – előzmény

Szia.

Sajnos nem biztos ,hogy lesz megoldás a 845 és a 855 ( avagy a 8xx) problémára.

Phoronix link: (cikk a "Nos nincs még javítás a i8xx fix az ubuntu 10.10-ra)
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=ODU3Mg

A 2.6.35-20 generic kernel-el már nem is indul el rendesen a 855-kártyám.
(bug riport ment róla)

Van egy PPA pach ami javítja a kurzor hibát is meg a 8xx problémákat, de sajnos nem eléggé stabil, egy ideig müködik , de sajnos komplett lefagy a rendszer egy idő után.

Attól tartok , hogy a végén temetik a 8xx kártyákat és csak a VESA mód marad nekünk.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

ki_ez – 2010. szeptember 8. 7.23 – előzmény

Szia.
Köszi a választ. 2 megoldás marad akkor. :)

1. Új gép vásárlása.
2. Windows xp sp3 telepítése, ami tökéletesen megy ezekkel a chipsetekkel is.

A Windows xp-nek még mindig van létjogosultsága 2010-ben, és amíg a linux nem kezeli rendesen a hardver eszközöket addig ez így is marad. Tudom hogy ez nem a linux hibája, de ez a lényegen nem változtat.

Windows xp-re fel tudok tenni 2010-es programokat, például vlc 1.1.4-et.
Gnu/Linux-nál megpróbálhatok feltenni 1 régebbi disztrót régi programokkal, ami még kezeli a videókártyát rendesen, de nem tudok feltenni 2010-es programokat függőségek miatt...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zlt – 2010. szeptember 8. 7.29 – előzmény

Hát ahhoz képest, hogy nem lehet feltenni a függőségek miatt én rögtön találtam hozzá 2 repot is, amikből tökéletesen települ.:)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

ki_ez – 2010. szeptember 8. 7.56 – előzmény

Igazad van. De valamiért én nem a 10.04.1-re gondoltam, amikor régi disztrót írtam, hanem a 6.06-ra.
A lényeg az volt hogy a windows xp nagyon régi operációs rendszer már, de még 2010-ben is tökéletesen futtathatóak rajta 2010-es alkalmazások. Hasonló korú Gnu/linux disztibúcióval ez nem lenne olyan könnyen megoldható. Ámbár sosem próbáltam, és tudom hogy a 6.06 nem 1korú a windows xp-vel... :P

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zlt – 2010. szeptember 8. 8.01 – előzmény

6.06 még támogatott rendszer?
Értem, hogy most fikázni szeretnél, mert te visszamész xp-re, de legalább
okosan csináld.:) Másrészt már xp-re se megy fel minden app.:)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

ki_ez – 2010. szeptember 8. 9.06 – előzmény

Ez nem fikázás volt, hanem a tapasztalatomat írtam le.
Kipróbáltam 1 régebbi laptopon az új Ubuntu bétát.
Sokan leírták már hogy 'ami régebbi disztróban működött, az az újban nem biztos hogy fog működni'.
Most én is megtapasztaltam.
Én azt várom az új kiadásoktól hogy egyre optimálisabban kihasználja a számítógépek hardverét és egyre több eszközt kezeljen alapból.
Tudom jól, hogy ez a hardver gyártókon múlik leginkább, sajnos...
Amúgy, kiváncsi lennék rá hogy hányan használnak csak Gnu/linux-ot a gépükön, dual boot, virtualbox, wine és hasonlók nélkül... :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

jani1701 – 2010. szeptember 8. 17.16 – előzmény

Nekem az egész családom plusz a spanjaim nagy része... Senkinek se hiányzik a dualboot meg ilyesmik már évek óta. ;-)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Alucard – 2010. szeptember 18. 13.27 – előzmény

