Az egyik PC-n én is régóta küzdök egy hp laserjet 1018-as nyomtatóval (talán csak az induló toner kapacitásában tér el a 1020-as modelltől).
Lehetséges nincs szoros összefüggés a frissítés és a hiba között. Jelenség nálam az, hogy rendben feltelepül a nyomtató és működik. Ha bekapcsolt nyomtató mellett van újraindítva a számítógép, akkor nyomtatott, de ha egyszer is kikapcsoltuk a nyomtatót (és vissza), onnantól kezdve nem lehet többet nyomtatni vele.
Helyzet felmérésekor ezeket a parancsokat szoktam kiadni. (Ez nem a megoldás, hanem annak keresése hol lehet a hiba?)
- uname -a # milyen oprendszerről van szó?
- lspci -v | grep HCI # HCI vezérlők kiíratása
- lpinfo -v # a lista végén a "network smb" sor után kellene lenni egy ehhez hasonló résznek: "direct parallel:/dev/lp0". Hiánya problámára utal.
- lsusb # találsz majd egy ehhez hasonló sort: "Bus 001 Device 004: ID 03f0:4117 Hewlett-Packard LaserJet 1018"
- lsusb -d 03f0:4117 -v # a fenti paramétereket kell értelemszerűen behelyettesíteni. Problémára utal, ha az "iManufacturer", "iProduct" és "iSerial" értékekre (error). Helyette: Hewlett-Packard, LaserJet 1020 és KP19356 (vagy hasonló) paramétereknek kellene lenni.
- tail -f /var/log/syslog # ezt a parancsot úgy kell kiadni, hogy a nyomtató bekapcsolt állapotban van, kikapcsolod, majd vissza. Ha jó a rendszer, akkor automatikusan felismeri és konfigurálja a nyomtatót. "systemd[1]: Starting Automatic USB/Bluetooth printer setup..." és "udev-configure-printer[2437]: add /devices/pci0000:00..."
Hiába telepítem újra a hplip-et, illetve a hp-doctor sem segít. Még annyi, hogy a HP Device Manager a hiba megjelenését követően többé nem képes felismerni az USB-re kötött nyomtatót.
Nekem még nem sikerült a dolog végére járnom miért viselkedik így, és hogyan lehet stabilan működővé varázsolni.