• Ismertető
  • Hírek
  • Letöltés
  • Súgó
  • Közösség
ubuntu.hu

Belépés

  • Felhasználó létrehozása
  • Elfelejtett jelszó

Facebook

Kapcsolat

  • Facebook oldal
  • IRC
  • Közösségi levlista
  • Segítői levlista
  • További elérhetőségek

Névjegykártya házilag Ubuntun

2016. május 27. – 18.33 – vgab
  • Alkalmazások

Üdv, névjegykártyát akarok csinálni, nagyon ilyen grafikai/irodai programokba nem vagyok otthon, valakinek van elképzelése?
Hivatalos magyar névjegykártya mérete az 90mm x 50mm

‹ GIMP-es focis játék Névjegykártya házilag Ubuntun ›
  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Htibi – 2016. május 27. 18.46

gLabels

(De nem ismerem. :-()

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

www.htibi.ro | | Szeretnék tanulni, de kinek van arra ideje? | | PHP Classes

minthaka – 2016. május 28. 21.07 – előzmény

Én viszont igen. A gLabels nagyon jó.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Ha régi a géped használj PeppermintOS -t

Xebeche – 2016. május 27. 20.14

Ha számít az ügyfélkörödnek a minőség, akkor grafikai ismeretek nélkül ne állj neki szerkeszteni, mert nem lesz esztétikus. Rengeteg olyan buktató van, amibe nagyon könnyű belefutni.

Erre szakosodott helyen vannak sablonok, azok alapján percek alatt össze tudnak dobni neked valami letisztult kártyát, és nem kerül sokba.

Ahogy nézem ezt gLabels programból, nem sokkal jobb az online szerkesztőknél. (Őszintén egyiket se javasolnám.)
Ha értenél hozzá, az Inkscape, Gimp, Scribus hármast ajánlanám.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

balacy – 2016. május 28. 7.14 – előzmény

"Ha számít az ügyfélkörödnek a minőség, akkor grafikai ismeretek nélkül ne állj neki szerkeszteni, mert nem lesz esztétikus. Rengeteg olyan buktató van, amibe nagyon könnyű belefutni."

Ezt mindenképp vedd figyelembe. Jónevű emberkéknél is láttam olyan házilag gányolt kártyákat, hogy az a kutyámnak sem adnám...

http://www.mojosoft-software.com/hu/

Ezt nézd meg, alapdolgokra jó. Ez Win-es, de meg lehet próbálni Wine alatt. Most nincs időm rá, de valamikor ezt is ki kellene próbálnom :)

Ami jó benne, hogy ha A4 lapot nagy felbontásban mented, akkor simán egy fotólaborban 20*30-ast kérve nagyon jó, fotó minőségű kártyákat kapsz, olcsón :) Csak fel kell vágni.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

ububox – 2016. május 27. 23.56

Kis fantáziával és az összes összetevő megváltoztatásával, LibreOffice.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Linux Mind + JövőKép

Xebeche – 2016. május 28. 9.28 – előzmény

Nehogy már szövegszerkesztőben álljon neki bárki is hasonló dolognak, mert még egy profi grafikus is vért izzadva csak kétséges végeredményre lenne képes. (Színek, méretek, illesztések, igazítások széteshetnek.)

A reagálva más felvetésére is, névjegykártyákat nem A4-es lapra szokás tervezni, hanem kifutóval együtt 93×53 mm méretűre. (Csak ha nincs igény kifutóra, akkor 90×50 a mérete). Amúgy egyre jobban terjed nálunk is a bankkártya, vagy más néven EU méretű, 85×55-ös kártya.
- 1 darabot kell csak megtervezni, a digitális nyomdára kell bízni, hogy ők mekkora ívre fogják nyomtatni. Ezek a nyomdai ívek nem A4-es méretben gyártják, nagyobb méretű íven való nyomtatás 3-4 tényező miatt olcsóbb. Jellemzően SRA3-as méretű az ív (450×320 mm), ezen 24 kártya fér el, de vannak akik nagyobb ívet vágatnak, hogy 30 kártya férjen az ívre. (Elérhető árú digitális nyomdagépek kb. 320-350 mm ívek befogadására képesek).
- Az ún. impose-olást, kilövést a nyomda végzi el. Az 1 megtervezett kártyát szoftveresen a megfelelő pozícióba ők osztják el az íven.
- Csak megfelelően elrendezett kártyákat lehet géppel kivágni. (Különben marad a szikézés.)
- Színeltérésbe is nagyon csúnyán bele lehet futni.

