• Ismertető
  • Hírek
  • Letöltés
  • Súgó
  • Tananyag
  • Közösség
  • Ubuntu Women
ubuntu.hu

Belépés

Mi az az OpenID?
  • Belépés OpenID használatával
  • OpenID belépés megszakítása
  • Felhasználó létrehozása
  • Elfelejtett jelszó

Facebook

Kapcsolat

  • Identi.ca csoport
  • Facebook oldal
  • IRC
  • Közösségi levlista
  • Segítői levlista
  • Magyar Ubuntu Planet
  • További elérhetőségek

Ubuntu TV

2012. január 9. – 19.49 – toros

Az Ubuntu mögött álló vállalat, a Canonical egy új Ubuntu változatot mutat be a Las Vegasban megrendezésre kerülő (Consumer Electronics Show) rendezvényen. Az Ubuntu TV kifejezetten a televízió gyártók számára készül, SMART TV-kre. A Canonical egy videót is kiadott, amelynek segítségével képet kaphatunk arról, milyen lesz az Ubuntu a TV-ben.

További információk az ubuntu.com/tv oldalon.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
zero89 – január 9. 20.45

Tök jó, nekem nagyon tetszik. Bár ugyanezt tudja a boxom, ha nem többet :)

Az idő meg merő véletlenségből 12.04? :P :D:D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

phontanka – január 9. 22.25

Hát nem semmi. Még úgyis hagyományos TV-nk van, ha majd egyszer váltunk, veszek ubuntusat. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://phontanka.atw.hu

N-drew – moderátor – január 9. 22.50

Leszámítva az Ubuntu terjesztését és ismertté tételét, lesz-e más haszna a dolognak? Mert nekem mondjuk az a gondom, hogy a TvTime-on kívül más program nem képes használható módon megjeleníteni az analóg TV-t, de az se a legtökéletesebb, mert fogja magát, és kék képet dob be, mikor olyan kedve van.
De ha választanom kell, hogy 24 csatornát nézek havi 1750-ért vagy 4000-ért 20-at, amiből hiányzik az az egy, ami engem érdekel, plust set-top-boxot is venni vagy bérelni kell TV-nként havi egy ezresért, hát kövezzetek meg, én az analógot választom.
Szóval ha kapunk egy normális média centert, akkor már örülök. Az XBMC is elmegy, de a TV-t még nem sikerült alatta működésre bírni.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Kívánságlista. De ez komoly.

peterh – január 9. 23.42

Lila :(
A színű a színestől nagyon messze van, főleg igényességben és sokszínűségben
Remélem ez nem a végleges dizájn.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

A számítógép működésének egyik akadálya, a felhasználó maga!

csabrix – január 10. 2.54

Mivel nem nézek TV-t, hidegen hagy. Maradok a PC-nél.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

"Nem adom fel, míg egy darabban látsz" | http://fullcircle.hu

kopibagoly – január 10. 9.54 – előzmény

Én csak a forma-1 -et nézem a tévében.
Egyébként +1

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

"Örök világosság részese leszek, többé szó szívem nem gyengíti meg."

bogey9man – január 10. 10.12

És akkor most ezt miért is érne megvenni? A mostaniak közül is van egy pár ami kb ezt vagy inkább többet tud. Hamvába holt ötletnek tűnik. Inkább valami pluszt kitalálhatnának, bár az ubuntus srácok inkább csak a koppintásokban jók nem az új ötletekben.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zero89 – január 10. 18.07 – előzmény

Annyit fűznék még hozzá, hogy szerintem nem szégyen egy jó ötletet ellopni akkor és csakis akkor, ha ki tudnak belőle egy jobbat vagy legalább olyan jót hozni. De én sem nagyon nézek tv-t, egyszerűen a mai műsorokban nincs színvonal. Nézzem Seherezádét vagy a balfék Hajdú Pétert a buta feleségével? Ugyan már... Egyedüli értelmes csatorna amit manapság nézek esténként az a Discovery, de az meg 10 percenként lead 5 perc reklámot.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

b1afy7 – január 10. 10.56

A Canonical sokféle készüléken szeretné viszontlátni az ubuntut. TV, telefon, laptop, asztali gép, táblagép mittoménmilyengép. Nincs ezzel baj, te a tv-t veszed meg, és ha ubuntut használsz hamarabb fogsz ilyen tv-t venni mint apple tv-t.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Ubuntu 10.04LTS 64bit / HP550-FU408EA#AKC

lukibeni – január 10. 14.26 – előzmény

Csak a baj az, hogy nincs akkor felhasználói bázis aki ezt venné, csak azért mert ez Ubuntu...
Egyébként meg még van idő mire kiadják, szóval szerintem van még idejük új dolgokat kitalálni.
Egyenlőre menjen az ami mindenen megy. :D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Ubuntu 11.10 Oneiric Ocelot | Dropbox regisztrálás

