• Ismertető
  • Hírek
  • Letöltés
  • Súgó
  • Közösség
ubuntu.hu

Belépés

  • Felhasználó létrehozása
  • Elfelejtett jelszó

Facebook

Kapcsolat

  • Facebook oldal
  • IRC
  • Közösségi levlista
  • Segítői levlista
  • További elérhetőségek

Internet és multiplayer játék hibája

2014. október 7. – 18.23 – LeFizzy
  • Hálózat, internet

Sziasztok!

Van egy nagyobb hibám az Ubuntuval.
Az a probléma,hogy ha multiplayer szóval internetes játékkal játszok,nagyon hamar ledob a szerver mert el megy az internet.
De igazából nem ment el mert látom a hálózati kapcsolatok jelet,és kapcsolódva van.

Mondjuk ha szeretnék játszani,meg kell nyissam a Firefoxot és betölteni egy oldalt és gyorsan a játékba belépni és a szerverre kapcsolódni (ezzel körülbelül 5 percre birok bemenni ami egy pontszámos játéknál nem a legjobb).

Ha a probléma megoldásában segít,a nyáron volt egy kábel szakadásom de az meg lett oldva.
De ami előtt vettem egy újabb kábelt,olvastam hogy a Kernelt régebbire kell tegye az illető és én is megpróbáltam de az akkor nem segített mert a kábellel volt a gond(és lehet most a Kernel a gond amitől a jót vártam volna :D)

Firefoxon is ha mondjuk felmegyek az IRC-re chatelni a játékban lévő emberekkel ott sem bírok sokáig tartózkodni és ezért újra és újra ugyanazt az oldalt újratöltöm :D.

Válaszotokat előre is köszönöm!

‹ Nem látom a saját WiFi-met Internet és multiplayer játék hibája ›
  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
lev258 – 2014. október 7. 18.34

Szóval azt mondod, hogy a neted mindig ledob? Milyen internet, router van, a gép hogyan csatlakozik?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Ubuntu MATE 18.04

a mester – 2014. október 7. 18.50 – előzmény

hálókártya, driver...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

gyakorlat teszi

LeFizzy – 2014. október 8. 15.50 – előzmény

Nagyon tudatlan vagyok ilyen téren. Ha ez segít : http://www.netsurfclub.hu/internet ilyen van.
Egy antennáról jön->be a switchbe kábelen át-> switchből a számítógépbe.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

sömike – 2014. október 8. 16.32 – előzmény

Szia!
Szóval: letöltési sebesség akár 20Mbit/s !!! És mennyi valójában?
És mennyi a feltöltési?
Ezen az oldalon nézd meg lécci a le és feltöltési sebességed. Valamint nagyon fontos a PING értékedet is.
Legjobb ha többször megméred különböző napszakokban. Az eredményeket írd fel, mejd írd ide be.
Gyanítom, hogy a netkapcsolat minősége miatt a játék szerver megszakítja veled a kapcsolatot

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

galopp99 – 2014. október 8. 17.07 – előzmény

"Egy antennáról jön->be a switchbe kábelen át-> switchből a számítógépbe."

Az antenna a tetőn van? Ez egy Wi-FI hozzáférési pont?

Nézz el ide!

http://www.speedguide.net/

nyomj egy TCP/IP Analyzer -t (böngésző BAL OLDALÁN)

Itt láthatod a neted adatait. Lejjebb görgetve látsz egy ilyet " Your TCP Window limits you to: 2632 kbps (329 KBytes/s) @ 200ms
Your TCP Window limits you to: 1053 kbps (132 KBytes/s) @ 500ms

a végén látható 200 és 500 milliszekundum a net késleltetési ideje (nálam). Sajnos WI-FI hálózatoknál ez a "szabvány késleltetés"

a játék szerverek késleltetési ideje kb: 100 ms ennél nagyobb késleltetésnél "eldob" a szerver.

Ezért nem tudok én sem online játszani.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Htibi – 2014. október 8. 18.16 – előzmény

Nálam nem WiFi hálózat van és ugyanezek a késleltetési idők vannak.
A fiaim rendszeresen játszanak online játékokat és nem dobja le őket a szerver.

