adeeSzerintem a desktop piac sem könnyebb: a home computerek korának leáldozása óta, vagyis lényegében 1993/1994-óta be van fagyva, és szinte teljes egészében a Microsoft/Apple uralja. Ha valamikor lett volna esély, az a 2001-től 2009-ig, vagyis a Windows XP megjelenésétől a Windows 7-ig terjedő időszak volt: a Windows Vista sokat késett, amikor pedig végül 2007-re megjelent, akkor is meglehetősen negatív reakciókat kapott. Az Ubuntu 2004-ben jelent meg, az Ubuntu 7.04-től, de legkésőbb 2008-tól, az Ubuntu 8.04 LTS megjelenésétől már kifejezetten felhasználóbarátnak volt tekinthető, de valahogy mégsem történt meg az áttörés, és lényegében csak annyi történt, hogy miközben a GNU/Linux piaci részesedése többé-kevésbé stagnált, azon belül sikerült egy viszonylag jelentős részesedést elérnie az Ubuntunak.
A smartphone piacon azért még nincs ez az évtizedes bekövesedés. A Gartner még 2010 szeptemberében is azt jósolta, hogy 2014-ben a Symbian lesz a piacvezető smartphone operációs rendszer, 30% feletti piaci részesedéssel. Az is fontos szempont, hogy a smartphone piac továbbra is dinamikusan bővül, és még mindig jelentős növekedési potenciál van benne. Ezzel szemben a desktop PC piac szűkül. A tervek szerint egyébként egy ubuntus telefon éppen annyira lesz desktop, mint amennyire smartphone - lényegében erről szólnak a konvergenciával kapcsolatos tervek.
Ettől függetlenül bármelyik piacot is akarja megnyerni az Ubuntu, nagyon nehéz lesz. A Canonical egy kis cég, az Ubuntu közösség pedig legyen akármilyen lelkes, önmagában nem fogja tudni sikerre vinni a platformot. Ehhez kellenek majd a gyártók, mobilszolgáltatók és a nagyvállalatok.
A Firefox piaci stratégiája egyébként szerintem is jó: kicsi, egyszerű, olcsó telefonokat adni azoknak a tömegeknek, akik nem igazán igénylik az okostelefon kínálta összes lehetőséget, de azért mégiscsak örülnek annak, hogy a zsebükben mindig ott lehet a térkép, vagy bárhol meg tudják nézni, hogy mikor indul a következő vonat.