P100 – január 10. 15.31

Nagyon szívesen használnék egy ilyet :) Már rég leszoktam a filmnézésről és egy régi nagy katódsugárcsöves TV-m van. Ha lenne egy ilyenem, szép nagy FULL HD-s TV-vel, kereshető műsorokkal, stb., akkor megint néznék TV-t.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Savarius – január 10. 16.06

Nem hiszem, hogy ez a végleges forma. Van még idő fejlesztésre. Kíváncsian várom a végeredményt.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

"Mikor megszülettél, Te sírtál, körülötted mindenki nevetett.
Igyekezz úgy élni, hogy mikor meghalsz,
Te nevess, és körülötted mindenki sírjon!"

germanewan – moderátor – január 10. 21.48

Ez egyszerűen csodálatos. De elég nekem a gép is.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Google+ | Honlapfejlesztés

szota – január 11. 10.44

nem elfelejteni: ez a verzió nem a PC-s végfelhasználóknak készül, hanem egy erősödő piaci szegmens szeléből akar befogni az ubuntu vitorlájába és a TV GYÁRTÓKAT célozza.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

szota

Kálmánbátyám – január 11. 11.27

TV-Shop is lesz , lilazakós, sárganyakkendős salasman-ekkel ?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://viszketegvernyul.wordpress.com

kovcorp – január 12. 11.04

NA ez már valami,...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Morello – január 13. 12.15

Továbbra sem értem az Ubuntu-t. Annak ellenére, hogy most is ezt használom. Most komolyan! Ez az érintő képernyős elmebaj, meg most ez a TV minek? Értem én, ez is csak a pénzről szól. De!
Mobilokon-táblákon van 3 iszonyatosan nagy név. Apple, Microsoft, Google. Miért hiszik azt, hogy bárki is is vevő lenne az ő találmányukra? Ha a Nokia gyakorlatilag padlót fogott, pont az Ubuntu lesz az, aki sikeres lesz? Vagy ott a Samsung, aki az egyik piacvezető a mobil fronton. Van windows-os, android-os, és a saját linux-os Bada rendszerük. Nem hiszem, hogy az Ubuntu meg tudná nyerni magának. Már pedig egy húzó név kellene.

TV. Én személy szerint sose nézek TV-t, mert nincs mit. A gyermekeim még annyit sem. Úgy látom, hogy a TV leáldozóban van. Akkor kinek?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bogey9man – január 13. 12.56 – előzmény

Ha cégeket hasonlítasz össze akkor jobb ha tudod, hogy az ubuntu egy termék.
Azért mert te nem nézel tv-t attól még pár millió ember igen, egyébként ebbe a formájában a tv-zés (műsorszolgáltatás) halott szerintem is de a tv nézés nem lesz az még egy darabig. Mint már fentebb írtam én sem látok akkora átütő erőt ebben az ubuntu tv-ben. De akkor miben látsz sikert? Mert a desktop pc is kihalóban van, sőt a laptop-ok is az átlagfelhasználóknak. A server az egyetlen de abban meg nincs akkora lóvé.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Morello – január 13. 14.27 – előzmény

Ezt azért én nem jelenteném ki! Még egy darabig biztos lesz piaca a desktop PC-nek és a laptokoknak is. Ha másért nem azért, mert a valós billentyű és a virtuális között ég és föld a különbség. Miben látok sikert? Nagyon sok mindenben.
Pl. Az apple (hiszterikus) sikere, a Samsung eladásai megdöbbentőek:

http://mobilarena.hu/hir/rekord_negyedevet_zart_a_samsung_2.html

Na most ehhez képest az Ubuntu említésre sem méltó.

