• Ismertető
  • Hírek
  • Letöltés
  • Súgó
  • Tananyag
  • Közösség
ubuntu.hu

Belépés

Mi az az OpenID?
  • Belépés OpenID használatával
  • OpenID belépés megszakítása
  • Felhasználó létrehozása
  • Elfelejtett jelszó

Ubuntura vált a Wikipedia

2008. október 10. – 16.15 – toros

A Wikipedia mögött álló alapítvány, a Wikimedia Ubuntura migrálja a kiszolgálóit. A lépés célja, hogy egyszerűbbé váljon a szervezet 400 szerverének adminisztrációja, melyeken korábban Red Hat és Fedora futott. Így az Ubuntu a felhasználók számítógépének meghódítása után egyre nagyobb teret nyer a kiszolgálók piacán is.

Bár a Wikimedia Alapítvány non-profit szervezet, azonban a technikai követelmények igen magasak: weboldalain, mint például a Wikipedia, Wikisource, Wikiquote, Wikinews és még sok egyéb naponta 10 milliárd oldalletöltést kell kiszolgálni. Csúcsidõben akár másodpercenként 50 ezer HTTP kérés is érkezhet a szerverek felé.

További információk az ars technica oldalán.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
bnv – 2008. október 10. 17.47

Csak így tovább!
Respect!
Jó látni az olyan híreket hogy "itt és itt" váltottak Ubuntura... :-)
Ebből is látszik, hogy megbíznak benne mert ez egy jó rendszer, ATOMstabil, Debian alapú.
Mi kell még? :D

Szóval: Csak így tovább!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Powered by Ubuntu Linux "Jaunty Jackalope" 9.04 i386 Desktop Edition

Gömböc – 2008. október 10. 23.15 – előzmény

Hát ez nagyon jó hír, és nagyban növeli az Ubuntu respektjét, hisz a wikipedia a világ egyik legnépszerűbb homepage-e.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bnv – 2008. október 11. 9.47 – előzmény

Rendszeresen használom a Wikit, és nagyon jó. :-))
Sokszor húzott ki már a x@rból.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Powered by Ubuntu Linux "Jaunty Jackalope" 9.04 i386 Desktop Edition

ricsi-pontaz – magyar közösségi tag – 2008. október 11. 15.11

Bár kicsit kár, hogy Linuxról Linuxra (Win - > Linux idelálisabb lenne :D ), de azért jó hír! :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://somloirichard.hu | http://fullcircle.hu

Crystal – 2008. október 11. 16.06 – előzmény

jah :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://crystal.progtut.net

Gömböc – 2008. október 11. 22.33 – előzmény

Ezt érdemes megnézni:
http://de.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Server

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

charlie – 2008. október 13. 17.43 – előzmény

akkor már angolul: http://meta.wikimedia.org/wiki/Wikimedia_servers

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

szota – 2008. október 13. 10.09 – előzmény

sokan sok helyen írtuk már, hogy amit sokan nagy előnynek tartanak az egyben nagy hátrány is.
A sok distro megosztja a linux/gnu közösséget és nem elég más op.rendszerekkel harcolni még a distrok között is rivalizálás van!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

szota

bnv – 2008. október 13. 10.18 – előzmény

Ez így igaz, de azt is figyelembe kell vennünk hogy a különböző disztróknál más-más a felhasználási terület/igény... :-)
(NEM FLAME):

Az viszont biztos hogy asztalira elég enne az Ubuntu/Fedora páros.
Szerverre pedig a Debian/CentOS/RHEL trió.

:-)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Powered by Ubuntu Linux "Jaunty Jackalope" 9.04 i386 Desktop Edition

aftermodern – 2008. október 13. 11.04 – előzmény

Suse? Slackware? Gentoo? Mandriva? PcLinuxOS? stb stb stb

ne vicceljél már légyszíves... ezek miért feleslegesek?
talán kicsit több van a kelleténél, de azt biztos, hogy ez az öt nem szolgál ki minden igényt.

a linuxban éppen az a jó hogy sokszínű és egyéni igények és ízlés szerint testreszabható. Minél általánosabb valami, annál kevésbé illik az egyedi esethez. (vajon az osx miért működik olyan jól? csak egy vasra kell megírni)
Mi lesz a régebbi gépekkel? Oda is Ubuntut tennél?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bnv – 2008. október 13. 15.50 – előzmény

