Én nem esztergályos vagyok, hanem köszörűs, megosztom veled a tapasztalataimat, íme:
Én magamnak készítettem a nyeregcsövem helyett egy másikat, ugyan azért az okok miatt, mint amiért neked is kell, nevezetesen, nem vagyok alacsony (187cm), illetve a régi rövid volt, és már el volt görbülve.
Mekkorákat tudok röhögni, mikor látok egy jól megtermett 190+ magas krapekot 26-os montin kicsi fokozatban teli talppal tekerni!
Jobb mint akármelyik Benny Hill show!
Éjszakás műszakban fogtam egy 30 mm átmérőjű KO33 saválló, meg rozsdamentes, meg csili-vili alapanyagot, azt megesztergáltam átmérő 25mm-re, a hossza úgy emlékszem valamivel kevesebb, mint 400mm-e lett munkálva.
Gondoltam, hogy kifúrom két irányból átmérő 20-as fúróval, de aztán úgy voltam vele, hogy fúrja ki az, akinek van két anyja, jó az tömören is, nem sokat fogok nyerni azzal, ha üreges. Úgy is hagytam. Így aztán tuti nem hajlik el a 85 kilóm alatt!
Nem kell hőkezelni, mivel ezt az anyagot körülményes, mivel a szerszámacélokban található szén összeveszik a krómmal, viszont gyönyörűen tükörfényesre lehet polírozni, ami jól mutat, csak nehogy megkívánják!
Előnye, hogy nem korrodál, bármilyen időjárási viszonyok között használható, esztétikus, hátránya, hogy baromi drága a belőle elkészített alkatrész, maszek esztergályos biztos elkér vagy 8-10000Huf-ot érte, alapanyag+rezsióradíj gyanánt. Az alapanyag kb: 1500 Huf lehet, ha jól tudom.
Persze, ha találsz olyan szakit, aki bent a melóhelyen megoldja a sok meló között, akkor olcsón megúszod...
Azért egy jó esztergályosnak ne mondj olyat, hogy nem nagy meló megcsinálni, mert akkor meg visszaszól, hogy akkor itt a gép, komám, állj neki Te magad, és hajrá!
A kormányrúd az már más tészta, annak üregesnek kell lennie, mert akkor hová is kerül a dió?
Azért első körben nézz be a boltokba is, lehet találni mindenféle hosszban és átmérőben nyeregcsövet.
Ha le van festve, és vigyázol rá, nem mész neki naponta flex-el, csiszolóvászonnal, kalapáccsal, miegymással, akkor nagyon sokáig állja az időjárás vasfogát!
Bikaszarv kormány minek? Kényelmes az?
Ami a Schwinn Csepel bringákon van hajlított kormány, na az a tuti!
Főleg ha valóban országúton akarsz kerózni. (tudom, nem azért hívják annak...)
Nekem az a nyűgöm, hogy a most használt nyeregcsövemről nem tudom átszerelni a nyeregtartó bakot, vagy mifenét, mert bele van sajtolva a csőbe. Szétbontani nem tudom, max. flex-el.
Azt meg nem kellene...
Nagyjából ennyi...