Ha olcsó fénymásoló kuckóba mész, akkor előfordulhat, hogy csak A4-es (esetleg A3-as) méretben képesek nyomtatni, és valószínűleg ott nem is lesznek tudnak vastagabb, kb. 300 g-os papírt betenni a gépbe, és a nyomat se lesz tartós.

Persze visszatérhetünk az alapokhoz: mi az igény?

50 - 100 db színes kártya esetén a nyomtatási + vágási költség kb. 25 - 40 Ft/db körül mozog.
Tervezéssel együtt a teljes költség 1 sikeres megbízás után megtérülhet.
Ez a kártya képvisel majd téged, amikor nem vagy jelen.

ui.: Csak szórakozásból Scribusban gyorsan összedobtam egy ubuntus kamu mintát: képfeltöltés:névjegykártya.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

peterh – 2016. május 28. 20.56 – előzmény

"Nehogy már szövegszerkesztőben álljon neki bárki is hasonló dolognak, mert még egy profi grafikus is vért izzadva csak kétséges végeredményre lenne képes."
És ha vaklaki nem az M$ szabvány szerinti névjegykártyát akar otthon magának nyomtatni? :)
Olyan a kinézete és a mérete amilyenre csinálom. Kép, (szándékosan berakott révnyomatokkal)
A régi Staroffice-os doksijaim a Libre' nem nyitja. Kép, (a Commodor-osokat most nem találom)
Plylimout-ot is olyat és annyit csinálok ahányat kedvem tartja. Kép,
Melyixabvány mondja meg, hogy mi tettszik másoknak?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

PeterH

A tartalom értelmezése és a forma megítélése, képesség.
A Linux készítők olyan sok tudást hordoznak a fejükben,
hogy az esztétikai adatbázisnak már

Xebeche – 2016. május 28. 22.01 – előzmény

OFF
"Melyixabvány mondja meg, hogy" a macska nyervákolás nem muzikális remekmű?
Tipográfia egy szakma, írott és íratlan szabályokkal.
Esztétikának is vannak szabályai.
Pont az egyetemes szépérzék alakította ki ezeket a szabályokat.
Vannak akik szegényes esztétikai érzékkel rendelkeznek, azoknak fel se tűnnek azok a zavaró jelenségek, amik a szabályok felrúgásából keletkeznek.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

peterh – 2016. május 28. 23.09 – előzmény

"a macska nyervákolás nem muzikális remekmű?"
Természetesen az!
De csak ha jól csinálják
és nem előírás szerűen
az engedélyezett módon.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

PeterH

A tartalom értelmezése és a forma megítélése, képesség.
A Linux készítők olyan sok tudást hordoznak a fejükben,
hogy az esztétikai adatbázisnak már

balacy – 2016. május 29. 8.07 – előzmény

"Tipográfia egy szakma, írott és íratlan szabályokkal."

Igen, ebben teljesen igazad van. Az ideális az, hogyha valaki nem ért valamihez, akkor azt bízza már szakemberre. De (sajnos van két DE is...) van, amikor a szakember sem tudja megcsinálni szépen. Az első névjegyemet egy mininyomdában csináltattam, akkor még romayor-ral nyomták :) Na az olyan lett, amilyen, de legalább drága is volt. Meg tudom ítélni, hogy mi a szép, mert a szakmám eléggé közeli :) és voltam tanuló koromba nyomdába deportálva... Manapság is azt tapasztalom, hogy vannak olyan mini nyomdák, ahol annyi a névjegy készítés, hogy egy sablonba a nevet és a címet átírják és tucatképet bedobnak, hogy az is legyen. Ezt az általam ajánlott program is megteszi...

