Üdv, ez az első napom az Ubuntu oldalon, rengeteg rendszert végigpróbáltam már és rá kellett jönnöm, hogy az Ubuntu az azért olyan mert így jó.
Na, de ez csak egy beköszönés, a hibajelentést én is el fogom végezni amennyiben oda jutok.
Rengeteg Shell-t próbáltam már sok fajta Linuxal és mindegyiknél fennáltak ezek a problémák.
A probléma: A felbontás különbségek rossz kezelése.
- Mit jelent ez: Van egy régi játékom amivel a mai napig szeretek játszani, Heroes of Might @nd M@gic III (remélem így nem reklám, nem tudom mennyire gond itt)
A monitorom felbontása 1440*900, a játék felbontása korához híven jóval kissebb.
A hiba, hogy alt+Tab vagy nem működik a teljesképernyős játékfuttatás közben, ha pedig működik, akkor a rendszer felbontása leesik az éppen futtatott játék rossz felbontására így élvezhetetlen illetve használhatatlanná válik az Ubuntu rendszer. (Ugyebár, így netezni sem tudok, program ablakokat óriási nagyba jeleníti meg,(gondolom eredeti 1440-es felbontásban) de a belátott tér az a játék rossz felbontásával egyenlő)
A jelenség nem egyedi, egy keretrendszer sem képes rendesen működni, kezelni a felbontáskülönbségeket.
Alt+Tab szinte sehol nem működik, de KDE Plasma 5-ben már működött, illetve Gnome3-ban a Windows gomb miatt lehetséges a váltás.(A gnome3-as különleges programfelsorolás miatt)
Ubuntu Unity-nél a következő nem hiba, de más rendszereknél előfordul, hogy a játék futtatása közben sem kezeli jól a különbségeket, mert az egérrel nem lehet a játékban elhelyezett gombokra rendesen rákattintani.
WindowsXP esetén ezk a problémák nem éltek, de ott is előfordult, hogy egy-egy Alt+tab elállította az egész rendszer felbontását.(Win7-ben javították)
Érdekes módon Debian alapú rendszerek + Gnome3-ban ugyan úgy nem kezelte rendesen a felbntáskülönbségeket, de a Red Hat (RH-s Sulix rendszer amit gyűlölök, mert tiszta bug és minden baja van) Sulix rendszerén NEM jelent meg semmilyen probléma. Érdekes, mert a Sulix botrányosan bugos, nem részletezném, de ott még is jól működik ez.
- Annak reményében írom le ezeket a tapasztalatokat, hátha segít a javításban illetve a probléma megállapításában.
Azt hiszem, hogy Lubuntu esetén működött jól a dolog, a többi Ubuntu ugyan úgy rosszúl kezelte, bár a Lubuntus Alt+Tab helyes működésében nem vagyok biztos.
Linux Mint-et is próbáltam még a 17.2-es verziót Cinnamon, Mate, KDE, XFCE, de egyiknél sem volt hibátlan működés.
Elvileg a legújabb Cinnamon kiadásban alakítottak valamit a megjelenés kezelésben, de azt már nem próbáltam.
Azért ezt magyarul is elég nehéz megfoglamazni, főleg úgy, hogy feltérképezhető legyen a jelenség és annak megoldása.
- Tehát Ubuntu 14.04
- A már említett játék + Wine
- És ki kellene próbálni, hogy Alt+Tab mit tesz, ha nem egyezik meg a monitor és a játék felbontása, mert nem rendelkezik a megfelelő méretű kijelző méreteivel. Játék futásánál pedig a városfejleskor a gombok megfelelő kattinthatóságát kell megfigyelni, mer előfordul, hogy nem veszi be, hanem csak balra jobbra ugrik egy kicsit az egér nyila, mikor kattintunk.
Esetleg valakinek hasonló tapasztalata? A játékra kell fogni a problémát? Nem a rendszernek kellene rendesen kezelni a felbontáskülönbséget ilyen szélsőséges esetekben is? Egy Wine-al emulált ablak és az abból való kiváltás nem stimmel...