A horrorfilmek izgalmát kedvelők bizonyára elgondolkoztak már, hogy milyen élmény lehet, ha az egyik film történetét saját szemszögükből nézve folyamatosan is átélhetnék - azaz a film egyik főszereplőjének sorsát alakíthatnák. Az alábbi leírás bemutatja, hogyan tudjuk kivitelezni mindezt saját számítógépünkön keresztül.
1) Letöltés és telepítés
Az itt bemutatni kívánt játéksorozat alkotói szerencsére lehetőséget biztosítottak számunkra, hogy alkotásukat vásárlás előtt ingyenesen is kipróbálhassuk - ezért az így rendelkezésre álló DEMO verziók letöltését, telepítését és használatát fogom bemutatni.
Töltsük le az alábbiak közül a játéksorozat egyik tagját:
PENUMBRA - OVERTURE
PENUMBRA - BLACK PLAGUE
Amnesia: The Dark Descent - Jobb egérgomb -> Mentés másként...
Letöltést követően mindegyik rész telepítése hasonlóképp zajlik:
Terminál-ban lépjünk abba a könyvtárba, ahová a telepítőt letöltöttük, és az állomány neve elé írjuk be az sh parancsot, valahogy így:
sh PenumbraOvertureDemo-2553.sh
A telepítés innentől kezdve a windows rendszerekre írt játékok telepítési folyamatához hasonlóan fog történni - egy úgynevezett telepítő varázsló fog bennünket végigvezetni egészen a játék indításáig.
2) Használat
Sikeres telepítést követően a játék máris elindítható az Alkalmazások -> Játékok alól kiválasztva a telepített játékprogram nevével.
PENUMBRA - OVERTURE
PENUMBRA - BLACK PLAGUE
Amnesia: The Dark Descent
Fontos megemlíteni, hogy ezek a játékok egyáltalán nem hasonlíthatóak össze egyik népszerű FPS-játékkal sem, mivel itt elsősorban fejtörő feladatok megoldásával tudunk a történetben előrehaladni, viszont az ezekhez szükséges tárgyak használata egyáltalán nem a megszokott módon történik. Már egy ajtó kinyitása során is meglepően tapasztalhatjuk, hogy az ajtó minden egyes mozdulatát a saját mozdulatunkkal kell előidézni, ahogyan ezt a valóságban is. Szóval ha egy ajtó éppen magunk felé nyílik, akkor az egeret magunk felé kell húznunk, miközben az ajtóra rákattintunk. A programozók kiemelkedő munkát végeztek ezúttal minden egyes tereptárgy fizikájának valósághoz hasonló játékban való megjelenítésével. Hosszú percekig elszórakozhatunk ugyanis akár egy asztalfiók ki-be tologatásával, vagy éppen egy plafonról lelógó lámpa lökdösésével. Ez utóbbinál még egy hatalmasan jól sikerült dolgot is ki kell emelnem: a programozók nem csak a tárgyak fizikájára, hanem a különböző fényhatásokra is alaposan odafigyeltek, ugyanis a tárgyak árnyéka mozgatáskor mindig az adott helyszín fényforrásához igazodva fog megjelenni.
A játék kimagasló fizikájára visszatérve pedig szintén meg kell, hogy említsem: a PENUMBRA - OVERTURE játékban máris a legelső helyszínen észrevehetjük, mennyire is odafigyeltek a legapróbb részletekre is. Egy viharos tengeren hánykódó hajó belsejében leszünk, ahol a padlón található gördülékeny tárgyak, valamint a már megemlített plafonról lelógó lámpa már eleve ide-oda mozogni fognak.
Érdemes a játék során minden egyes szöveget alaposan végigolvasni, ugyanis a programozók folyamatosan segítséget adnak számunkra egy-egy helyszínről való továbbjutásunkhoz.
A szövegek mellett természetesen minden tárgyat is érdemes megvizsgálni alaposan, sok esetben még arrébb mozdítani is. Néhány tereptárgy mögött ugyanis hasznos dolgokat is lelhetünk. De olyan is van, amikor egy helyszínről több méteren át kell magunkkal cipelni egy darab követ, vagy deszkát, hogy azt később egy másik tereptárgyhoz felhasználhassuk.
Az ellenfelek legyőzését pedig ezúttal ne minden esetben a már jól megszokott fegyverek használatával képzeljük el. Lesz rá példa, amikor a bennünket üldöző vadállatoktól csak úgy tudunk megszabadulni, ha egy magunk mögött bezárt ajtót kinyitását még egy odahúzott szék vagy asztal segítségével is megakadályozzuk.
3) Hivatalos weboldalak
- http://www.penumbragame.com
- http://www.amnesiagame.com
EREDETI LEÍRÁS KÉPEKKEL ÉS VIDEÓKKAL