Már én is csak Linuxot használok :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Debian SID Xfce | Google+ | Dropbox

chris020891 – 2010. szeptember 19. 10.59 – előzmény

Én is szívesen megtenném,hogy csak Linuxot,pontosabban csak Ubuntut használnék a gépemen,de sajnos elektronikus zeneszerzésnél a szoftvercégek nem könnyítik meg a dolgom (Ableton,VSTi cégek,stb.).A másik dolog,hogy a GIMP-et,Belnder-t megtanulnám kezelni,mivel tudnak annyit mint a Photoshop és 3D Studio Max,viszont az egyetemet most kedtem,ott pedig Photoshop-ot és 3D S Maxot/Maya 3D-t tanítanak,így muszály Win-t használnom.Pedig sokban megkönnyítené a dolgom a nyílt forráskódú szoftverek használata.Minden kéznél van,ráadásul sok alternatíva bizonyos szempontból jobb mint Windows-os változatuk.Na erről ennyit,marad a dual boot. :-)Várom a végleges verzióját a 10.10-nek. :-D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

sipiatti – 2010. szeptember 20. 6.16 – előzmény

tudom hogy nem sokat ér, de sok lúd disznót győz indokkal rendszeresen irogatok azoknak a szoftvercégeknek, akinek a wines progija hiánypótló, vmi ilyesmi sablon szöveggel:
"XYZ szoftverüket kipróbáltam, szeretném megvásárolni, de nem találtam linuxos verziót. Kérem tájékoztassanak amennyiben elérhetővé válik. Köszönöm."

Ha mindenki így tenne, aki ebbe a problémába fut, lehet hamarabb kapcsolnának a fejlesztők, és beindulna a linuxos portolási láz...

Egyébként elég gáznak tartom, hogy egy egyetemen szoftverek használatát tanítják, illetve lekorlátozzák az embereket, hogy a feladat megoldási módszerének szabad megválasztását elveszik :(

94-95-ben fősulis mechanikatanárom feladatkiírásában ez szerepelt: "írjon számítógépes programot az alábbi probléma paraméteres megoldásásra...". Amikor megkérdeztük milyen programnyelven kéri, azt felelte tök mindegy, csak ha nem általánosan elterjedt, akkor biztosítsuk a futtathatóságát. Volt aki excel makróval programozta le, volt aki turbo pascalban vagy quick basicben.
Na az ilyen dolgok fejlesztik a kreativitást nem az ahogy manapság tanítanak :(

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Why use windows, if you have open doors... to linux... Pythonkodjunk!

Sziráki Tamás – 2010. szeptember 20. 8.58 – előzmény

+1
már normális középiskolának is az lenne a feladata, hogy gondolkozni, tanulni és problémát megoldani tanítson meg. ez az "itt egy feladat, itt egy szerszám, így kell használni" hozzáállás utoljára az őskorban volt jó, mikor kitalálták a kőbaltát.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

烏邦土 - 乾屎橛

Ulysses – ubuntu.hu szerkesztő – 2010. szeptember 8. 9.31 – előzmény

Kiszolgálókon egészen 2011 közepéig támogatott, mivel LTS kiadás volt.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

trt – 2010. szeptember 8. 13.43 – előzmény

A függőségek a dinamikus fordítás miatt léteznek. Hely- és időkímélés, nagyobb rugalmasság, gyorsabb , könnyebb hibajavítás céljából a funkciók programkönyvtárakba vannak "kiszervezve" (ugyebár könnyebb és gyorsabb egy .so állományt lecserélni, mint a teljes programot...) (Persze, a mostani frissítéskezelési rendszer még csak teljes csomagokat tud lecserélni (fixme), de más rendszer, az rpm már kezeli a delta rpm-eket, vagyis nem kell a teljes csomagot letölteni, csak a különbséget.)
Van mód a statikus fordításra, azaz, minden függvény bele van fordítva a programba, külső állományokat nem igényel - és ekkor az ily módon készített alkalmazások sokkal hordozhatóbbak, nincsenek telepítési, futtatási problémák. (cserébe sokkal nagyobbak.)

A vindauz esetében (egy SP-n belül) tudtommal csak biztonsági hibajavítások vannak, azaz, funkcionalitasban nincsenek változások. Az erre a rendszerre írt programok nagyrészt nem követik a fentebb leírt szemléletmódot, azaz amit lehet, házon belül oldanak meg - újra, és újra feltalálják a spanyolviaszt. (fixme)