Ja, ráadásul ők már a routertől WiFi-n kapják a netet.

Szóval hogy is van ez?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

www.htibi.ro | | Szeretnék tanulni, de kinek van arra ideje? | | PHP Classes

galopp99 – 2014. október 8. 20.12 – előzmény

Tisztelt Htibi!

Valszeg azért mert vezetékes neted van igy nincs csomagvesztés. Nálam viszont a WIFIS szolgáltató miatt igen. A késleltetési idő pedig nem a Routerek wifijére vonatkozik! hanem a wifis ISP netszolgáltatokra! UE. oldalon ott van a vezetékes a 3g meg ADSL szolgáltatók késleltetési ideje. Helyi EA szerveren én is tudok játszani Mass Effect 3 Mplayert de ha máshová csatlakozom vagy hozzám csatlakoznak általában kilépnek, vagy én "szakadok le"

+ neked van egy FIX sávszélességed, ami nekem NINCS mértem létöltést 1Mbit/s-t de mértem 5Mbit/s-t is. egymás utáni két teszten!!

Ja BoCS a TP-Link routerem késleltetése WIFIN 40ms-re van állítva. (az 500 csak egy "picit" több UGYE?)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

sömike – 2014. október 8. 20.19 – előzmény

Htibi ezt úgy értette, hogy Ő is (ahogyan én is) rákattintott arra a linkre amit írtál, és kiválasztotta a bal oldali menüből amit szintén Te írtál hogy mit kell kiválasztani.
Ekkor az Ő hálózatát / kapcsolatát is analizálta valami vagy valaki és ugyanazok az értékek jöttek ki neki, mint amire Te azt mondtad, hogy nem jók. És ezt azzal magyaráztad, hogy az internet szolgáltatód miatt.
Amúgy nekem upici van 60/6-os kábeles net. Én ezt kaptam amikor analizáltattam:

Your TCP Window limits you to: 1172 kbps (147 KBytes/s) @ 200ms
Your TCP Window limits you to: 469 kbps (59 KBytes/s) @ 500ms

Tehát nálam is 200 és 500 -at ír. Engem sem dobál le.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

kringer74 – 2014. október 8. 20.36 – előzmény

JÚPICI 120-ra is ilyet ad...

Your TCP Window limits you to: 1172 kbps (147 KBytes/s) @ 200ms
Your TCP Window limits you to: 469 kbps (59 KBytes/s) @ 500ms

Engem sem dobál le soha , már ha csak ezen múlna a dolog.. Bár nem játszom, és ezért fogalmam sincs a "játékszerverek" késleltetési idejéről..
Azt tudom, hogy pár éve a szolgáltatóm "jóféle" modem-je miatt sokszor megszakadt a net, mert nem bírta a "torrentes-kapcsolódásiszámokat" vagy mifenét.... De ez már a múlté...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

"Mi a Sudó kell ide?" :D --- Welcome to The Darkside

galopp99 – 2014. október 8. 20.56 – előzmény

Jó! Bocsánat lehet hogy tévedtem. De azt is leírtam hogy ne keverjétek már össze egy vezetékes UPC net és egy mikrohullámú net sebességét sávszélességét. ( tiétek FIX!) a 120-as neted ritkán lesz 1/0.1 mert nálam volt ilyen. Mint a kérdező írta neki is mikrohullámú netje van. Sőt a tőlem 5 KM-re lévő szolgáltatom WEBoldalát pingelve kaptam 2mp feletti időt. Azt is írtam okozhatja csomagvesztés is, a hálózat terheltsége is. Pingelj meg a http://www.speedtest.net/ oldalon egy US szervert kiváncsi lennék mennyi a ping időd. Mert az enyém nincs 200ms alatt.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Htibi – 2014. október 9. 13.50 – előzmény

Arra céloztam, hogy nem valószínű az emlegetett késleltetési idő, mint hibaokozó.

