• Ismertető
  • Hírek
  • Letöltés
  • Súgó
  • Tananyag
  • Közösség
  • Ubuntu Women
ubuntu.hu

Hamarosan érkezik az Ubuntu következő kiadása

Belépés

Mi az az OpenID?
  • Belépés OpenID használatával
  • OpenID belépés megszakítása
  • Felhasználó létrehozása
  • Elfelejtett jelszó

Facebook

Kapcsolat

  • Identi.ca csoport
  • Facebook oldal
  • IRC
  • Közösségi levlista
  • Segítői levlista
  • Magyar Ubuntu Planet
  • További elérhetőségek

Ubuntu Developer Summit Budapest

2011. május 15. – 11.52 – toros

Véget ért az Ubuntu fejlesztők budapesti találkozója. Az egy hetes eseményen a magyar Ubuntu közösség részéről Bognár András, Horváth Hajnalka, Kelemen Gábor, Somlói Richárd (ricsipontaz) és Torma László (toros) vett részt. Sajnos Kiszel Kristóf (Ulysses) csak egy napra, csütörtökön tudott csatlakozni hozzánk, egyéb elfoglaltsága miatt. Az esemény célja az volt, hogy a fejlesztők meghatározzák az ősszel megjelenő Ubuntu kiadás céljait.

A legfontosabb a GNOME 3 asztali környezet bevezetése lesz. A feladat részeként át kell alakítani az új eszközkészletre többek között az Ubuntu által használt grafikus témákat, az új görgetősávot, a Szoftverközpontot és a Gwibbert. Természetesen az új asztali környezet bevezetése nem jelent új felhasználói felületet, az Ubuntu továbbra is a Unityre épül majd.

A következő kiadásban az eddig használt GNOME Display Managert (GDM) bejelentkezéskezelőt a LightDM váltja majd. A bejelentkezéskezelő feladata a felhasználó azonosítása és a grafikus felület indítása, vagyis ez kéri a felhasználónevünket a gép bekapcsolásakor. A GDM nagyban támaszkodik a GNOME asztali környezet technológiára, így más asztali környezetekhez értelemszerűen nem ideális választás. A LightDM bevezetésével lehetővé válik, hogy a különböző Ubuntu változatok (Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, Lubuntu) ugyanazt a felületet használják a felhasználók azonosítására. A LightDM, mivel az Ubuntu saját fejlesztése, megjelenésében is jobban igazodhat az Ubuntuhoz, és nagyobb szabadságot biztosít a fejlesztőknek, hiszen így teljes egészében az Ubuntu igényei szerint tudják alakítani.

A következő Ubuntu kiadásnak már része lesz a Unity 2D, így a grafikus gyorsítást nem támogató gépeken is elérhető lesz az új felület. Ez a tervek szerint minden fontos funkciót nyújt majd, amit a grafikus gyorsítást használó változat. A következő kiadásban több fejlesztés is várható a Unity felület működésében, hogy még kényelmesebb és könnyebben kezelhető legyen a felhasználók számára. A Unityvel kapcsolatos legfontosabb feladat az akadálymentesítés. A fejlesztők nagyon erősen elkötelezettek amellett, hogy a következő kiadásban a felület tökéletesen együttműködjön a képernyőolvasó szoftverekkel.

Az Ubuntu One esetében a hangsúly a következő kiadási ciklusban a felhasználók közötti közös munka támogatására helyeződik majd. A cél az, hogy a felhasználók számára az Ubuntu One megkönnyítse mindazon folyamatokat, amelyeket korábban más módon, például dokumentumok e-mailben küldözgetésével oldottak meg. Fontos feladat az Ubuntu One és a Unity integrációjának javítása is.

Változik az alaptelepítésben elérhető alkalmazások köre is: kikerül a Computer Janitor (Lomtalanító) és valószínűleg a PiTiVi is. A változás oka, hogy a felhasználói visszajelzések szerint ezen alkalmazások nem érik el azt a színvonalat, amit a felhasználók jogosan elvárhatnak. Várhatóan az alaptelepítés része lesz a biztonsági mentések készítésére szolgáló Déjà Dup. Felvetődött, hogy a jövőben a Thunderbird levelezőkliens veheti át az Evolution helyét. A változáshoz viszont az kell, hogy a Thunderbird jobban integrálódjon az Ubuntuba, konzisztensen beépüljön a felületbe, támogassa az Ubuntu értesítési rendszerét és értesítésgyűjtőjét, a névjegyek szinkronizációját és rendszerbe is integrálódó naptárt. Ezek egy része ma már kiegészítőként rendelkezésre áll.