Elég pongyolán fogalmaztam, de igyekeztem rávilágítani a két rendszer eltérő filozófiájára.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Kálmánbátyám – 2010. szeptember 6. 20.47

http://www.webupd8.org/2010/09/xubuntu-1010-maverick-meerkat-beta.html#more

És ne feledkezzönk meg a kistestvérröl sem:
Megjelent a Xubuntu 10.10 -es bétája is.
Ahogy olvasom leginkább az alkalmazásaiban tér el.
Totem helyett Parole (nagyon helyes, használom, tetszik)
Emphathy helyett Pidgin (jó az öreg a háznál)
Brasero helyett Xfburn
Rhythmbox helyett Exaile
A semmi helyett Gimp :-D
Clipman vágólapkezelö (ilyesmi nincs az Ubuntun)
És a kedvenc fájlböngészöm : Thunar
Egy ideje már nem lehet nagyon könnyűnek tekinteni, az LXDE rendesen alátett. De szerintem még mindig jó választás annak, aki nem akar sok látványelemet viszont szeretne egy jól összerakott, csinos desktopot.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://viszketegvernyul.wordpress.com

Sziráki Tamás – 2010. szeptember 10. 2.04 – előzmény

"Clipman vágólapkezelö (ilyesmi nincs az Ubuntun)">parcellite? ;)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

烏邦土 - 乾屎橛

berciXcore – 2010. szeptember 10. 6.45 – előzmény

Alapértelmezetten nincs benne.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

minthaka – 2010. szeptember 7. 12.14

Valószínűleg Lubuntut fogok használni, ha addigra végre megcsinálják a normális billentyűzetkezelést. Az eddig leírt fejlesztések egyike sem érint: Twitteren/Facebookon... (egyéb Moszados adatgyűjtő hely) nem vagyok és nem is leszek fenn. Annak örülnék, ha egy kicsit jobban működne a Samsung ML-1640 es nyomtatóm (kicsit vontatottan nyomtat).

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Ha Bill Gates volnék, KDE4-et fejlesztenék.

sipiatti – 2010. szeptember 7. 13.50 – előzmény

ajánlom a linuxmint LXDE változatát, az is remek, nem tudom hogy a Lubuntu tud-e majd olyan jó lenni...
off: nekem is haverom Jerry Fletcher ;)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Why use windows, if you have open doors... to linux... Pythonkodjunk!

Gremovan – 2010. szeptember 7. 15.06

Felraktam tesztelésre. Az én gépemen, ami egy Dell Latitude d400 noti a 10.04 nem volt telepíthető trükközés nélkül. Ez szépen felment, viszont nincs egér mutató. Ez a 10.04 és 2.6.35 kernel kombinációra is igaz. Tud valami megoldást javasolni valaki?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

barii – 2010. szeptember 12. 10.54 – előzmény

xserver-xorg-input-synaptics csomag fenn van?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Peter89x – 2010. szeptember 8. 11.46

Kár, hogy a Gwibber nem kezeli plurk.com oldalt, pedig ahogy a neten olvasgattam, lenne rá igény.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Backxide – 2010. szeptember 8. 21.53

Feltettem én is, véleményem szerint gyorsabb mint a 10.10. De, beleakadtam vagy 3 bugba azonnal telepítés után, 64bites rendszert használok, küldtem bugreportot is, és majd frissítgeti magát a rendszer, majd jólesz...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

barii – 2010. szeptember 12. 10.58 – előzmény

gyorsabb, mint 10.04?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zopa57 – 2010. szeptember 12. 17.00 – előzmény

Igen, gyorsabb :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

anubis126 – 2010. szeptember 17. 7.08

Sziasztok
Érdeklődni szeretnék hogy ezzel az új kiadással Ati fronton mi a helyzet.
Milyen driver verziók van a tárolókban?
A 10.8-ast fel lehet-e rá rakni?
Megy a 3D zárt driveren?
Milyen problémák adódtak?
Mert fentebb azt olvastam hogy 10.5 van benne.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Salix

ki_ez – 2010. szeptember 17. 7.52 – előzmény

Szia !!!

Tegnap jött ki a 10.9-es ATI driver, de a phoronix oldalán csak szűkszavúan jegyezték meg hogy még az sem jó az ubuntu 10.10-hez. Szóval, egyenlőre, ha használni szeretnéd a 10.10-es ubuntut, akkor a nyílt driver-t kell használd...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

anubis126 – 2010. szeptember 17. 8.10 – előzmény

Rendben köszi, akkor még nem rakom fel.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Salix