A másik de az, hogy sok embernek nem kell minőségi dolog, és nem kell neki sok kártya. Arra, hogy a telefonszámot ne kelljen lediktálni, hanem valaki kezébe tudja nyomni, arra elegendő egy jobb program által sablonnal összedobott. Van akinek a 20-50HUF/db az sok, vagy éppen a 100 db az soha nem fogy el.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

majtee – 2016. május 29. 15.09 – előzmény

+1 Glabels nálam bevált, nincs extra igényem, de ügyfeleim sem várnak tőlem reprezentatív (rosszabb esetben csicsás) kártyát. Vastagabb, 300g A4 papírra nyomtatok 1-2 lapot, és szikével felvágom. Ha elfogy, nyomtatok újabb adagot. Ma is előfordul, hogy telefonszám, cím, egyéb adat változás miatt kézzel átjavított névjegykártyát kapok valakiről. Az enyém legalább naprakész.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Xebeche – 2016. május 29. 16.02 – előzmény

Az igényesebb ügyfelek biztos nem fogják az orrodra kötni, hogy a névjegykártyád alacsony színvonala miatt inkább kerestek mást, aki professzionálisabb megjelenésű, és remélhetően nem csak a vállalkozásuk arculatára, hanem saját munkájukra is igényesek.

Mivel ezek az ügyfelek értékelik a minőséget, anyagi szempontból jobban megéri rájuk koncentrálni.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

kzprog – 2016. május 29. 20.40 – előzmény

Aki a névjegykártya minősége alapján dönt, ahhoz nem kell ragaszkodni!
Az igazán igényes (értelmes) ügyfél nem a névjegykártya alapján dönt!
Nem kell eltúlozni a névjegykártya jelentőségét!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

balacy – 2016. május 30. 6.16 – előzmény

Egyetértek :) Ha valaki azért választana engem, mert a kártyám szép vagy nem szép, akkor az nem a munkámat tartja fontosnak. Ha a munkám nem adja el magát, akkor nyomhatok bármi extra névjegyet :)

Lehet igényes névjegyet csinálni otthon, magunknak is, és lehet sablont venni drága pénzért "szakembertől". Ez persze nem azt jelenti, hogy legyünk igénytelenek, csak annyit, hogy nem kell túldimenzionálni ezt a témát.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Xebeche – 2016. május 30. 7.13 – előzmény

Vannak helyzetek, ahol egy telefonszámot tartalmazó kávézói szalvéta is bőven elégséges információ, viszont azért bőségesen akad olyan élethelyzet is, amikor nagyon jól jön egy esztétikus, jól felépített névjegykártya.

Ideális esetben az embert el tudja adni a munkája, viszont erre sok esetben nincs lehetőség.

A névjegykártyáknak igazából akkor van jelentősége, amikor a személy távollétében egy 90×50-es papírcetli formájában képviselni kell. Sokszor nem alakul ki különösebb kontaktus a kártyát adó személy és az ügyfél között, ekkor lehet fontos, hogy a kártya megnyerő legyen.

Nem pont ide tartozik, de én még nem találkoztam olyan festővel, burkolóval, csőszerelővel, kőművessel stb. aki referenciamunkáit tartalmazó kiadvánnyal jelent volna meg egy állapotfelmérésen. (Legjobb esetben koszos mobiltelóján családi fotókkal vegyes mappában a legutóbbi munkájának részletét tudta volna megmutatni.) Szóban mesélhet arról, hogy 100 km-rel odább milyen szépen kifestette Kovácsék házát. Hasonló árajánlatok és benyomások után ott marad az asztalon pár névjegy, és dönteni kell közülük.

Nálam nem egy ember vágta már el magát, mert nagyon igénytelen névjegykártyát hagyott maga után.
(Az egyszerű kártyák nem annyira rosszak, mint a kesze-kusza, harmóniát nélkülöző házi alkotások.)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

simanzoli – 2016. május 30. 19.59 – előzmény

Igazad van.
Sosem vittem az előző fürdőszobákról, azok csövezéséről egyetlen kuncsafthoz sem referencia képeket.
Elég volt az is, hogy néhány perc alatt megterveztem neki a leendő fürdő elrendezését, bekötéseit.
Az sem volt hátrányos, hogy ismertem az árakat, sőt... lehúzni sem akartam hatalmas munka díjjal...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

