Először is tudnod kell, hogy Ubuntu.hu nem egy szolgáltatás, hanem egy közösség. Jó lenne, ha szolgáltatásként tudna működni, és a kérdésekre mindig türelmes, elégedett, és ennek megfelelően jól megfizetett ügyfélszolgálatosok tudnának válaszolni, de ez jelenleg nem így van. Ehelyett egymásnak segítünk - ha valaki épp fáradtabb, vagy siet, akkor lehet, hogy nem fog olyan pontosan és alaposan válaszolni, ha a kérdés stílusa kissé arrogáns, akkor a válasz sem lesz feltétlen kedves. Ugyanakkor egy látszólag lekelezelően odavetett félmondatban sokszor több hasznos információ van, mint egy rendkívül kedves, ámde hozzánemértő ügyfélszolgálatos hosszú körmondataiban.
Meg kell érteni, hogy alapvetően az Ubuntu szelleme a kölcsönösségről, az együttműködésről, a közös erőfeszítésről szól. Amikor valaki kicsit dühösebben válaszol, hogy ezt a bizonyos kérdést már többször megválaszoltuk, az nem azért teszi, mert ezzel akarja érzékeltetni felsőbbrendűségét, hanem egyszerűen azért, mert az ilyen jellegű kérdések azoktól vonják el a figyelmet, időt és energiát, amikre még nem érkezett válasz. Amikor pedig valaki segítő szándékkal további kérdéseket tesz fel, azt azért teszi, hogy közelebb jusson a megoldáshoz, nem pedig azért, hogy zavarba hozza a kezdő felhasználót.
És persze van olyan is, amikor valaki indokolatlanul letorkolja a másikat - ilyen pedig mindkét részről előfordul. Nem szép dolog, de ahol 3500 regisztrált felhasználó van, óhatatlanul is előfordul. Azt hiszem, mindenki egyetért azzal, hogy jobb lenne az ilyenekre odafigyelni és elkerülni. Nem jó az senkinek sem...
Mellesleg kicsit megfordítanám a dolgot: Eddig te hány cikket, leírást küldtél be? Hány stringet fordítottál le eddig? Mikor jelentkeztél, hogy segítenél mondjuk az oldal fejlesztésében? Mit tettél eddig te az Ubuntu közösségért?