Ugyan már, ne álmodozzunk!
"Avagy így dobassuk ki vásárlónkkal a negyedmilliós notebookot, amiben egy húszdolláros kábel ment tönkre."
Nem tudom milyen márkájú/típusú laptopról van szó, mert a cikk nem említ konkrét márkát se, nemhogy típust. Csak kategóriát (üzleti).
Kérdezném az üzleti notebook-felhasználókat, hogy valóban ilyen-e a helyzet az alkatrészeket illetően, mint ahogy ezt a cikk állítja. Személyes beszámolókra lennék kíváncsi.
Tudom, 1 éves a cikk, így azóta bőven változhatott is az állapot, márha egyáltalán igaz, amit benne írnak.
Mennyi az említett cikk igazságtartalma?
Én úgy tudom, hogy 3-4 év (egyes DELL laptopoknál 5 év) garancia van általában az üzleti gépekre (de minimum 2), nem mellesleg nagyon stabilak, megbízhatóak és általában nem szokott 3 év alatt tönkremenni bennük semmi. Az a konzumer gépeknél szokás.
Azok manapság sokszor 1-2 évet sem bírnak ki, főleg az olcsóbb darabok, de az üzleti kategóriában kétlem, hogy ilyen lenne.
Évekig használtam például IBM T61-et. Használtan vettem, újszerű állapotban.
Nagyon robosztus, stabil, megbízható gép, nagyon szépen tette a dolgát, semmi baj nem volt vele.
Tudtommal az ilyen gépeknél még 5-6-7 (vagy akár több) év után is szokott lenni alkatrész.
A másik, hogy 250 ezerért nem is nagyon lehet üzleti gépet kapni.
Legalábbis újonnan. Azok inkább 3-4-500 körül vannak.
Szóval erősen kétlem, hogy a 3 éves üzleti laptopoknál (főleg drágább gépek esetén) ne lenne alkatrész...
Kiváltképpen így általánosságban.
Vagy valóban ennyire elment a világ a fogyasztói társadalom felé? Ha igen, az nagyon szomorú...
Tehát milyen a helyzet ma az üzleti notebookoknál az alkatrészeteket illetően?
Ki milyen gyártói/szervizes hozzáállással találkozik/találkozott manapság, ha ilyesmiről van/volt szó?