Jó, OK, sorry... :)
SuSE? Hatalmas nagy bloatware sz*r SZVSZ...
"de azt biztos, hogy ez az öt nem szolgál ki minden igényt."
Írtam: "Ez így igaz, de azt is figyelembe kell vennünk hogy a különböző disztróknál más-más a felhasználási terület/igény."
"a linuxban éppen az a jó hogy sokszínű és egyéni igények és ízlés szerint testreszabható."
persze, ez így van, de ezért nem kell 5K disztró... :-) Aki nem tudja normálisan testreszabni a rendszerét az... na mind1...
"Mi lesz a régebbi gépekkel? Oda is Ubuntut tennél?"
Igen! XFCE is van a világon... :-) vagy flux- openbox, stb :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Powered by Ubuntu Linux "Jaunty Jackalope" 9.04 i386 Desktop Edition

jani1701 – 2008. október 15. 16.19 – előzmény

"SuSE? Hatalmas nagy bloatware sz*r SZVSZ..." Még mindig az egyik legjobb hardver felismeréssel rendelkező linux kernelem működő rendszer....

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Lenovo 3000 n200 + Ubuntu 10.04 LTS

bnv – 2008. október 16. 15.15 – előzmény

lol :)

Nem lassú egy kicsit? :P

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Powered by Ubuntu Linux "Jaunty Jackalope" 9.04 i386 Desktop Edition

jani1701 – 2008. október 16. 22.31 – előzmény

Vagy lassú és felismer mindent, vagy gyorsabb és a fél laptopom nem működik! :D Melyik a jobb?

Egyébként lehet abból is gyorsat varázsolni, mint ahogyan az Ubuntuból is, mivel az se a gyorsaságáról híres! ;-)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Lenovo 3000 n200 + Ubuntu 10.04 LTS

hotplug – 2008. október 17. 21.38 – előzmény

+1
Ha nem fedezem fel az Ubuntut még mindig azt használnám. Vagy a Debiant. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zsolt320i – 2008. október 16. 23.38 – előzmény

Egyetértek bnv-vel!
Ebből, így sosem lesz semmi, mindenki tákolgat, és mindegyik hiányos!
Persze hogy nagyon megoszlik a Linux közösség és csak egymással harcolnak a különböző Linux diszrók, mert a Win-től és a Mac-től sem vesznek el felhasználót, az tutti!
Sztem is sokkal többre mennének hogy közösen fejlesztenének, szabványosítanának mindent, megszűnne az 1000 féle csomag, csomagkezelés stb stb.
A közmondás szerint is "egységben az erő", és az csak mese hogy ez így jó mert változatos, mit érsz vele hogy van 1000 féle linux és egyik sem jó semmire: az egyiken nem megy a hang, a másikon, nem megy flash player, a harmadiknak a videokártyával van baja, vagy a webcammal stb stb?
Mit csinál ilyenkor a normál felhasználó?
Felnyom egy fél óra alatt egy XP-t és megy minden!
Szal át kéne gondolják ezt a Linux koncepciót mert lehet hogy ingyenes, de ez az emberek 90%-át nem érdekli, inkább kiad egyszer 15000 HUF-t és tudja megy minden!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

toros – ubuntu.hu szerkesztő – 2008. október 17. 0.10 – előzmény

Ha tényleg csak egy disztró lenne, az valami slackware-szerű minimáldisztró lenne, függőségkezelés nélküli csomagkezelővel, motif-os felülettel, és egyy-két alkalmazással. A Linuxos fejlesztések mindd vagy a disztribúciók háza tájáról jönnek, vagy pedig egy-egy disztribúció karolja fel őket. Disztribúciók nélkül nincs fejlődés, és nem lenne a Linux a mai formájában. Csak egy lenne a senki által nem használt, szakmailat talán érdekes, de teljesen ismeretlen projektek között. A disztribúciók jelentik a Linux fejlődésének motorját, az eredmények nagyrészt nekik köszönhetők. A Linux így működik: sok disztribúció van, a fejlesztés sok fronton zajlik, a felhasználó pedig kedvére válogathat.

Én nem akarom, hogy eltűnjön a sokszínűség. Én nem a microsoftot akarom elpusztítani - ez legfeljebb csak egy kellemes mellékkörülmény lenne. Én azt akarom, hogy ez a sokszínű, izgalmas és érdekes Linuxos világ eljusson azokhoz, akiknek ez ugyanúgy tetszik, mint nekem. Én nem a Linuxot akarom megváltoztatni, hanem a világot... :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bnv – 2008. október 17. 6.59 – előzmény

Szia toros!