1 Mint 3201
2 Ubuntu 2084
3 Fedora 1672
4 openSUSE 1492
5 Debian 1313

Ráadásul az új felület óta még nem is annyira népszerű mint volt. És igen, tudom a Distrowatch "népszerűségi indexe" nem mérték adó, de valamit azért sejtet.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bogey9man – január 13. 15.10 – előzmény

A desktop piacon nem lehet jelentős sikereket már elérni, de pl az okos tv piaccon még talán igen, ugyanis ott még van lehetőség a mozgolódásra ellentétben a bebetonozott desktop piaccal.
Szerintem már a mobil telefon ágazatban sem fog érvényesülni a Canonical.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Morello – január 13. 15.26 – előzmény

Szerény véleményem szerint semmi esélye az Canonical-nak. Nekem kimondottan szánalmas vergődésnek tűnik ez az egész dolog. Az Unity-t kénytelen vagyok elviselni az asztali gépemen, mert még mindig az Ubuntu tűnik a leghasználhatóbbnak. Kipróbáltam több linux-ot, de mindig visszatérek ehhez. Ennek ellenére mobilon el nem viselném, és az android mellett labdába sem rúghat. Ez persze csak az én véleményem, ettől még más szeretheti.
De ha a világelső Nokia gyakorlatilag elbukott, akkor csak el gondolkoznék azon, van e értelme erre pazarolni az erőforrásokat. Az Iphone és az Android gyakorlatilag lefedi a mobil piacot (okostelefonok), és ebbe szerintem már az MS sem fog tudni beleszólni. Többszörösen hibás a windows phone elképzelése, de ez nem ide tartozik. És erre a piacra akar betörni? Gyártó nélkül? Hiszen ők csak a szoftvert adják.....

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zlt – január 13. 19.21 – előzmény

Szerintem azon se ártana elmélkedni, hogy a Nokia miért bukott el...
Azon valóban el kell gondolkodni, hogy az erőforrásokat mibe fektetjük. Szerintem a Canonical örömmel fogad akár emailben is sorsfordító elemzéseket, terveket. Aki úgy gondolja, hogy a tábla, telefon, tv piac bukott ötlet, az írjon a cégnek és villantsa meg zsenialitását, mert ezzel nekünk is jót tesz. Ideje, hogy az ubuntu.hu világmegváltó kommentátorai felrázzák kicsit a Millbank Tower sötétségét és meghódítsák az IT piacot. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bogey9man – január 13. 20.31 – előzmény

Az biztos, hogy ha világmegváltó ötletem támad azt nem fogom csak úgy a Canonicalnak tálalni.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

toros – ubuntu.hu szerkesztő – január 13. 13.57 – előzmény

A szerkesztett TV adás valóban gyengélkedik, de maga a TV, mint képmegjelenítő eszköz koránt sem: az olyan szolgáltatások, mint a Hulu, Netflix, Gaikai, Onlive nagyon is szép jövő előtt állnak. Teljesen más élmény lehet egy 55"-os OLED TV-n filmeket nézni vagy játszani, mint monitoron. A SMART TV platform éppen arról szól, hogy a TV-t szerkesztett tartalmak helyett on-demand jellegű tartalmakkal (filmek, játékok, web) töltsük meg. Erre szánják az Ubuntu TV-t is.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

N-drew – moderátor – január 13. 14.20 – előzmény

A szerkesztett TV-adásnak is megvan az előnye, ha vissza lehet nézni. Ugyanis tud olyan információkat adni, amit egyébként nem néznél meg.
Én TV-ben szinte már csak Animaxot nézek, abban is a Narutót. De ha nem adná a TV, nem nézném.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Kívánságlista. De ez komoly.

rapfen – január 13. 14.50 – előzmény

Sajnos tényleg egyre gyakrabban mondható, hogy jobb is, ha az ember nem néz tévét. Én magam is ma már csak a kvízműsorokat, a Nat Geo-t és a Discovery-t nézem, de sokszor idegesítenek a fordítások, illetve a hülyeségek. Pl a rákhalászokról szóló filmekben rendszeresen belekeveredik a fordító a font mint súlymérték és font mint pénznembe.Ettől iszonyú hülyeségek hangzanak el. Vagy a múltkor egy tudós fehér cápákat fogott horoggal, hogy megjelölje őket. Egy öt méterest fárasztott, mosolyogva. Mikor megkérdezte a riporter tőle, nem gond-e, hogy ilyen sok zsinórt lehúzva merült le a cápa a mélybe, azt mondta:
"Nem, mert úgyis fel kell jönnie, levegőt venni."

Ekkor lekapcsoltam a tv-t, a "tudósával" együtt.