gbor – 2010. szeptember 17. 12.13

Jó látni, hogy másnak egyre jobban működik az ubuntu, de nekem egyre több a bajom az újabb és újabb kiadásokkal. Asszem csak valamelyik 7-es volt az utolsó ami rendesen hiba nélkül működött, aztán később egy frissítésnél beszart az egész és 2 évre feladtam a linuxot, mert nem nagyon volt időm szarakodni vele. Most ismét felraktam a 10.4-est, de ez sem 100%-as, pedig szórakoztam vele jópár napig és mikrofonom még mindig nincs semmilyen formában. Remélem ezt a hangrendszert kikukázzák lassan, mivel az pl az Xubi alatt is hibátlanul működik.
De stabilnak tényleg stabil, kb 1 hét kókányolás meg se kottyant neki, tehát ez +. Bár annak jobban örülnék, ha erre inkább nem lenne szükségem, vagy legalább eredményes lenne.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

anubis126 – 2010. szeptember 17. 12.22 – előzmény

Nekem a mikrofonom csak alsa-val működik, pulseval nem. Gigabyte MA770 UD3-as alaplapom van, ennek az integrált hangkártyáját használom.
Csak eltávolítom a pulse-t és már működik is.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Salix

gbor – 2010. szeptember 17. 12.48 – előzmény

Nekem azzal sem.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Ubunturulz – 2010. szeptember 17. 12.16

Sziasztok!

Engem az érdekelne, hogy gyorsabb lett -e az új rendszer mint a 10.04?
Nekem a 10.04 eddig az összes ubuntu közül a legjobb, szóval nagyon szeretem. Csak akkor cserélem le, ha gyorsabb lett, mert ez a 10.04 most roppant stabil, gyors, és minden működik egyből :)

nvidia -val semmi gond? jól kezeli?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zoltan123 – 2010. szeptember 17. 14.53 – előzmény

Nem hiszem hogy gyorsabb. Nekem minden kiadásban ugyan olyan gyorsan/lassan indulnak a programok. Rendszer indításon sem veszek észre nagy különbséget.
Én azt mondom ha annyira jó ez a 10.04 neked. Akkor használd megjelenés után legalább 1 hónapig :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

hepaly – 2010. szeptember 17. 15.19 – előzmény

Boot gyorsabb lett kicsivel, igaz én btrfs + compression -al játszok. 10.04 45mp körül volt, maverick 35-40mp körül mozog. A leállítás kb 7mp volt, most szinte azonnal. Az egész rendszer működését valamelyest gyorsabbnak érzem. Az igazi előnyét full HD-n tapasztalom. Mivel vlc-be is bekerült a GPU hw gyorsítás, így nagyon szépen viszi az 1080p filmeket. A legjobb, hogy flash videóknál is szépen megy 1080p videkkel is, ami lucid alatt már csak stroboszópszerű élményt adott :) A suspend/hibernálás végre alapból működik! (Acer aspire 5720z nVidia GF 9300MG)
Én az előttem szólóhoz hasonlóan azt javaslom, hogy ha meg vagy elégedve a lucid-al, akkor még várj kicsit.
Ami még bug-os: plymouth nem megy, indicator applet appmenu kilépeget, vpn nem mindíg csatlakozik, egy frissítés óta nem megy a gwibber, zebra nyomtatók telepítésével is szívtam kicsit, de végül ez összejött. Éles rendszerként használom (ha bug van, jelentem), más hibát nem tapasztaltam.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Arch - KDE

fpeter – 2010. szeptember 18. 9.00

Sziasztok!

Nekem a hangkártyával van némi problémám 10.10 alatt. A rendszerhang működik, ha mp3at hallgatok vagy filmet nézek van hangom, viszont van 1 pinnacle tv kártyám a gépbe és sem tvtime sem xawtv alatt nincs, maguk a programok működnek a csatornák is jönnek de hangom egy szál se, pedig naprakész a rendszer upgradelem mindennap.

Péter

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

berciXcore – 2010. szeptember 18. 10.00 – előzmény

Belső audio kábel rendben? Ezt is érdemes megpróbálni: http://ubuntu.hu/node/13827#comment-155320

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

fpeter – 2010. szeptember 18. 11.10 – előzmény

Sajnos ugyanaz a helyzet, miután bemásoltam terminálba a hivatkozásban szereplő parancssort. Az audio kábel szerintem rendben van mert van fönn xp is és azalatt rendesen működik.

Péter

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

berciXcore – 2010. szeptember 18. 13.02 – előzmény

Nem kell semmit sem írni a terminálban, hanem egy konfigurációs fájlt kell szerkeszteni. A sorok végére került / nem kell bele, tehát " a vége mindenhol.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

fpeter – 2010. szeptember 18. 16.17 – előzmény

Szia Berci!