Én azt mondom, hogy igazából az lenne a legjobb ha a ma ismert disztrók maradnának (Debian :P +Ubuntu, Fedora, Gentoo, CentOS) és a többi kis sz*r (kb. 300-400 disztró) menne a süllyesztőbe... Nah az lenne a normális dolog. :)
"Én nem akarom, hogy eltűnjön a sokszínűség. Én nem a microsoftot akarom elpusztítani - ez legfeljebb csak egy kellemes mellékkörülmény lenne." :D ez jó...
Ezt direkt kiemelem: "Én nem akarom, hogy eltűnjön a sokszínűség." --->> ??? --->> vs. "hogy van 1000 féle linux és egyik sem jó semmire: az egyiken nem megy a hang, a másikon, nem megy flash player, a harmadiknak a videokártyával van baja, vagy a webcammal stb stb?"
Az utóbbiban van az igazság SzVSz... Tudom, ez a gyártók hibája is... :-(

zsolt320i:

Felnyom egy fél óra alatt egy XP-t és megy minden!

Ez így nem igaz, de arra van rengeteg driver

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Powered by Ubuntu Linux "Jaunty Jackalope" 9.04 i386 Desktop Edition

N-drew – moderátor – 2008. október 17. 7.58 – előzmény

Már miért kellene mennie a "többi kis sz*r" disztónak mennie?
Mintpl a Kiwi? Amit Magyarországon és Romániában egyszerűen lehet használni? Vagy a Kubuntu? Esetleg az UHU? Vagy a BeLin, amit a vakoknak csináltak?
Mindenkinek joga van csinálni saját disztrót ha akar, és ki tudja, lehet, hogy épp egy ilyen kis sz*r disztrón oldanak meg egy olyan problémát, amin az egész szabad szoftveres közösség nyer.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bnv – 2008. október 17. 16.19 – előzmény

"Már miért kellene mennie a "többi kis sz*r" disztónak mennie?"

csak :P

Bővebben:

"Mintpl a Kiwi? Amit Magyarországon és Romániában egyszerűen lehet használni?"

Aki nem tudja ezt a halál egyszerű csommagkezelőt használni... (a 8.10-ben lévő új Synapticra gondolok) ...az inkább a no comment (ultra-r=1 user) kategória.

"Vagy a Kubuntu?"

A Debian (vagy Ubuntu) +KDE4-gyel nem ugyanaz az eredmény? De.

"Esetleg az UHU?"

:D

"Vagy a BeLin, amit a vakoknak csináltak?"

Az Orca-n kívül milyen olyan spéci progi van benne ami nem telepíthető csak úgy?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Powered by Ubuntu Linux "Jaunty Jackalope" 9.04 i386 Desktop Edition

N-drew – moderátor – 2008. október 17. 18.34 – előzmény

Kiwi. Nos, próbáld meg használni azt az egyszerű csomagkezelőt net nélkül. \)
Próbáltad? Én tettem már fel Kubit, és volt Ubuntu + KDE. Totál nem ugyanaz a kettő. Főleg a szívás amit az Ubuntu + KDE-vel elszenvedtem...

Kérlek.. Az UHU volt az első, amin linuxos játékokat futtattam. Le is fagytak, mert valamiért nem szereti a gépem a Linuxokat, csak a *buntut és a Zenwalkot... Asszem...

Fordítsd oda a másik Orcádat is. :D
Érdemes lenne utánaolvasni, de úgy tudom, hogy már a telepítés alatt is van hang...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

jani1701 – 2008. október 18. 20.15 – előzmény

Nem értek veled egyet. Szükség van a változatosságra, a sok rendszerre. Min-mind más közösséget hív maga köré, nincs az, hogy nesze ott van ez és akkor használd azt. Itt lehet választani, milyen rendszert szeretnél használni. Mit is használsz most? Ubuntut? Minek akkor az Ubuntu?? Csak egy Debian... Érdekesnek találtam azt, hogy felsoroltad a szerinted nagy distrokat, csakhogy az olyan nagy distrok mint az Opensuse meg a Slackware a két ugyancsak ősi rendszer kimaradt :D No meg van egy Mandriva nevezetű is még a "nagyok" közt... Ha mindenki így gondolkodott volna akkor ma a GNU/Linux kb. egyenlő lenne a Slackwareval, mint azt fentebb említették is...

"Az Orca-n kívül milyen olyan spéci progi van benne ami nem telepíthető csak úgy?"

-- aki ért hozzá LFS-re is bármit feltud telepíteni. És még a Fedora is képes 5 másodperc alatt indulni... Nem azon van a lényeg, hogy ki mennyire ért hozzá, hanem default módban hogyan szállítják a rendszer... a választás lehetősége...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Lenovo 3000 n200 + Ubuntu 10.04 LTS

maat – ubuntu.hu szerkesztő – 2008. október 18. 18.31 – előzmény

Az Orca-n kívül milyen olyan spéci progi van benne ami nem telepíthető csak úgy?