Az UDS-en a fejlesztéssel kapcsolatos megbeszélések mellett közösségi eseményekre is sor került. Hétfő este egy fogadást rendeztek a szálloda báltermében. Kedden a Linaro Showcase keretében a legújabb ARM fejlesztőeszközökkel és fejlesztésekkel ismerkedhettünk meg. Az esemény sztárja az Automatikus Követő Teknős volt, vagyis egy kis robot, amely képes felismerni az arcokat, és követni az embereket. A kis robot működés közben is látható ide kattintva. A Linaro Showcase-en a kiállítók között a Szegedi Tudományegyetem csapata is részt vett. A Linaro Showcase-zel kapcsolatos további információk ide kattintva érhetők el.

Az UDS egyik legfontosabb tanulsága a Magyar Ubuntu Közösség számára, hogy vannak olyan feladatok, amelyekből a jövőben sokkal aktívabban vehetnénk ki a részünket. Az egyik ilyen a tesztelés, és a hibakeresés: ezen a területen reményeink szerint hamarosan komoly előrelépés történhet a magyar közösségben. Változások lesznek a nemzetközi fordítási csapat működésében is: egyes feladatok (nyelvi csomagok kiadása, sablonlista karbantartása, bejelentések küldése, hibavadászat stb.) az Ubuntu Translations Coordinators csapat tagjaihoz lesznek delegálva, ezen belül a hibavadászat a következő fél évben Kelemen Gábor dolga lesz.

Szerdán a Láthatatlan Kiállítást kerestük fel a nemzetközi közösség 30 tagjával. A kiállítás után pedig egy pizzériában vacsoráztunk, a Városliget közelében. Csütörtökön pedig egy városnézést szerveztünk az érdeklődők számára. A városnézés során sétáltunk az Andrássy úton, megnéztük az Operaházat, a Bazilikát, a Szabadság teret, a Parlamentet, átsétáltunk a Lánchídon, felmentünk siklóval a várba, majd a Halászbástyáról megcsodáltuk a kivilágított várost. Majd lesétáltunk a Moszkva térre, és villamossal visszamentünk az Oktogonhoz. Végül pedig a csapat kétfelé vált: a fáradtabbak visszamentek a szállodába, míg a kemény mag egy romkocsmában folytatta a bulizást. A záróbulira pénteken került sor, ahol vacsorával és korlátlan ingyenes italfogyasztással vártak minket. A bulin fellépett az Ubuntu All Stars, vagyis az Ubuntu közösség tagjai zenéltek és énekeltek közösen. A koncert után pedig karaoke buli volt hajnalig.

Ezúton köszönjük az FSF.hu Alapítványnak, hogy támogatta a közösség tagjainak részvételét az eseményen, biztosította számukra a konferencia idejére a szállást egy közeli Hostelben, és az útiköltséget. Köszönjük Szalai Kálmánnak (KAMI), hogy a városnézés során segített az emberek terelgetésében.

Beszámolók az Ubuntu Developer Summitről

Kelemen Gábor: UDS Budapest 1. nap
Kelemen Gábor: UDS Budapest 2. nap
Kelemen Gábor: UDS Budapest 3. nap
Kelemen Gábor: UDS Budapest 4. nap
Kelemen Gábor: UDS Budapest 5. nap
Somlói Richárd: UDS – 1. nap
Somlói Richárd: UDS – 2. nap
Somlói Richárd: UDS – 3. nap
Somlói Richárd: UDS – 4. nap
Somlói Richárd: UDS – 5. nap
Mogorva Mormota: Ubuntu Oneiric tervek

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Beginner – 2011. május 15. 16.52

Sziasztok
Előszőr is gratulálni szeretném az oldal szerkesztőinek és a részt vevőnek hogy ilyen szintre emelték a magyar ubuntu közösséget.