Szóval nem mindegy, hogy honnan okosodunk. :-)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

You can do it! ( Károlyi Béla 1996 Atlanta )

dep – január 15. 18.29 – előzmény

+2
Amugy nem ertek eggyet abban,hogy a desktop piac lealdozoban van,meg a laptop,egyszeru a valasz erre a butasagra,azert nem veszik ezeket az emberek jelenleg,mert mar van mindenkinek,sok helyen 2 is mindegyikbol es ha van mar akkor minek vegyek ? minden evben vegyek masikat,hogy legyen meg nekik a kedvezo statisztika? vagy hogy teljen a zsebuk?
Nem kell olyan nagy erobedobassal termelni ahogyan teszik.
Mikor megy nekik jol ,csinalnak egy csomo penzt,aztan ha 2 hetig csokkennek az eladasok rogton sirankoznak es teszik ki az embert ezek a modern tolvajok.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

A Föld kora-Teremtes.com Saját weboldalam ahol dolgozom; Itt

bogey9man – január 15. 19.10 – előzmény

A linkedben lévő marhaságot elhiszed, azt viszont, hogy a desktop "halott" azt bezzeg nem. :D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

pinkpittbull – január 16. 16.00 – előzmény

wow ez a link aztán ott van a szeren :)
igaz nem ide illik de mi van ha az evolució, és az isten se létezik, hanem van egy 3. dolog. :)
(válaszokat nem várok mert az nem ide tartozó lenne)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bogey9man – január 17. 20.25 – előzmény

Nézd meg a többit is! Én most néztem meg a második videót is és szakadok a sok marhaságon. :D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

fulopr – január 13. 15.08

ugye ilyenkor milyen jól jönne egy normális Skype kliens Linuxra... mert egy ilyen TV-be beletenni egy mikrofonos webkamerát (vagy akár USB rádugni egyet) és már mehetne is a Skype hívás...

de a legutóbbi kiadásnál amit próbáltam még az Android-os is stabilabb volt...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

csabrix – január 13. 20.48 – előzmény

Én már nem használok skype-ot se.
http://www.hwsw.hu/hirek/46958/microsoft-skype-voip-telefon-biztonsag.html

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

"Nem adom fel, míg egy darabban látsz" | http://fullcircle.hu

Alucard – január 14. 14.16 – előzmény

+1

Bár nem kimondottan ez az oka...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Debian SID Xfce | Google+ | MegaCloud: 5Gb ingyenes, szabadon felhasználható tárhely

N-drew – moderátor – január 14. 19.15 – előzmény

Akkor mit használsz?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Kívánságlista. De ez komoly.

csabrix – január 14. 22.14 – előzmény

Ha a kérdés nekem lett címezve, akkor semmit.
E-mailben lehet elérni és személyesen.
Meg néha felmegyek #ubuntu-hu-ra.
Korábban használtam többet is, de ezeket sorra felszámoltam.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

"Nem adom fel, míg egy darabban látsz" | http://fullcircle.hu

fulopr – január 16. 11.02 – előzmény

akkor ne használj mobiltelefont sem... nyilván mindenkit zavar hogy gyakorlatilag az összes kommunikációs csatornán van ilyen lehetősége egyes erre felhatalmazott szervezeteknek, de ha ezt el akarod kerülni akkor csak a saját életedet nehezíted meg, de a végeredmény ettől nem változik.

Az Ubuntu TV-re visszatérve. Szerintem jó ötlet, és a jelenlegi smart TV megoldásoknál sokkal sokoldalúbb TV készülékek elkészítését teszi lehetővé! Reméljük az Ubuntu is profitál belőle, ha mással nem is, de a visszaportolt javításokkal, hogy az eredeti példánál maradjak, pl stabilabb Skype kliens ;)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

pinkpittbull – január 16. 16.05 – előzmény

Azért megnéznék egy gyönyörű Kubuntu smart TV-t amin akadás mentesen fut a composit és kihasználja a 3D technológiát. :D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

csabrix – január 16. 16.46 – előzmény

Először is ne akard nekem megmondani, hogy mit használjak és mit nem. -Egyébként nem használok mobilt csak minimális mértékben. Egész évi telefon költségem nem haladja meg az 5000 Ft-ot. Nem vagyok rohanó életet élő, milliókat kereső üzletember és nem is akarom ezt a látszatot kelteni.-
Másodszor tisztában vagyok vele, hogy minden lehallgatható - a problémám a skype-al az, hogy a microsoft birtokába került és ők nyújtották be a saját szabadalmukat. Saját célra használják fel -bár ezt nem említi, de szinte biztos vagyok benne- ahogy a windows media player is küldi a jelentéseket. A saját életemet meg nem hiszem, hogy megnehezíteném azzal, hogy odaszögezem magam a gép elé mindenféle kliens által, vagy egyéb kommunikációs eszközöktől teszem függővé az emberi kapcsolataimat. Mobiltelefon nélkül nőttem fel (még nem volt) és remekül el lehetett boldogulni nélküle is. Sőt mikor megjelent csak "bunkófon" -nak hívtuk és mosolyogtunk azokon, akiknek volt. Később ez változott, de bőven elég ma is egy sima alaptelefon arra amire való: telefonálni, ha kell.
TV nélkül is elvagyok - úgyis csak a hazugság árad belőle. Egyedül, mint technológiai megoldás válhat érdekessé számomra az UBUNTU TV -nevezhetjük műszaki érdeklődésnek, de elsősorban mint számítógépet üzemeltető operációs rendszerként használom, kísérem figyelemmel a fejlődését, ahogy a többi linux-disztribúcióét is, és választom ki számomra a legmegfelelőbbet.
Ennyi :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