Nem foglalkoztam soha a hálózatok lelkivilágával, csak nem látom értelmét összekötni a ledobálást a 200/500-al.

Történetesen most egy "nyalókás" mobilnettel is ellátogattam arra az oldalra, és most is 200/500 az "eredmény". A fórumtársaknak is ennyi, hmm... én kezdek kételkedni az oldal "eredményeiben", vagy ezek az értékek állandóak, függetlenül a csatlakozás típusától.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

www.htibi.ro | | Szeretnék tanulni, de kinek van arra ideje? | | PHP Classes

galopp99 – 2014. október 9. 14.44 – előzmény

Kedves htibi!
Bocsánatot kérek. Igazad van. Én értelmeztem félre a dolgot. Ez az információ a TCP/IP (adat) fogadási ablak méretére és késleltetésére vonatkozik (ezt a OS állitja be).

A kérdező által leírt hibát inkább a mikrohullámú internet lassúsága,és instabilitása okozza. (szerintem.) Igazából azt hiszem jobban megérted ha írok egy példát: Ha használsz otthon wifis hálózatot te is tudod hogy minél többen használjátok ,annál lassabb lesz. A mikrohullámú internet tornyai olyanok mint egy router. minél többen csatlakoznak hozzá annál lassabb lesz a
teljes hálózat. Ez növekvő ping idővel,csomagvesztéssel jár. A játék szervereknél azért tudom az "elfogadható" ping időt,mert
én magam is reklamáltam az EA-nál. Kűldtek egy teszt progit (az EA szerverek ping idejét,és csomagvesztést tesztelte) kértek hogy futtassam,majd az adatokat küldjem vissza. Megtettem. Azt a választ kaptam hogy magas a csomagvesztési arány,és a ping idő. Ha tudok csatlakozzak vezetékes netre.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Htibi – 2014. október 9. 15.32 – előzmény

Semmi gond, ez a fórum hátránya. Ritkán van kedvünk annyit pötyögtetni, hogy minden szavunk/mondatunk "biztosan" érthető legyen. (Még élőszóban is gyakran félreérthetőek vagyunk. :-D)

(A "példádat" ismerem, a működéséből adódik.)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

www.htibi.ro | | Szeretnék tanulni, de kinek van arra ideje? | | PHP Classes

a mester – 2014. október 9. 17.59 – előzmény

"(Még élőszóban is gyakran félreérthetőek vagyunk. :-D)"
És akkor aki odafigyel, az visszakérdez.
A fórumlakó meg olyan állatfajta, aki megsértődik a visszakérdezésre.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

gyakorlat teszi

galopp99 – 2014. október 8. 21.49 – előzmény

Kedves kringer74!

Éppen most sikerült a mikrohullámú netnek egy kis "leállást" produkálni, amit csak a hozzáférési pont és a router újra indításával sikerült "orvosolni" ( semmit nem töltök le, nem fut torrent) nem hiszem hogy a UPC-s neted szokott ilyet produkálni. Én csak ezzel azt akartam mondani, hogy ennyire "instabil és lassú egy mikrohullámú internet. Ez is okozhatja a kérdező által felvetett problémát.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

LeFizzy – 2014. október 8. 19.51 – előzmény

Igen,a tetőn van. Ez egy "mikro hullámon alapuló" dolog,amúgy szerintem mondhatnánk annak is.
Your TCP Window limits you to: 1172 kbps (147 KBytes/s) @ 200ms
Your TCP Window limits you to: 469 kbps (59 KBytes/s) @ 500ms

Magyar játékszervereken (ezen játékon belül) el szoktam kapni 70 alatti pingeket is.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