Megoldódott a problémám. Fölraktam a gnome-alsamixer-t, és kiderült hogy a line némítva van, azt föloldottam és azóta működik. Köszi hogy foglalkoztál a problémámmal és a segitséget is

Péter

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Ubunturulz – 2010. szeptember 19. 15.13

ezt a szemétrakás pulseaudio -t kivághatnák már oda, ahová való... :) nekem ez az egyetlen dolog az, ami egy gépemnél sem működött rendesen 9.04 -től kezdve mostanáig. :/

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

pupac – 2010. szeptember 19. 16.46

Sziasztok!
Ezen béta verzióhoz elérhető a magyar nyelvű felhasználói környezet? Hol találom,ha igen?A szokásos "language support-nál"?:)
Köszi!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

"Ma élsz, holnap már nem..."
(-x-)

ricsi-pontaz – magyar közösségi tag – 2010. szeptember 20. 7.06 – előzmény

Igen, ugyanott találod, mint eddig.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://somloirichard.hu

Morello – 2010. szeptember 23. 5.56 – előzmény

Bár érdekes, hogy telepítés után nem tud magyarul. Annak ellenére, hogy kiválaszthatom.

Azt tudja valaki, hogy miért lett iszonyat lassú a működése? Bármilyen ablakot akarok megnyitni. elszöszmötöl egy darabig. Próbából (unalmamban) feltettem a 11.3 Suse-t KDE felülettel. Még ez a "tohonya" rendszer is gyorsabban működik, mint az új Ubuntu. A másik érdekesség, amíg a 10.10 Ubuntuval nem igazán tudtam megnézni egy nagy felbontású filmet, mert szakadozott a lejátszás, erre az a Suse lejátszotta. És mind a 2 rendszeren a VLC volt fent.
Szóval, mintha lassulna az Ubuntu.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

pomm – 2010. szeptember 23. 7.04 – előzmény

Uram, ahogyan a neve is mutatja (béta), még nem kész... Amúgy mit raktál fel, ubutut vagy kubuntut? A KDE miatt kérdezem.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Morello – 2010. szeptember 23. 7.48 – előzmény

Ubuntu 10.10, és igen beta.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

ki_ez – 2010. szeptember 23. 7.06 – előzmény

Szerintem, ez nem az ubuntu 10.10 BÉTA hibája, hanem a bennelévő videókártya meghajtóé. Milyen videókártyád van?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Morello – 2010. szeptember 23. 7.49 – előzmény

Alaplapi nVidia.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

hepaly – 2010. szeptember 23. 7.48 – előzmény

Egy hw leírás jól jönne, hogy tudjunk segíteni, mert ez így nagyon kevés. Nállam sokat gyorsult, nagyfelbontású filmeknél meg iszonyat jó lett.
(nvidia gf 9300)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Arch - KDE

Morello – 2010. szeptember 23. 7.54 – előzmény

Nem azért írtam, mert bármi gondom is lenne vele. Inkább csak meglepett a lassúsága a 10.04-hez képest, és főleg a Suse KDE párosához képest. Ennek ellenére szeretem az Ubuntu-t, és vissza is fogom rakni. Már csak a Gnome miatt is, mert a KDE nekem nagyon nem jön be.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

ki_ez – 2010. szeptember 23. 7.59 – előzmény

Miért nem az ubuntu 10.04.1-et használod?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Morello – 2010. szeptember 23. 8.38 – előzmény

Mert egy kis Windows 7 próba után visszatértem az Ubuntura. Miután azt olvastam, hogy annak ellenére ,hogy még beta, tökéletesen használható, ráadásul kíváncsi voltam, mennyivel másabb, ezért a 10.10-et tettem fel. Nincs vele egyébként semmi gondom. Amit leírtam néhány napos tapasztalat. Még változhat, bár már annyira közel a megjelenés, hogy alapjaiban nem hiszem, hogy bármi is történjék. Inkább már csak hibajavításokra számítok.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

hepaly – 2010. szeptember 23. 8.01 – előzmény

Az alap (nyílt) nvidia driverrel valóban lassúcska, de a zárt engedélyezése megtáltosítja :)
Nállam még a következő bug-ok vannak a beta-ba: empathy eléggé instabil még, ill az indicator applet kilépeget.
Kérdés: Használ/tesztel még valaki btrfs filerendszer alatt? Kíváncsi lennék a véleményetekre.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Arch - KDE