Az Orca az alap Ubuntuba is bele van csomagolva. Hammer Attila több mint fél évig napi 12+ órát dolgozott a BeLinen. És nem tudta elérni, hogy a munkájából bármi is bekerüljön az Ubuntuba a fordításon kívül.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

charlie – 2008. október 17. 7.59 – előzmény

az általad sok kis szar disztrók rétegigényeket elégítenek ki. hogy mindenki meglelje azt, amire vágyik. ez miért is baj?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

maat – ubuntu.hu szerkesztő – 2008. október 17. 0.16 – előzmény

Nem szoktam elfogult lenni a Linuxszal, sosem zavart, ha valaki Windowst használ, sok esetben én is azt választanám. De azért a „felrakod a Windows XP-t, és minden megy” állítást nem érzem helytállónak abban a világban, ahol az optikai egérnek is van drivercd-je.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bnv – 2008. október 17. 6.55 – előzmény

"abban a világban, ahol az optikai egérnek is van drivercd-je."

:DDD
Milyen igaz... A másik gépemnek az egerével nagyot szívtam... :-( Ez már nagyon OFF...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Powered by Ubuntu Linux "Jaunty Jackalope" 9.04 i386 Desktop Edition

zaivaldi – ubuntu.hu szerkesztő – 2008. október 13. 12.49 – előzmény

lol. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

PhazeC – 2008. október 18. 20.08 – előzmény

Beállnék a sokszínűséget éltetők közé... Pedig szerintem se túl "elegáns" ez a nyüzsi. Viszont mint komolyodó zenész, talán jobb sansszal botlanék később még jobb nyílt forrású hangeszközökbe, mint kevesebb olyan disztróval, ami csak a zene ügyét karolja fel. A vakok második szerencséje is ez lesz :) (a BeLin után ugye...) Szóval okosság ez így, nézhetjük rossz szemmel (nem fizikailag..), akkor is.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

gépzene

dzsano – 2008. október 19. 16.38

Szasz. Én Suse-ről váltottam, és nem bántam meg. Sokáig volt, és megvettem dobozosban is (akciósan) a könyvek miatt, de valami mindig hiányozott belőle (legutóbb a multifunkciós nyomtató teljes támogatása)
Az Ubuntu 7.10-el indítottam, de nem igazán tetszett, még visszaváltottam az Opnsuse 10,3-ra, és utána jött az Ubuntu 8,4. Ez nekem teljesen megfelel. minden benne van, ami kell, elég könnyű feltenni és beállítani, minden hardveremet tökéletesen kezeli. Most maradok az ubuntunál, és remélem egyre jobb lesz. Amatőr linuxos vagyok!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

cibri – 2008. október 20. 9.55

Szerintem szükség van a sokszínűségre. A linux világában minden felhasználó megtalálhatja a neki tetsző változatot. Feltéve, hogy ha egyáltalán érdekli és van ideje napi rendszerességgel foglalkozni a témával.

NA DE NEM EZ AZ ÁTLAG !

Éppen ezért szerintem a sokszínűség mellet igenis szükség van egy "Zászlós Hajóra" Pl az UBUNTURA !
Kellenek /majdnem/ "mindenevő" rendszerek és ehez véleményem szerint az Ubi áll a legközelebb. Az ínyenceknek pedig ott van a többi.
Kell egy /vagy több/ olyan linux amely hatékonyan veheti fel a versenyt az Ms rendszereivel, de ez nem azt jelenti,hogy a többinek ne lenne létjogosultsága. Majd a jövő eldönti melyek lesznek az igazán befutók. A történelem során sokszor a "semmiből" jöttek létre birodalmak, születtek nagy nevű királyok, hadvezérek, "csillagok". Én hiszem, hogy a linux, vagy tágabb körben számítástechnika egén mind fényesebben ragyog egy fiatal titán, az UBUNTU.
Alkotni, fejlődni csak optimista hozzáállással lehet !

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

N-drew – moderátor – 2008. október 20. 10.14 – előzmény

A "zászlóshajó" magától kialakul. Mindig van egy uralkodó dolog. Faj, épület, technológia, oprendszer, stb.
Nem baj, hogy van az Ubuntu, de ettől függetlenül kell a többi út is. Mint a természetben. Kíváncsi vagyok, az ember meddig tudna élni a Földön élő többi faj nélkül.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
© 2007–2010. Magyar Ubuntu Közösség.
Az Ubuntu a Canonical bejegyzett védjegye.
Az ubuntu.hu az fsf.hu kiszolgálóin fut.