richi105Jómagam is felvetettem egy alternatív segítségnyújtási lehetőség (Skype) bevezetését, mert úgy látom, hogy bizonyos esetekben ott hamarabb célt lehetne elérni.
Abban azonban nem értek veled egyet, hogy ezeket kellene az első vonalba tenni, a fórumot pedig háttérbe szorítani.
A fórum alapvetően jól működik, ennek köszönhetően meg is van az Ubuntu közösség elismertsége. A segítők a témákban sokszor egymást is kiegészítik, kiigazítják, így hamarabb kerül felszínre a megoldás. A felvázolt alternatív segítségnyújtási helyzetekben a segítő magára marad a problémával, nem biztos, hogy olyan jó megoldást tud kínálni, mintha többen dolgoznának az ügyön. Ahhoz hogy az alternatív segítői lehetőségek kerüljenek az első vonalba, az kellene, hogy olyan segítők legyenek elérhetőek, akik minden témában egyformán otthon vannak, mindent kimagaslóan tudnak. Pont a nagy dolog, a közösség ereje veszne ezzel oda.
Mint már írtam, az alternatív lehetőségek bevezetését magam is szorgalmazom, de ezt csakis a második vonalban tudom elképzelni.
Nem a fórum leváltása a megfelelő cél szerintem, hanem a fórum támogatása.
A fórumból mint elsődleges vonalból lehet tájékozódni az aktuális megoldásra váró kérdésekről, és ha valaki úgy érzi, a második vonalban jobban tud segíteni egy-egy illetőnek, akkor átviheti oda. Így a második vonalban a segítséget kérő olyan emberhez kerül, aki úgy érzi otthonosan mozog a problémájában, el tudja őt vinni a megoldásig.
Ha rögtön a második vonalba irányítod a segítségkérőt, akkor a segítőnek meg kell próbálnia megbirkóznia azzal a problémával amit elé tárnak, holott lehet, hogy Ő sincs tisztában a megoldással. Szerintem ez nagy különbség.
A fórummal kapcsolatban most felmerült probléma lényegét én abban látom, hogy jelenleg az embereknek kell megfogalmazniuk miben kérnek segítséget, de ez nem mindenkinek megy, így aztán sok feleslegesnek tűnő kérdés születik. Már korábban vázoltam, hogy a rossz kérdésfeltevés eredményeként a kereső is rossz választ ad, tehát a két probléma gyakorlatilag egy gyökerű. Szerintem erre kellene megoldást keresni. Vagyis az arra alkalmatlan felhasználók kezéből ki kell venni, amennyire csak lehet, a kérdés feltevését.
Ezért gondoltam én a legördülőmenüs megoldásra. Ott nem kell gondolkodnia milyen adatokat adjon meg, a menü bekéri őket mielőtt nekifogna megírni a kérdését. Ha a legördülő menü kitöltése után a bevitt adatok alapján a rendszer kidobna egy találatlistát a hasonló esetekben született megoldásokról, akkor ezzel a keresés is le volna tudva. Esetleg így kattintgatva elé kerülhetne a megoldás, anélkül hogy egy szót is gépelt volna.
Aztán ha ez nem vezetett eredményre, még mindig ugyanúgy megírhatja valaki a búját-baját, ahogy most.
Ezek után még be lehet segíteni a második vonalban elhelyezkedő alternatív személyes segítségnyújtási formákkal is (Önkéntes segítői térkép; Chat; Tiemviewer; Skype...)