LeFizzy – 2014. október 8. 19.45 – előzmény

Kisebb csomagot választottunk még akkoriban ezért a http://speedtest.datanet.hu tizedes pontossággal 4.00 a letöltés,a feltöltés pedig 0.78!
A PING értékre 13-at kaptam.
Holnap ha hazértem 17:00 körül,mérek még egyet.
Játékszerverből pedig fejletlennel játszom általában mert ismerősöm fejlesztget egy Voxlap alapú építgetős játékot,amin még nincs "PING KICKER" script.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

a mester – 2014. október 8. 20.37 – előzmény

Akkor a hiba bőven lehet a "szerver" oldalán is.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

gyakorlat teszi

LeFizzy – 2014. október 9. 19.07 – előzmény

Különféle játékokban játszok.
A teljesen új V*xelWar (ez egy hirdetés is lehetne) :D
Minecraft
Ace of Spades - OpenSpades kliensek

Mindegyiken szerveren játszok/szeretnék játszani hétvégente de a hiba miatt lehetetlen.
LocalHost szerver/singleplayer meg már a 21.században unalmasnak mondható.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

emergelek – 2017. december 20. 5.32

Másik megye, másik mikrohullámú internet szolgáltató. Szinte ugyan ezzel a problémával szembesülünk, mint amiket följebb a kérdező kifejtett. Napszaktól függetlenül előfordulnak olyan időszakok, hogy szinte lehetetlen használni a netet. De jellemzően késő délután és este vagy hétvégén bármikor. Tegnapelőtt pl. 2,5 órába telt mire le bírtam tölteni egy 250 MB-os telepítőt ( Avast Offline Installer). Nálunk nem megy a játék, de olyan "laggolások" vannak, hogy az már felháborító.
Traceroute-al méregettem mikor nagyon rossz volt, ez volt a legbrutálisabb érték.
mityi@mityi-Ideapad-Z570 ~ $ traceroute -w 3 -q 1 -m 16 youtube.com
traceroute to youtube.com (172.217.16.110), 16 hops max, 60 byte packets
1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 1.109 ms
2 10.10.13.1 (10.10.13.1) 20.426 ms
3 46-35-192-1.oroscom.hu (46.35.192.1) 2426.417 ms
4 Oroscom-GW.23Net.hu (94.199.55.5) 2428.330 ms
5 bix.google.com (193.188.137.163) 2428.362 ms
6 209.85.243.119 (209.85.243.119) 2428.730 ms
7 108.170.226.97 (108.170.226.97) 2428.659 ms
8 prg02s12-in-f14.1e100.net (172.217.16.110) 2428.643 ms
Most meg ilyen, amikor jó.
mityi@mityi-Ideapad-Z570 ~ $ traceroute -w 3 -q 1 -m 16 youtube.com
traceroute to youtube.com (172.217.16.110), 16 hops max, 60 byte packets
1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 2.482 ms
2 10.10.13.1 (10.10.13.1) 13.990 ms
3 46-35-192-1.oroscom.hu (46.35.192.1) 14.883 ms
4 Oroscom-GW.23Net.hu (94.199.55.5) 24.457 ms
5 bix.google.com (193.188.137.163) 26.672 ms
6 209.85.243.119 (209.85.243.119) 31.617 ms
7 108.170.226.97 (108.170.226.97) 31.606 ms
8 bud02s25-in-f14.1e100.net (172.217.16.110) 31.874 ms
A 3. és 4. állomás még a szolgáltatóm eszköze, jellemzően a 3. állomás ms értékével megy végig a mérési folyamat. Ezt a tendenciát abból állapítottam meg, hogy többször is mértem és elmentettem a terminál kimeneteket.
Tegnap kaptunk levelet a szolgáltatótól, hogy nagy fejlesztéseket csináltak és váltsak egy jobb csomagra jan.1-től. Én meg úgy gondoltam, hogy ma bemegyek egy másik szolgáltatóhoz és megnézem mit tudnak ajánlani.

**Your current TCP Window limits you to: 1172 kbps (147 KBytes/s) @ 200ms latency**
**Your current TCP Window limits you to: 469 kbps (59 KBytes/s) @ 500ms latency**

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

...a linux nem (csak) a compiz kocka forgatásáról szól....

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
© 2007–2020. Magyar Ubuntu Közösség.
Az Ubuntu a Canonical bejegyzett védjegye.
Az ubuntu.hu az fsf.hu kiszolgálóin fut.