PingvinesBlog

bartaszili – 2016. június 1. 14.11 – előzmény

Tudod én hová szoktam a csicsa névjegykártyákat tenni? Az első kukába! Egyáltalán nem olyan fontosak, mint ahogyan itt fentebb fényezed. Addig kell, amíg bepötyögöm a telóba. Aztán meg már kit érdekel milyen színű volt. Nem?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

LinuxMint | Ubuntu

majtee – 2016. június 1. 18.54 – előzmény

Nyugdíj mellett tévéműszerészként dolgozok. Mióta a CRT tévék értéktelenek, az első generációs laposokra sem áldoznak, fődarabcseréken meg én nem szeretnék bukni... Ez mind az én gondom, de nem hinném, hogy több munkám lenne, ha aranyozott dombornyomott névjegykártyákat osztogatnék. Maradok a szerény glabels-el tervezett kártyánál. Egyetértek, hogy olyan vállalkozásnál, ahol az arculat része az elegáns, de ízléses névkártya, ugyanúgy elvárható, mint a jó telephely, jó helyre épített drága ház, felső kategóriás autó, elegáns öltöny, milliós karóra, stb...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Xebeche – 2016. május 29. 14.20 – előzmény

Dolgoztam hasonló helyen, sajnos tudom mi a dörgés.
Jellemzően szakmunkásképzőt végzett eladók állnak a pult mögött, és baromira nem érdekli őket az, amit csinálnak. 4-5 alkalmazottra jut egy ember, aki valamilyen szinten ért is hozzá. Ha kisebb a cég, ott lehet egy sincs.

Pedig rendkívül hasznos kiadványok, oktató anyagok vannak a témával kapcsolatban (jellemzően angol nyelven), szorgalommal bárki el tudná sajátítani ezeket a fortélyokat. (Tervezés területén az elméleti anyag fontosabb is, mint a gyakorlás, mert utóbbi nagyon egyszerű.)

Nemrég lakóhelyemen felkerestem pár nyomdát, jellemzően elég borzalmas névjegykártyákat nyomtak a kezembe.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

kzprog – 2016. május 29. 14.55 – előzmény

Irodalomnak nekem ez vált be:
Énekes Ferenc: A kiadványszerkesztés
Magyar nyelvű, egyetlen 260 oldalas kemény fedelű kötet.
2000-es kiadás, de nem tartom elavultnak, a trendeket úgyis figyelni kell.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

simanzoli – 2016. június 1. 17.40 – előzmény

"Jellemzően szakmunkásképzőt végzett eladók állnak a pult mögött, és baromira nem érdekli őket az, amit csinálnak. 4-5 alkalmazottra jut egy ember, aki valamilyen szinten ért is hozzá."

Ilyen hozzászólást jellemzően ostoba emberek mernek leírni!
Jellemzően ezeknek a szakmunkásoknak köszönhetik a hozzád hasonlók, hogy van hol lakniuk, van víz, fűtés, villany és sorolhatnám egészen a kenyérig, hogy mit kapsz még ezektől az emberektől...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

PingvinesBlog

Xebeche – 2016. június 1. 18.30 – előzmény

OFF
Eléggé elkanyarodtál a témától, és csúnyán benézted amit írtam.

Tapasztalatból mondom, én fénymásoló kuckók, digitális gyorsnyomdák többségében olyan emberekkel találkoztam, vagy dolgoztam együtt, akiknél hiányzik a munka elvégzéséhez szükséges háttértudás, és ahogy észrevettem, nem is érdekelte őket. Mint írtam, 4-5 emberre jutott egy olyan, aki elfogadható szinten értett hozzá.

Az általad említett szakmák hogy jönnek ide, azt nem tudom?
Nekem nem hogy semmi bajom nincs a szakmunkásokkal, hanem tisztelem is azért őket, mert produktívak, azaz munkájuknak kézzel fogható gyümölcse van. Én azt szeretném, hogy a házakat kőművesek építsék (ne vasutasok), a kenyeret pékek süssék (ne szabók), a villamos rendszert pedig villanyszerelők építsék ki (ne pedig a pékek). De ha már valaki pályát módosít, sajátítsa el a szakma alapjait, ne pedig csak a fizetés miatt akarja valahogy maga mögött tudni a napot.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

simanzoli – 2016. június 1. 19.11 – előzmény

Abban egyetértünk, hogy a cipész ne villanyt szereljen ... Ezzel nem is vitatkoznék.

