Az utóbbi napokban több bejelentést is hallottunk a sajtóban, ami pozitívan megrázta a Linux világát.
Hivatalos lett a DirectX 12 platformfüggetlen kihívója, a Vulkan; láttunk Steam masinákat és érkező rangos játékcímeket. A Valve pedig ma bejelentette, hogy úton van a saját fejlesztésű (a LunarG segítségével készülő) Vulkan debugger-e és Intel Vulkan drivere, utóbbi biztosan nyílt forráskódú.
Ezek után már csak megemlítem, hogy az Ubuntu 15.04 fejlesztői most megpróbálkoznak a Systemd-re váltással (biztos vannak, akik értik ennek jelentőségét), a tapasztalatgyűjtés után eldöntik, mi legyen.
Mit gondoltok, elég volt ennyi hír erre az évre nekünk???
2016. február 16. A Vulkan API 1.0 bejelentése (rövid összefoglaló)
A DirectX 12 kihívójaként, annak nyílt szabványú vetélytársaként megjelent a Vulkan dokumentációja.
A Linuxos Vulkan drivereket tekintve:
Intel - Broadwell, Braswell és Skylake hardware-rel garantált a támogatás, előforduló hibákkal egészen az Ivy sorozatig működnie kell
Nvidia (zárt) - béta driver, a GeForce 600 "Kepler"-től újabb hardvereket támogatja
AMD (zárt) - jelenleg még nem működőképes, GCN 1.2 hardvereket és annál újabbakat fogja támogatni, ennek feltétele az új amdgpu driver
Az első PC-játék, ami használni fogja, a The Talos Principle, de mivel ez egy utólag beépített lehetőség, így nem fogja teljes mértékben kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket.