kukimukiAz cső átmérő ülésnél 240mm, a kormánynál 220mm. Persze, a kormányrúd nem lehet tömör. Az ülés rúdtartója nálam 13mm kulcsos anya lazításával kiszedhető. Ezenkívül keményebb aluminiumon is gondolkodtam, de erről most fogalmam nincs, bírná e a nyírási igénybevételt és a 77 kilóm. Hossza most 25cm, lehetne 45cm vagy akár 60cm elfér. Na én láttam működésben esztergagépeket ("nem nagy ügy"), azért óvatosan lehet célozni arra, hogy nem egy Ferrari dugattyúcsapszegét készítené el a szaki, árilag. Sajnos, egyik ismerősömék is eladták rég a gépüket, mert eszembe jutott még egy ismerősöm, és a pincében volt náluk. A felület finomra lemunkálás esztergagéppel is lehetséges, mármint ha benne forog, az előtolás mértéke/szög számít és a kés .. és hogy mennyire ért hozzá aki csinálja :).
Bikaszarv kormánnyal vettem, ennek is megvan előnye, hátránya, a vízszinteset majd meglátom, egyben és használtan vettem a cangát.
25x700 (622x25) a gumi (28-as), igaz, lehetett volna 630-as is (27-es), de ezért a pénzért az már sok lett volna. 58-as a váz, így utólag csak egy oldalon (ezermester) láttam, hogy 60-as az még jobb a magasságomra, azaz ott ajánlják egyedül a 60-ast legalább. Persze, de ritka használtban vagy nagyon drága, volt egy, de az kinnmaradt hirdetés volt. Mellesleg az ismerőseim is az 58-ast vagy a felettit javasolták, régen Favorit-om volt, az 58-as. A teli talpleállás az megszűnik, ha emelem az ülést, ehhez kell a hosszabb rúd.
100ezer felett van a már jó canga, vagy 35-50ezer használtan, ezt sokkal kevesebbért vettem, mégis benne van minden, és működik. Még a pedálnál lévő osztóváltó (három fokozat) azt kell nézegetnem, "mi a technikája" ... vagy hiányzik onnan (váltókarja) egy alkatrész, azaz egy ricnis/racsnis kapcsoló, mely a hátsó kerék agyváltónál megvan a kapcsolónál. Nem marad meg, csak egy sebességben (mármint a pedál három fogaskerekénél, az agyváltó kifogástalan, 5 fokozat) visszahúzza a bowden és rúgó.
És akkor most nézem, lehet hogy a váz Peugeot - az nem látszik rajta már, hogy milyen (nem elég nekik az alstom, pécsi és egyéb vízmű, a 27-es kerék, mindenhol ott vannak, ami "szabványtalan" /francia szabvány/) - de azt hiszem túlélem ezt ... .
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070510/24-es-nyeregcso
Puch vagy bármi más jobb persze, Peugeut-tól óvtak kissé.
Tömör is lehet az ülésrúd, az már nem számít, csak a kerekek gyorsnyitósak egyébként ... ülést és talán a többi szerelvényt is érdemes lenne legalább "imbuszolni".