Deeee.....Lenne egy érdekes kérésem/kérdésem. Szóval nincs valakinek egy felesleges pass tartója ajándékba?? :D
Vagy reális áron eladó? Hülye hobbim az ilyen tartók gyűjtése és kéne egy linuxos is :-)
Ha valakinek lenne jelezze az oldalon és adok email elérhetőséget ahol tudunk eggyeztetni :-)
Köszi mindenkinek :-)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

nagyarnold15 – 2011. május 15. 18.38

Szintén Gratulálok, olvastam mindet! Bár én is mehettem volna, igaz angolom gyér:D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

(K)Ubuntu 11.04 :) The best

cefre00 – 2011. május 15. 21.48

Hát ez tök jó! A legközelebbin ott leszek én is! :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Mindenhol jó, de legjobb a [localhost]! <--ezt loptam, de attól még igaz! ;)

nagyarnold15 – 2011. május 15. 22.05

Egyébként, miért itt volt nálunk, vagyis minek köszönhető? :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

(K)Ubuntu 11.04 :) The best

szitam5270 – 2011. május 15. 22.15

Nekem csak egy kérdésem van: Azt a fránya Gwibbert minek kell eröltetni? ezer éve az ubuntu része és még mindig használhatatlan :( első dolgom törölni. Nincs rá valami alternatíva?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://jolmegmondom.eu/ ...A számítógép egyszerűbben...

toros – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 15. 22.21 – előzmény

Az új verzióban elég sok újdonság várható, nagyon sok mindent újragondolnak benne, és ezzel vélhetően gyorsabb és kevésbé erőforrásigényes is lesz.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

szitam5270 – 2011. május 15. 22.27 – előzmény

Igazából ez rá is fér, bár nálam nincs gond, mert hardver van, de érezhetően lomhább. De 1-2 gyári programmal nem nagyon értek egyet és az egyik ilyen a gwibber. Nem is nagyon ismerek olyan embert a környezetemből, aki jó véleménnyel van róla. Mindegy, nem sokba tart lekapni :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://jolmegmondom.eu/ ...A számítógép egyszerűbben...

toros – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 15. 22.37 – előzmény

A Szoftverközpontban lévő kommentek alapján úgy tűnik, hogy a felhasználóknak elsősorban a megjelenésével és a sebességével van baja. A következő kiadásban ezért erre a két területre fókuszálnak majd (átírják GTK3-ra, a WebKit motor kikerül).

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

szitam5270 – 2011. május 15. 22.46 – előzmény

Nekem a használhatóságát tekintve van gondom. Ha működne, használnám :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://jolmegmondom.eu/ ...A számítógép egyszerűbben...

kelemeng – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 15. 23.11 – előzmény

Ne itt álljunk neki hibát vadászni, de az Ubuntu-felhasználók túlnyomó része tudja használni. Plusz, az ilyen általános "nálam nem megy" típusú problémákat lehetetlen konstruktívan megközelíteni...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

szitam5270 – 2011. május 15. 23.33 – előzmény

Eszembe sincs hibákat vadászni :) Nem létfontosságú dolog számomra, ha az lenne, nyitnék rá egy témát. Csak szemet szúrt az első bejegyzésben, hogy még mindig benne lesz. Ennyi.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://jolmegmondom.eu/ ...A számítógép egyszerűbben...

kelemeng – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 15. 22.41 – előzmény

Van alternatíva, például a Fedora legutóbb a Pino nevű klienst szállította.
Az új verziót úgy néz ki, hogy újraírják Python helyett Valaban, ami remélhetőleg gyorsulást jelent: https://blueprints.launchpad.net/ubuntu/+spec/desktop-o-gwibber-gtk3

Hogy miért ragaszkodnak hozzá, azt nem tudom, nem volt olyan session, ahol a lecserélését indítványozták volna. Valószínűleg a többség elégedett.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Kálmánbátyám – 2011. május 16. 8.42 – előzmény

