Érdemileg nem tudok hozzászólni, de: mi fordul meg a fejedben, ha meghallod hogy valamivel megy, valamivel nem? Az, hogy amivel nem megy, az rossz. Meg kéne nézni, hogy esetleg az OS X-es Mail-lel, vagy a csodálatos outlook-kal működik-e, és ebből már lehetne következtetéseket levonni, hogy a thunderbird, vagy a szerver hibás-e.
Ugye a roundcube localhoston van? Gondolom a thunderbird nem. Ez is lehet köztük ellentét.
Amúgy minek erőltetni a drága jó sasl-t, ha ott az *sql auth? Én (jelenleg) a gyors megoldások híve vagyok, pl. az ispconfig. Hát nem könnyebb, és gyorsabb egy szép gui-n beküldeni a konfigot, mint egy terminálon? Nem egyszerűbb? (Mellesleg azóta van időm ilyen hosszú hozzászólásokra, mióta webui-ra váltottam.) Persze jól jön a terminál is, egy bombabiztos vállalati szerverhez én se tennék fel felesleges összetevőket...
De komolyra fordítva a szót:
-Egy how-to soha nem lehet tökéletes, és pontos;
-A sasl csak több óra vezeklés, ima, és egy megváltással felérő megvilágosodás után fog működni, soha ne számíts gyors megoldásra.
Esetleg konfigfájlokat tudsz mutatni?