Nyáron több felé vagyok, legtöbbször Pápán. Mivel a terület a HTCC csoporthoz került, monopolhelyzetben volt eddig. Se UPC, se T-online se semmi. Nagyon megörültem, amikor megtudtam, hogy a Vodafone lefedte a területet, már Pápán is használhatom a mobilnetem, ha azt veszek.
Bementem, megkötöttük a szerződést, kézhez kaptam a modemet (Hauwei E220). Akkor csak egy Windowsos laptop állt rendelkezésemre. Bedugom a modemet, felismeri CD-romként ahogy kell, elindul az autorun. A setup.exere mutatott. Telepítés helyett viszont egy hibaüzenet fogadott. Nem ma kezdtem a számítógép használatát, körbejártam a dolgot, majd megállapítottam, hogy a driver hibás. Visszamentünk az üzletbe, bár nem mondták, láttam, hogy az összes modemmel hasonló probléma van. Kiderült, hogy frissítették a drivereket, mert csak így működik a 7,2-es sebesség amit reklámoznak. Nekik nem tűnt fel a hiba, mert már feltelepített modemmel probléma nélkül lezajlott a telepítés. Mondtam, adjanak egy régi driveres modemet, jó lesz nekem az is. Nem volt. Próbáltunk a Tescoban lévő másik Vodafone üzletben kérni, ott volt, de nem adtak, mert nem bonthatják fel stb. Ehhez képest a modem amit kézhez kaptam, már kibontott darab volt.
Mivel akkor nem volt szükségem a netre, felbontottuk a szerződést - erre három napig lehetőség van elvileg...
Majd mikor hazaértem, megkötöttük újra, mert tudtam, hogy a driver probléma linuxon nem fog érinteni. Erre, most jött a számla, hogy fizessek be 581 forintot "internet ellátás - hozzáférés" címén. Nem tudván mi ez, irány a Vodafone. Azt a választ kaptam, hogy ezt azért kell kifizetni, mert felbontottam a szerződést.
Én fizessek azért, mert a szolgáltató nem tudta teljesíteni a vállaltakat - a modem Windows XP-n nem működött, pedig a tájékoztató szerint mennie kell -. Nonszensz. Vajon hány ügyféllel játszották még ezt el rajtam kívül, amíg nem javították a hibás frissítést?