Mondjuk amennyit én használom, az alapján a Pino valóban jobb megközelítése a kérdésnek :-)
Az Evolution lecserélésének örülök, sztem a userek 90 százalékának nincs szüksége egy ilyen komplex levelezőrendszerre. A Thunderbird, a jelölt, nem a szívem csücske, de még mindig jobb.
És ha már a telepítőlemez mérete (CD/DVD) is szóba került, nem bánnám,ha a maradék egy darab Mono-s alkalmazás ,a Tomboy is eltávozna,plusz az egész Mono keretrendszer vele együtt. Nem vagyok Mono fóbiás, de a helytakarékosság szempontjából hasznos lenne.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://viszketegvernyul.wordpress.com

Udi – 2011. május 16. 9.12 – előzmény

Az alapértelmezett programok lecserélésénél fontos, hogy mit tud az adott program. A Gwibbernek van Facebook támogatása is, és amíg át nem álltak CouchDB-ről SQLightra, addig az Ubuntu One szolgáltatással is lehetett szinkronizálni az üzeneteket. Tomboyt szintén csak olyan jegyzetelővel lehetne lecserélni, ami tud az U1-gyel szinkronizálni, a Gnote célja a teljes átírás C++-ra, de a szinkronizáció még hiányzik. De a Monót akkor sem lehetne kivenni a CD-ről, mert a Banshee is arra épül. Ez egyébként a Canonical szempontjából nem hátrány, mert máris két alkalmazást tud szállítani Windowsra, amik támogatják a felhő szolgáltatását. A Thunderbirdnél is az az egyik kérdőjel, hogy elkészül-e a névjegyek szinkronizálása.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Kálmánbátyám – 2011. május 16. 9.20 – előzmény

Jah,persze a Banshee,arról megfeledkeztem. :-) Na ,jó csak egy ötlet volt...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://viszketegvernyul.wordpress.com

kiso1977 – 2011. május 17. 17.18 – előzmény

Az Evolution lecserélésének én, nagyon nem örülnék...
Tökéletesen működik nálam évek óta és a munkám szorosan összefügg vele..

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Már megint másnapos vagyok....

ricsi-pontaz – magyar közösségi tag – 2011. május 17. 20.51 – előzmény

Telepíteni attól még ugyanúgy lehet majd. Sajnos nem lehet mindenki számára kedvező döntést hozni, van aki a TB-t szeretné alapértelmezetten, van aki nem. Azt fogják választani ami a legtöbb felhasználó és a saját igényeiket a legjobban elégíti ki.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Ubuntu 12.04 LTS

toros – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 17. 22.50 – előzmény

Jaja, ott is elhangzott, hogy attól még az Evolution támogatott marad. Én is Evolutiont használok a munkahelyemen, és nem is szándékozom váltani... :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

cefre00 – 2011. május 18. 1.38 – előzmény

Még jó, hogy támogatott marad. Mérföldekkel jobb, mint a TB...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Mindenhol jó, de legjobb a [localhost]! <--ezt loptam, de attól még igaz! ;)

Kálmánbátyám – 2011. május 18. 7.23 – előzmény

Nyilvánvalóan jobb, csak a felhasználók egy részének feleslegesen nagy, és sokoldalú. Akinek kell, munkához , bármihez, az egy-két kattintással telepítheti. Magáncélra bőven elég akár a TB is . Azzal együtt hogy én pl. az Operát, vagy a Sylpheedet,esetleg a Claws-Mailt jobban szeretem.
A helytakarékosság (CD vs. DVD) kérdése ha jól tudom elsősorban a fejlődő országok beli userek miatt került szóba,ott ahol nincs, vagy kínosan lassú a net. Az biztos, hogy mindenkit kielégítő döntés nem lesz. Egyik ezért fog panaszkodni, a másik azért.
De ha belegondolsz a Gimp-pel is hasonló történt (ennek spec.nem örültem). A legtöbb felhasználónak egy egyszerűbb képszerkesztő is megteszi. Win-en sem használ mindenki Photoshopot a vörös szemek javításához.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://viszketegvernyul.wordpress.com