"Nem adom fel, míg egy darabban látsz" | http://fullcircle.hu

bobkopter – január 16. 17.36 – előzmény

Szia!
Sok mindenben egyetértek veled. Többek között, nekem is kb. 3 hónapja volt 3000Ft rátöltve a kártyámra, és mégis a volt feleségemen kívül mindenkinek sikerül elérnie:)
Viszont azért a Skyptól, sokkalta veszélyesebb a Google nevezetű fenevad. Ő az aki gyakorlatilag, ha akar mindent tud rólad: ipprofil, szokásos oldalak, keresések, levelezés, feltöltött videók, gyakorlatilag, ha akarja feltérképezheti a számítógépes személyiségedet. Persze csak akkor ugrik, ha valamiért érdekessé válsz...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zlt – január 16. 18.16 – előzmény

Én egyszer láttam ugrani. 5 métert is tud, helyből. Egy szupertitkos sütireceptért csinálta.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

pinkpittbull – január 16. 18.25 – előzmény

:D ez nagggy !!!! és a G megette a blogodon a süti képét ??? XD

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Morello – január 16. 18.36 – előzmény

"Viszont azért a Skyptól, sokkalta veszélyesebb a Google nevezetű fenevad. Ő az aki gyakorlatilag, ha akar mindent tud rólad: ipprofil, szokásos oldalak, keresések, levelezés, feltöltött videók, gyakorlatilag, ha akarja feltérképezheti a számítógépes személyiségedet. "

Már bocsánat, de ez nem igaz!
1; Nem kötelező a google keresőt használni
2; Nem kötelező a Gmail-t használni
3; Nem kötelező videót feltölteni, de még a YouTube-ot sem használni. Van még más videós oldal is

És végső soron! Ki mondta ennek az idióta buta tömegnek, hogy a közösségi oldalakon még azt is megossza a világgal, hogy mikor menstrual, mikor fingik? És háborog, hogy róla tudnak mindent. Drága szuper intelligens celebek "véletlenül" feltöltik a puccos képeiket. Sorolhatnám.

Mi lenne, ha megpróbálna ez a sok idióta normálisan üzemeltetni egy egy ilyen oldalt. Nekem a nevemen kívül nem igen tud meg semmit rólam senki, ha én nem akarom. Nem kell megosztani minden szart! Hoppá!

Ez a lehallgatási dolog megint csak szánalmas. Mert pont minket magyarokat fognak fürkészni. Hát persze!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bobkopter – január 17. 12.12 – előzmény

Nem erről van szó.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

pinkpittbull – január 17. 20.42 – előzmény

Pont ez a lényeg hogy mindenkit szemmel tudjanak tartani.
ha már egy büntettet megelőznek és ha ahhoz az kell hogy lehallgatás amit én beszélek hát tessék

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

drukeslam – január 16. 15.52

Ez a videó melyik linuxos videószerkesztővel készült?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

pinkpittbull – január 16. 17.46 – előzmény

Lehet hogy rosszul tudom DE a MACOS- nek nem egy profi videó szerkéztője van, és azért gondolom hogy mac-el csinálták mert azért nem kis cég és... bár attol még lehet h ubuntu val csinálták :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zlt – január 16. 18.19 – előzmény

:D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

drukeslam – január 17. 10.46 – előzmény

Az ubuntunak és hasonló rendszereknek pont ez a bajuk, hogy üzleti célre nem használható. Nyilván azért mert ingyenes. Se normális grafikai program, se normális videóvágó. Pedig a mac is unix alapú, az ubuntu is, tehát a két dolog valahol találkozik, mégsem oldják meg. Gimpezni nem fogok, egy napot már rászántam, hatványozottan annyi idő mint a photoshop. Satöbbi. A wine meg felejtős. Néha így is felforr a proci ha több ablak van a desktopon, win alatt is meg ubuntu alatt is. A wine + photoshop meg már lassított felvétel a sokmegás PSD-nél. Pedig kétmagos a cuccom, nem túl régi, és lehet hogy az a baj hogy AMD. Nem tudom. ;)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Morello – január 17. 12.09 – előzmény

