Kedves Guruk!
Teljesen kezdő vagyok és egy 3 windowsos PC-ből álló, jól működő munkacsoporthoz kellene becsatlakoznom, hogy a megosztott mappákat lássam, írjam . A windowsos egyenrangú hálózat gépein win10 Home megy, és látják egymást a hálózaton (mármint a megosztott mappákat). A linuxos egy Ubuntu 24.04-et futtató masina. Kábellel csatlakoznak egy routerhez, ami a DHCP-n keresztül osztja az IP-ket. A meglévő hálózathoz nem nyúlhatok nagyon, de azt megnéztem, hogy a megosztás úgy van beállítva, hogy "mindenki"-nek teljes hozzáférése van a megosztott mappákhoz. Fontos még, hogy jelszó egyik gép felhasználójához sincs, és jó lenne, ha ez így is maradna. Nem szeretnénk megbonyolítani a hálózat működését azért, mert egy linux is csatlakozik. Sok leírást néztem, de vagy nem volt egyértelmű, vagy jelszavakat kért, vagy szerverről beszélt, ami ugye itt nincs. Valószínűleg egyszerű a megoldás, csak én gondolom túl. Jó lenne, ha a konfigurálás is megoldható lenne grafikus felületről, de azt követően fontos, hogy minden alkalommal, ha bekerül ebbe a hálózatba a linuxos noti, automatikusan ismerje fel és használja a munkacsoport-kapcsolatát. Segítsetek légyszi! Előre is köszönöm.
Egyenrangú hálózathoz csatlakozás
- Szerkesztve
Kicsit bővítve a mester válaszát: a windowsos megosztások SMB protokollt használnak, mindegyik gép kiszolgálóként és kliensként is működik. Egyenrangú hálózat alatt a peer-to-peer (P2P) megoldásokat értjük, mint például a Bittorrent.
Neked most egy SMB klienst kellene beállítanod a notebookon.
@meskobalazs -nak lesz igaza /szerintem/
http://sugo.ubuntu.hu/10.10/html/serverguide/hu/samba-fileserver.html
A mellékelt linken magyar nyelvű leírást találsz.
Köszönöm az eddigi válaszokat. Bigyó bácsinak külön is a linket. A munkacsoport nevét beállítottam a config-ban de a "security = user"- t létre kell hoznom. A "user" itt mi legyen? A linux felhasználó (ami esetemben a superuser is)?
sudo restart smbd -re a válasz: "sudo: restart: parancs nem található"