cefre00 – 2011. május 18. 8.24 – előzmény

Ebben abszolút egyet tudok érteni veled. Sőt, jobban belegondolva így ésszerűbb a dolog. Csak arra akartam utalni, hogy nehogy a helytakarékosság jegyében ne támogassanak tovább egy olyan használható programot, mint az evolution.
Egyébként a fejlődő országokban net nélkül hogyan boldogulnak a Linuxszal? Nekem mindig úgy jött le, hogy net nélkül nem igazán éri meg használni a dolgot, mivel nagyon nehéz telepíteni rá bármit (függőségek)...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Mindenhol jó, de legjobb a [localhost]! <--ezt loptam, de attól még igaz! ;)

kanyo – 2011. május 18. 9.36 – előzmény

Nem olyan nehéz, működött ez régebben, amikor csak telefonos net volt otthon. A Suse, vagy a Debian kérte szépen sorban azokat CD-ket, amiken a telepítendő csomagok voltak. Még mindig sokkal egyszerűbb volt, mint egy Win98 telepítése az 1000 driver lemezzel, meg állandó újraindítással.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

cefre00 – 2011. május 18. 13.34 – előzmény

Nem semmi korszak lehetett az...:)
Én még akkoriban a Windows 98 Se-vel nyomtam, ami akkor számomra az etalon volt. Néhány évre rá láttam először Linuxot (egy Uhu-t), és annyira más volt, hogy a böngészőt sem találtam meg rajta! :D De ma már más a helyzet...:)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Mindenhol jó, de legjobb a [localhost]! <--ezt loptam, de attól még igaz! ;)

kanyo – 2011. május 18. 14.45 – előzmény

"a fejlődő országokban net nélkül" hasonló lehet. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

cefre00 – 2011. május 18. 16.18 – előzmény

Jaja, jól érzed! :D

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Mindenhol jó, de legjobb a [localhost]! <--ezt loptam, de attól még igaz! ;)

toros – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 18. 10.19 – előzmény

Egyetértek. Őszintén szólva, én még arról sem vagyok teljesen meggyőződve, hogy a Live CD-n egyáltalán szükség van levelezőkliensre. A felhasználók nagy része a webes felületet használja (munkahelyen kívül én is), így az esetükben csak feleslegesen foglalja a helyet. Akinek pedig kell, valószínűleg fel tudja telepíteni a Szoftverközpontból (hiszen egy levelezőkliens bekonfigurálása eleve bonyolultabb művelet, mint egy program telepítése a Szoftverközpontból).

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Udi – 2011. május 18. 10.56 – előzmény

De veszélyes dolog lenne beismerni azt, hogy van olyan terület, amelyen az asztali klienst háttérbe szorította a webes felület, mert ezt továbbgondolva egyenes út vezet a JoliOS-ig vagy a ChromeOS-ig.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

toros – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 18. 10.58 – előzmény

Én nem olyannak ismerem az Ubuntusokat, hogy félnének akár vitákat kiváltó döntéseket meghozni... ;)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Kálmánbátyám – 2011. május 18. 19.56 – előzmény

Nincs is mitől félni, egyszerűen tudomásul kell venni a tényeket. Privát célra egyre inkább a webes postafiókok terjednek el .

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://viszketegvernyul.wordpress.com

Udi – 2011. május 19. 0.40 – előzmény

Valóban, de a Canonicalnak egyelőre kevés webes felületű szolgáltatása van. Ha a felhasználók levelezéséből szeretne bevételhez jutni, akkor el kell érnie, hogy a levelek és/vagy a címjegyzék felérjen az Ubuntu One tárhelyre, és 2 GB után esetleg vegyenek egy nagyobb csomagot. Ehhez egyelőre az asztali kliensen keresztüli út létezik, webes felületet még fejlesztenie kell hozzá. Ez szerintem előbb-utóbb be fog következni, az Ubuntu One webes felülete egyre jobb lesz, de addig egészen biztosan marad a Live CD-n egy asztali levelező.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

DcNdrew – moderátor – 2011. május 18. 12.29 – előzmény

És mi a helyzet azokkal, akik mondjuk "professzionálisan" használják vagy szeretnék használni a rendszert?
Én például sokkal jobban szeretem, ha a saját gépemen van mondjuk a levelezésem. Pl. nem tudom, a Gmailben vagy a Freemailben van-e lehetőség GPG-re. Rászoktam ugyanis az aláírásra. Például.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Kívánságlista. De ez komoly.

kelemeng – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 18. 12.47 – előzmény

Ők nem ijednek meg a szoftverközpont használatától :).