"Pedig kétmagos a cuccom, nem túl régi, és lehet hogy az a baj hogy AMD. Nem tudom. ;)"

Amikor mindenféle nyűgöm volt, én is arra fogtam, hogy biztos azért mert AMD. Ennek örömére váltottam, és most Intel alapokon vagyok. Megnyugtatlak, nincs gond az AMD-vel.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

LWjuniOr – január 17. 13.35 – előzmény

Azt már egy 6-8 éve el lehet felejteni, hogy az AMD jobban melegszik mint az Intel... sőt.
Nem tudom miért alakult ez ki, de pl USAban lenézik az AMD-t. Teljesen tökéletes.(Persze tény, hogy kihasználtak egy kiskaput, hogy intel szabadalmat gyártsanak, de ez ilyen...) 7 évig használtam AMD-t, és probléma egy szál se...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zlt – január 17. 15.48 – előzmény

Tényleg szörnyű ez a gimp.
http://www.youtube.com/watch?v=pwD--BrNQR8
http://www.youtube.com/watch?v=m8GQUvOTh6Y

Sajnos rajztudást, kreativitást nem adhat egy program. Ettől függetlenül természetesen örülök a tendenciának, hogy manapság már szinte minden magyar háztartásban elfér egy Photoshop.

A proci hőmérséklete nem az ablakok számától függ.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

drukeslam – január 17. 16.04 – előzmény

A gimp nem szörnyű, csak aki több évet (akár évtizedet) eltöltött photoshop mellett annak kihívás lesz beletanulni. Úgy gondolom hogy a tapasztalat és az idő arányos. Én nem tudok rajzolni se papíron, se photoshoppal, minden elismerésem annak aki tud, nekem puszán weblapok elkészítéséhez lenne szükséges. A legutóbb elkészült psd megnyitottam gimp-ben és nem ugyanazt kaptam mint PS-ben. (elcsúszások stb.) Ha egy cégnek kiküldesz egy anyagot célszerű lenne, ha odát ugyanazt kapnánk, akár win akár mac alatt. Nyilván lesznek PS klónok vagy egész más megközelítés mint eddig. Pl ott van a Pixel Studio nevű alkalmazás. Én támogatom az ubuntut és hamarosan méltő ellenfele lehet a win/mac párosnak, ha üzleti szempontból nézzük. Nem üzleti felhasználásra tökéletes. Amint lehet végleg elengedem a win-t, de még nem lehet.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

gabro – január 23. 0.27 – előzmény

Nagyon gáz dolog ám a gimp vs. photoshop témát előhozni, és még csak nem is azért, amiért sokan gondolják. (hogy „mert a gimp igenis van olyan jó mint a ps” -nem, pontosan tudja minden értelmes felhasználó hogy nem. Ismerjük a korlátait, és azt is tudjuk, hogy azokba egy átlagjúzer sohasem fog beleütközni.)
Azért gáz ezzel példálózni, mert amikor legutóbb néztem, a PS ára 300e.-HUF fölött volt, a GIMP meg ingyért. Belegondoltál abba, hogy ilyen arány mellett miért várod el ugyanazt a teljesítményt?
Azt mondod webfejlesztéshez használod a PS-t. Remélem megvásároltad, és így van jogod üzleti célra felhasználni. Ha ez így van, akkor neked a windows vételára már szinte aprópénz, nem látom indokát, miért kísérleteznél az ubuntuval. A PS épp az a szoftver, amiért önmagában érdemes üzemeltetni egy munkaállomást.
Ha nem vetted meg, és nem is akarod, akkor elhiszem hogy szeretnéd hogy a GIMP egy ingyen PS legyen linuxra. Nem lesz az. Legalábbis nem mostanában. Azért a PS-ben 22 évnyi kőkemény, dollármilliókért végzett fejlesztés és kutatás fekszik.
A gimp ehhez képest tudja azokat a dolgokat, amik gyakran kellenek. Ingyen. Egy művésznek meg tulképpen mindegy mit használ, (ahogy a fent linkelt videókon is látszik). PS-ről gimpre átállni nem nehezebb, mint windowsról linuxra, mayáról blenderre, ms-officról libre officra. Pár nap vért izzadás és szentségelés, aztán szépen a helyére kerül minden. A maradékot meg kigúglizod. Ha tényleg akarod.
Ha valaha lesz PS linuxra, mert az Adobe úgy dönt hogy kiadja, annak az ára ugyanúgy 300e.- Ft fölött lesz. Akkor majd a költségekből lejön a windows ára, és ennyi.
Ui.: Igen, tudom, hogy egy több napos kommentre válaszoltam.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