Azonban te azt írtad, hogy egy üzletbe mentél be, ahol szakmunkásképzőt végzett eladók voltak!
Tehát... Ha te egy grafikustól szar munkát kapsz, akkor jogos a felháborodásod. Viszont egy BOLTBAN, ahol ALAPszintű szolgáltatások vannak (fénymásolás, email és fax küldés), nem nagyon értem miért is számítasz GRAFIKUS képesítéssel rendelkező emberekre!
Csak nem azért mentél be, mert ott olcsón csinálnak ilyesmit is?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

PingvinesBlog

Xebeche – 2016. június 1. 21.26 – előzmény

Nem, én nem azt írtam, hogy "egy üzletbe mentem be".
Kész grafikákkal kerestem fel különböző helyeket, ahol többmilliós színes berendezésekkel dolgoznak, de baromira nem értettek a gépekhez. Azokhoz a berendezésekhez nem értenek, amin nap mint nap dolgoznak. Tisztelet a kivételnek, mert mint írtam, pár fős helyeken azért legalább 1 ember azért konyít a dolgokhoz, de ő épp nem volt bent, így mentem tovább egy másik üzletbe.
Tapasztalatszerzés miatt idővel az összes elérhető üzletet felkerestem. Mint írtam már, én is dolgoztam ilyen helyen ezért tudom mi a dörgés (nekem is volt pár szakmailag sötét munkatársam, magam sem értettem mit kerestek ott. FF fénymásolást se szívesen bíztam rájuk).

"nagyon értem miért is számítasz GRAFIKUS képesítéssel rendelkező emberekre!"
Nagyon tévedsz, pont nem grafikus képesítéssel rendelkező emberekre számítok ezeken a helyeke, (azok dolgozzanak saját szakmájukban grafikusként, ne gépkezelőként), hanem olyan emberekre, akik elégséges szinten értenek az általuk használt gép kezeléséhez, és legyen némi szakmai ismeretük.
Én azt szeretném, hogy ha egy nyomdai követelményeknek megfelelő formátumú dokumentumot beviszek, akkor a kék legyen kék, ne pedig lila, a zöld pedig zöld, ne valami zöldessárga. (A megoldás végtelenül egyszerű, a pdf dokumentum színmodellével azonos színbeállítást kell kiválasztani a gépen. A feltételek adottak voltak, csak a könnyen elsajátítható tudás hiányzott.)
Kalibrálás hiányából és egyéb okokból származó kisebb eltérések beleférnek, de helytelen beállítás miatt jelentkező durva hibák esetén van amikor nem tudok mit kezdeni egy selejtes végtermékkel.

"Csak nem azért mentél be, mert ott olcsón csinálnak ilyesmit is?"
Pff, nálam ez fel se merül. Legutóbb a kért ár dupláját adtam az eladónak, mert minden gördülékenyen ment. (Ő lefelé alkudott, mármint kedvezményt akart adni, én meg borravalót.)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

simanzoli – 2016. június 1. 22.22 – előzmény

Elkezdtem megírni neked erre a választ, de meggondoltam magam.
Inkább hagyom, hogy úgy vélekedj, ahogy.
Úgy gondolom annak is megvan az oka, hogy miért csak volt munkahelyként beszélsz a fénymásoló kuckókról, vagy hol is dolgoztál.
Mivel a pénz nem számít, gondolom a váltásnak sem az volt az oka.
Mivel ez a szál már nagyon off-ra sikeredett, ez az utolsó válaszom neked.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

PingvinesBlog

ububox – 2016. június 7. 17.42 – előzmény

A piramisokat 3dés nyomtató nélkül készíteni fizikai képtelenség
és csak az egypotomi turizmus miatt tették oda. De, hogy kik, azt titkolják.