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bobi64 – 2011. május 21. 8.13 – előzmény

Én azt nem értem, hogy milyen szempontból számít a fejlődő országokbeli usernek az, hogy cd helyett dvd-n van az anyag? Ha cd-n van a cucc akkor is kell net a frissítéshez, telepítéshez, ha dvd-n akkor esetleg nagyobb isot kell letöltenie, de benne van már egy csomó minden. Esetleg dvd író sincs elterjedve? Én speciel nem szeretem a cd-s verziókat, mert emiatt kell cd-t vennem. :-) Most hülyeséget mondtam?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

john 3:16 http://www.electronicgospel.hu/

kelemeng – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 21. 12.08 – előzmény

Tölts le egy nagyobb iso-t 56k-s modemen, sok szerencsét :).

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bobi64 – 2011. május 21. 12.34 – előzmény

igazad van, tudom milyen nagy élmény ez, de a frissítést és telepítést is csak ilyen sebességgel tudja elvégezni szerencsétlen afrikai polgár, meg egyéb telepítéseket is. amúgy értem a dolgot...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

john 3:16 http://www.electronicgospel.hu/

kelemeng – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 21. 13.25 – előzmény

Ha nincs (vagy nagyon lassú/drága) net, akkor frissítés nélkül is jól el lehet lenni, egyéb programokat meg csak igény esetén tölt le, szemben a nagyobb iso-val, amit mindenképp.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

maat – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 23. 10.49 – előzmény

Hülyeséget mondtál. Nyugodtan írhatsz dvd lemezre is cd image-et.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Zoli – 2011. május 18. 11.59 – előzmény

Mi a baj a gwibberrel? Én személy szerint első perctől használom és nem sok bosszúságot okozott eddig.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

szitam5270 – 2011. május 18. 12.18 – előzmény

Nem tudom, nálam az istennek sem akar kapcsolódni :(

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

http://jolmegmondom.eu/ ...A számítógép egyszerűbben...

kelemeng – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 18. 12.45 – előzmény

Akkor rossz a jelszó. Nekem működik, meg a világ túlnyomó részének is.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

ricsi-pontaz – magyar közösségi tag – 2011. május 18. 12.45 – előzmény

Lassabb gépen kínszenvedés elindítani. Más problémám nekem sincs vele ,ezek a teljesítménybeli problémák pedig az új verzióval elvileg megfognak oldódni.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Ubuntu 12.04 LTS

KAMI911 – 2011. május 16. 16.27

Jó volt az UDS, tetszett. Érdekes volt látni, hogy alakul az elkövetkező verzió. Jó volt ismét találkozni az Ubuntu tagokkal és a többi ismerős és kevésbé ismerős hozzájárulóval.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

KAMI | 神
--
[URL=http://sourceforge.net/project/project_donations.php?group_id=190213]Támogatás[/URL] | [URL=http://ooop.sf.net/]OxygenOffice[/URL] | [URL=http://hun.sf.net/]Fordításaim és SeaMonkey[/URL]

shishaman – 2011. május 20. 7.23

"...kikerül a Computer Janitor (Lomtalanító) és valószínűleg a PiTiVi is. A változás oka, hogy a felhasználói visszajelzések szerint ezen alkalmazások nem érik el azt a színvonalat, amit a felhasználók jogosan elvárhatnak. ..."
Persze, mert az Empathy aztán marhára megüti azt a bizonyos elvárható színvonalat...
Testre szabhatatlan, fapados, zéró hardvertámogatású (cam) és még sorolhatnám...
"Gratulálok"...persze a többi részhez mindenképp őszintén, de ehhez ne haragudjatok nem.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

cefre00 – 2011. május 20. 8.48 – előzmény

Bár a kifejezésmóddal nem, de a tartalommal annál inkább egyet tudok érteni. Személy szerint nem értettem, hogy mit keres az Ubuntumban az Emphaty, amikor először megjelent... A Pidgin mérföldekkel veri. A Rythmbox eltűnése is fájó pont volt, de a Banshee elég jól teljesít ahhoz, hogy elégedett legyek vele. De az Emphaty...:S

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Mindenhol jó, de legjobb a [localhost]! <--ezt loptam, de attól még igaz! ;)

kelemeng – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 20. 22.22 – előzmény

"és még sorolhatnám..."