dep – január 23. 6.10 – előzmény

Ez szep volt es igaz.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

A Föld kora-Teremtes.com Saját weboldalam ahol dolgozom; Itt

pinkpittbull – január 17. 21.08 – előzmény

Mért ne lehetne Ubuntut üzleti célra használni???
Ubi és macos is unix szerű op és azért jobb a mac mert megírja az összes vasára az optimalizált driver-t ezért alkalmas professzionális felhasználásra is.
továbbá töb pénzt fektet abba hogy a ps és hasonló profi kép videó hang és egyéb hasonló szerkéztő progija legyen és a kihegyezett opon jól fut

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

drukeslam – január 18. 13.42 – előzmény

Lehet, nem azt mondtam ténylegesen hogy el van vágva a dolog gyökerénél fogva. Ha üzleti felhasználásban gondolkodunk akkor a gyorsaság igen fontos tényező. Egy-egy munkát mennyi idő gimpben és ps-ben megcsinálni. Aki a gimpen nőtt fel annak ez nem kérdés, de az átlag fejlesztő/designer ps-t használ. Én a webfejlesztés részét látom át, és arra optimálisan a windows lenne célszerű. Ennek a fő oka az, hogy az átlag internet explorert használ, és pl egy html template elkészítésénél fő szempont, hogy pl. ie7-ben jól működjön (ne legyenek elcsúszások stb). Az Ubuntu-t rá lehet venni, hogy fusson rajta IE, de nincs tényleges bizonyíték arra, hogy 100%-ban ugyanazt látod mint egy win/ie felhasználó. Persze ez csak egy példa. Természtesen a szerver linux alapú.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

toros – ubuntu.hu szerkesztő – január 18. 14.14 – előzmény

"az átlag internet explorert használ" - Magyarországon az átlag Firefoxot használ, a második helyen a Google Chrome áll, az Internet Explorer piaci részesedése pedig az AdStat novemberi statisztikái szerint már 10% alatt van. Ettől függetlenül azért érdemes úgy elkészíteni az oldalt, hogy Internet Explorer alatt is működjön, illetve világszinten még mindig az Internet Explorer a piacvezető.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

drukeslam – január 18. 14.22 – előzmény

így igaz.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zero89 – január 18. 23.07 – előzmény

De nem az otthoni júzerek miatt piacvezető, hanem a cégek miatt, akik telepítenek egy windows-t a gépekre és mindent letiltanak, hogy véletlen se tudj más böngészőt futtatni. Nem írom le a cég nevét, mert lehet, hogy az állásommal játszanék, de nálunk ez ~8 ezer számítógépet tesz ki.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bobkopter – január 19. 11.56 – előzmény

Nálam tilos az Internet Explorert használni az órán...
Csak saját felelősségre.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

szim – január 18. 23.17 – előzmény

Az "Avatar" című film effektjeinek renderelésére, 35 000 processzormagot alkalmazó, Ubuntu rendszert használtak.
http://blog.dustinkirkland.com/2010/01/39000-core-ubuntu-cluster-renders...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

szim

zero89 – január 19. 11.58 – előzmény

Nem kötöszködésképp, de 1-2 filmet Ubival csináltak, az még annyira nem ad okot a felvágásra. Nem olvastam el a cikket, de kiváncsi lennék a felhasznált progik listájára, de gondolom nem pitivivel vagdosták./irónia/ Valószínűleg a szoftvergyártók érdeme az avatar és nem az ubuntué.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

LWjuniOr – január 19. 12.02 – előzmény

Csak a renderelő serverparkon volt Ubi, ha elolvasod a cikket írja, hogy a gépek 80% van kb ubuntu.

Ebből is látszik, hogy egy értelmes szakember a feladathoz választ oprendszert, és nem az oprendszer korlátozza be a feladatot...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Morello – január 19. 21.20 – előzmény

Javítsatok ha rosszul tudom, de én azt olvastam, hogy a profik videó és hang szerkesztéshez a MAC-at használják.
Pl.: Final Cut Pro X

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bobkopter – január 19. 23.06 – előzmény

Jól tudod. Természetesen Windowson is meg lehet csinálni, de a Mac-nek kevesebb a nyűgje. Persze Linuxra is egyre jobbak a szoftverek. Nekem speciál a lent említett Gimp nagyon bejön, persze csak mint átlag felhasználó. No meg már nagyon érik az Ardour3!
http://ardour.org/node/4749

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

LWjuniOr – január 20. 16.53 – előzmény

+1 az Arodurhoz... sztem az már használható profi körülmények közt.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zlt – január 20. 19.31 – előzmény

"According to Paul, Ubuntu is at the core of all of this, running on all of the rendering nodes, and 90% of the desktops at Weta Digital."