Vagy aki tudással és tehetséggel rendelkezik nem érzékeny a technikai háttérre. :)

És már csak az a kérdés hogy a profi tipográfusok által készített névjegykártyákat milyen app-al kell felvenni a mobil eszközeinkre.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Linux Mind + JövőKép

Xebeche – 2016. június 7. 20.15 – előzmény

A videón szövegszerkesztőben sablon alapján történő címkegyártás látható.
Ennek a programnak a képességei rettentően korlátoltak.
Ha már valaki alkot, akkor ne igénytelen szemetet gyártson, kár pazarolni rá az időt, ha egyszer létezik normális megoldás is.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

falu – 2016. május 28. 15.26

ezt pár éve inkscape-ben csináltam: http://falu.me/2011/08/19/nevjegykartya
persze az svg már nincs meg...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

[ Falu.me | Tárhely | Domain | VPS]

Xebeche – 2016. május 28. 19.55 – előzmény

Névjegykártyák tekintetében is megfigyelhetők a trendek, és vannak aranyszabályok, melyektől nem célszerű eltérni.

- Például nem pápaszemes vakoknak készül a névjegykártya, így nevek esetén 12-14 pt-nál nem szokás nagyobb betűméretet használni,
- cím, titulus, stb. esetén pedig 8-9-10 pt méretet szokás használni.
- Ha valahol határozott egyenes vonalak vannak, akkor azokhoz célszerű igazítani a szöveget (ha nálad a web és a twitter rész abszolút kilóg, nem igazodnak egymáshoz. Vagy minden legyen középen, vagy minden jobbra igazodva).
- Nem szokás csak fekete színt használni, hanem legyen annak halványabb változata is.
- Csak ritka esetben szokás kettő betűtípusnál többet használni. Lényeg, ha különbözőek vannak, akkor legyenek egymástól nagyon különbözőek.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

peterh – 2016. május 28. 21.06 – előzmény

"nem pápaszemes vakoknak készül"
Miután a fenti felsorolás alapján
a felhasználók 100 %-át sikerült kizárni
reálissá vált a csak konzol alól megtekinthető névjegykártya. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

PeterH

A tartalom értelmezése és a forma megítélése, képesség.
A Linux készítők olyan sok tudást hordoznak a fejükben,
hogy az esztétikai adatbázisnak már

tenkes – 2016. május 28. 20.41

Ha csak úgy névjegykártya kell, ez is megteszi (win/wine alatt)
http://www.jomagam.hu/programok.php?programok=13
ha komolyból kell, javasolt ezzel foglalkozó céget megkeresni.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Windows-t használok. Ráadásul hármat.

simanzoli – 2016. június 1. 22.27

Próbáld ki a sablonjaikat és a programjaikat...
Nem natív linux progi, de a sablonjai asszem benne vannak a libreoffice-ban is.
A program teljesen jól fut Wine-ban.

http://www.avery.hu/

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

PingvinesBlog

balacy – 2016. június 7. 16.38

Haver nekem azt ajánlotta, hogy Inkscape sablont csináljak, majd keressek vektorgrafikus sablont, mintát a neten. Jópárat találni is lehet, ha úgy keresi az ember, hogy business card vector template. Sok elég randa is van, de vannak jók is.

Azután már csak egy sablont kell csinálni, hogy A4-re tudd rakni.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

minthaka – 2016. június 7. 20.42 – előzmény

Ez jó ötlet, én is felhasználtam már egyik progimban: csináltam egy svg fájlt Inkscapeban, majd a forráskódját Java kódban legenerálom és a megfelelő szövegrészeket helyettesítem a letárolt adatokkal.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Ha régi a géped használj PeppermintOS -t

Xebeche – 2016. június 8. 10.48 – előzmény

Az elképzelés remek, az SVG formátum és az Inkscape is viszonylag barátságos.
Én korábban weben szerkesztett design kimeneteként kapott XML állományból generáltam CorelDraw fájlt (win-es környezetben azt használtuk), magamnak hasonló munkákhoz inkább Scribus állományt generálok.
Ha ennyire értesz a programozáshoz, akkor már helyből PDF-et is létre tudnál hozni. (Szükség esetén bele tudsz nyúlni az fent említett szerkesztők bármelyikével.)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
© 2007–2020. Magyar Ubuntu Közösség.
Az Ubuntu a Canonical bejegyzett védjegye.
Az ubuntu.hu az fsf.hu kiszolgálóin fut.