Morello – 2010. szeptember 23. 8.34 – előzmény

Természetesen engedélyeztem :-)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

ricsi-pontaz – magyar közösségi tag – 2010. szeptember 23. 10.18 – előzmény

Nem lesz btrfs mégsem a 10.10-ben, majd csak valószínűleg félév múlva.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://somloirichard.hu

hepaly – 2010. szeptember 23. 11.57 – előzmény

Nemrég újraraktam a 10.10-et, hogy kipróbáljam a btrfs + compress opciót. És valóban jónak tűnik. Bár nem alapértelmezett, de az installerbe benne van. Igaz a compression opciót kézzel az fstab-ba be kellett lőni. /boot ext4 250mega. Ha esetleg benne hagyják az installerbe ezt a lehetőséget, lehet ezzel rakom majd fel a véglegest.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Arch - KDE

anubis126 – 2010. szeptember 20. 13.00

Amúgy nem értem ezt az Xorg verzió számozást, mert pl a 10.10-nek a distrowatchon 1.9.0 verziót ír, de az Ati telepítőben meg 7.5 verziónál járnak. Valaki elmagyarázná nekem hogy is van ez a számozás?
Előre is köszi. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Salix

ki_ez – 2010. szeptember 20. 13.34 – előzmény

Remélem, nem írok nagy hülyeséget. :)
Az 1.9-es verziószám az xserver-re vonatkozik. A 7.5 pedig az X11 grafikus felületre.
A 7.5-ös X11 az 1.7-es xserver-t tartalmazza.
A 7.6-os X11-ben van benne az 1.9-es xserver...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

anubis126 – 2010. szeptember 22. 6.36 – előzmény

Azon gondolkodtam, hogy a következő Catalyst verzió szám az Atinál 10.10 lesz ami valószínüleg már jó lesz az Ubuntu 10.10-hez is. Ha ez tényleg így lesz akkor az egy kicsit fura lesz a verziószámok miatt. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Salix

szulti – 2010. szeptember 22. 20.13

Jön a kicsi szurikáta:
http://www.peopleforum.cn/redirect.php?tid=38479&goto=lastpost

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Személyes integráció -A cél a titok- http://szemelyesintegracio.hu/

anubis126 – 2010. szeptember 23. 8.40 – előzmény

Én már nagyon várom és remélem hogy a megjelenésig vagy még hamarabb ( ReleaseCandidate) kiad az Ati egy működőképes zárt drivert hozzá. Amint ez bekövetkezik és pozitív dolgokat hallok azonnal frissítek is. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Salix

ki_ez – 2010. szeptember 24. 10.06 – előzmény

Elméletileg mától benne van az ubuntu 10.10 bétában 1 új zárt ati driver, ami már kompatibilis az 1.9-es xserver-rel... :)
Végre. Már csak a mikrofon kezelésen kéne javítani és... :D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Gömböc – 2010. szeptember 25. 11.24 – előzmény

Azon nagyon, mert nálam sem működik.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

pupac – 2010. szeptember 28. 9.48

Sziasztok!
Az Ubuntu 10.04-et könnyedén lehet majd a 10.10-esre frissíteni,problémák nélkül, avagy külön telepítés szükségeltetik az új Ubuntu gyerekhez?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

"Ma élsz, holnap már nem..."
(-x-)

Alucard – 2010. szeptember 28. 9.55 – előzmény

Ez engem is érdekelne mivel jelenleg egy jól működő, stabil 10.04-em van

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Debian SID Xfce | Google+ | Dropbox

Backxide – 2010. szeptember 30. 18.47

Neten éppen néztem, ma van a 10.10.10(nap múlva jön)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

pupac – 2010. október 6. 23.54

No, akkor még egyszer...
Milyen módon lehet majd az új 10.10-et telepíteni a meglévő 10.04-re,anélkül, hogy bármi gikszer adódna? :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

"Ma élsz, holnap már nem..."
(-x-)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
© 2007–2011. Magyar Ubuntu Közösség.
Az Ubuntu a Canonical bejegyzett védjegye.
Az ubuntu.hu az fsf.hu kiszolgálóin fut.