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

LWjuniOr – január 21. 1.32 – előzmény

Igazad van, bocsi... de ha egyszerűen nincs rá megfelelő szoftver, nem hiszem, hogy a munkát Ubin csinálták...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zlt – január 21. 8.02 – előzmény

Vagy kicsik vagyunk ahhoz, hogy ismerhessük a szoftvert.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

LWjuniOr – január 21. 11.29 – előzmény

Mmmm, nem hiszem.
Persze biztos nem szabad szoftverről van szó, ha tényleg létezik, de azért erősen kétlem, hogy egy ilyen projektet bárki is titokban tarthatna, másrészről meg milyen előnye származna belőle?
Mert ha azt mondod, hogy Apple/MS lobbi, akkor megértem, de ha már egy ilyen nagy céghez is eljutott, akkor már az is mind1.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zlt – január 21. 13.20 – előzmény

Itt mindenkit hidegen hagy a szabad szoftver feeling. :) Nem jófejségből döntöttek az ubuntu mellett és a megoldásaikat se fogják kiadni a kezeik közül. Ezen a piacon is verseny van. Miért könnyítenék meg a konkurencia dolgát azzal, hogy publikussá teszik a megoldásaikat? Közel két évtizednyi tapasztalatról beszélünk egy olyan piacon, ami mindig bővelkedik befektetőkben. Több száz millió dollár költségvetésű filmek készítésében vesznek részt. Egyetlen ilyen projekt elvesztését se kárpótolná a FOSS barátság.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

toros – ubuntu.hu szerkesztő – január 21. 20.03 – előzmény

Itt látható egy lista arról, hogy milyen szoftvereket használtak az Avatar készítésénél:
http://www.twin-pixels.com/software-used-making-of-avatar/

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

LWjuniOr – január 21. 20.14 – előzmény

Hátteza gúgli... :D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

szim – január 19. 18.57 – előzmény

Biztos vannak komoly célszoftverek amivel ezeket csinálták.
Másrészről viszont az nem az Ubuntu, vagy általában a linugz "szégyene", hogy nincs sok profi program Linuxra, hanem a fentebb említett "nagyérdemű" kereskedelmi szoftvergyártóké.
Én csak azt akarom mondani, hogy nem értek egyáltalán egyet azzal a sokak által elfogadott elmélettel, hogy csak a kereskedelmi szoftverek lehetnek magas színvonalú, jól használható, komoly programok. Sőt, a kereskedelmi érdekek egy bizonyos szint felett már nem törekednek a "minél jobb legyen"-re, mert már nem kifizetődő. Csak annyira, hogy a kedves fogyasztó ne vágja fejünkhöz, valamelyest elégedett legyen de nem több, és csak fokozatosan adagolni a jót, hogy mindig megvegye az újabb "fejlesztést". Szerintem erre nagyon jó példa, ha a legelterjedtebb kereskedelmi asztali OS-t összehasonlítjuk a Debian GNU/Linux-al, amely még mindig tisztán közösségi fejlesztésű.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

szim

Udi – január 19. 22.20 – előzmény

Válaszd külön, hogy mi a tisztán Debian fejlesztés és mi a GNU/Linux. A Linux kernelt fejlesztők döntő többsége fizetett alkalmazott, a GNU többi részére talán rá lehet fogni, hogy többségében közösségi fejlesztés, de nem tisztán Debian (persze elvitathatatlan, hogy sok hibajavítást küldenek vissza az upstreambe). Most nem is ugrik be olyan dolog, amire azt tudnám mondani, hogy tisztán Debian, talán a Space Fun kinézet.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

szim – január 19. 23.11 – előzmény

Ez igaz.
Egyébként, csak mint érdekesség, a Debian beszállt a GNU saját kernelének, a HURD-nek a fejlesztésébe is. Hosszútávon az a tervük, hogy ezt implementálják a Debianba. Tavalyi évtől pedig elérhető a Debian FreeBSD kernellel is.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

szim

erancsaba – január 20. 13.16

Innen lehet telepiteni

http://www.webupd8.org/2012/01/how-to-install-ubuntu-tv-from-ppa.html

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

ubuntu 11.10 x64

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
© 2007–2011. Magyar Ubuntu Közösség.
Az Ubuntu a Canonical bejegyzett védjegye.
Az ubuntu.hu az fsf.hu kiszolgálóin fut.