Sorold kérlek :).

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

shishaman – 2011. május 23. 10.08 – előzmény

Kedves kelemeng!

Semmilyen formában nem akartam személyeskedni, csak felbosszantott a kifejezés a szövegben. Ne haragudj, de a Bugzilla meglévő hibák kiküszöbölésére jött létre, nem pedig képességek hiányának pótlására. Ha valami csak egyszerűen gyenge és elégtelen, az nem hibás működés, hanem rossz konstrukció.
Szép napot!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

maat – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 23. 10.52 – előzmény

A fent említettek mind olyan jellegűek, amelyek jól pótolhatóak egy jól felépített (szerintem az empathy ilyen) rendszerben. A bugzilla ismeri a feature request fogalmát is.

[Autós hasonlat helye.]

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

shishaman – 2011. május 23. 12.04 – előzmény

Akkor egy pár naiv kérdést engedj meg, ha már ilyen jól fejleszthető és jól konstruált program az Empathy...
Miért áll már jó ideje úgy, ahogy áll? Miért nem fejlesztik, hogy legalább elérje azt az emlegetett szintet?
Miért ver majdnem minden jelenleg elérhető IM kliens köröket rá? Miért nem tettek bele ma már alapvetőnek számító funkciókat?
Hirtelen csak ennyi jutott eszembe a többi klienssel kapcsolatban, pedig soha egyiknek sem küldtem 'brainstorm', vagy 'feature request' jellegű üzenetet...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zlt – 2011. május 23. 12.16 – előzmény

Fejlesztik azt, nézd meg a changelogokat. Az már más kérdés, hogy milyen irányba. Az Empathy elsődleges célja az, hogy az alapvető dolgokat biztosítsa. Akinek extrák kellenek, annak ott a Pidgin a tárolóban.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

cefre00 – 2011. május 23. 14.07 – előzmény

Nem szívesen folyok bele a vitába, de hadd jegyezzem meg, hogy a Pidgin sem tartalmaz "extrákat". Nézz meg egy Trillian Astrát, vagy bármelyik újabb mezei Live Messengert, azok tartalmaznak extrákat.
A Pidgin a megbízható alapokat adja, de jól. Az Emphaty pedig ennek is csak egy részét adja, bár azt elég stabilan. Puff, ez volt egy vélemény. :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Mindenhol jó, de legjobb a [localhost]! <--ezt loptam, de attól még igaz! ;)

zlt – 2011. május 23. 15.34 – előzmény

Nézd meg a Pidgin pluginjait és beállítási lehetőségeit.

Ha ezek nem extrának számítanak egy üzenetküldőben, akkor nem tudom micsodák:
Wikipedia look-up
URL Shorten
Last.FM Plugin
Steam IM

http://developer.pidgin.im/wiki/ThirdPartyPlugins

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

shishaman – 2011. május 23. 15.59 – előzmény

Egy szót sem ejtettem semmilyen pluginról, sem pedig extrákról. Alapokról beszéltem és ha azt mondod ezt tudja az Empathy, akkor vagy a programot nem ismered, vagy a fogalmaid térnek el az enyémtől az "alap" vonatkozásában, ezért úgy érzem nem árt tisztázni.
Nekem a mai világban már "alap":
- legalább 1 IM csatorna támogatása;
- webcam támogatása;
- kezelőfelület testre szabhatósága;
- 'smilley'-k támogatása;
- stb...
Azt hiszem ezek egyike sem igényel plugineket, vagy különleges extrákat semelyik manapság elérhető IM kliensben, de javíts ki ha tévedek.
Azt hiszem az Empathy védelme ezek után egyrészt felesleges, másrészt hiábavaló, de Ti tudjátok...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

zlt – 2011. május 23. 16.19 – előzmény

>Egy szót sem ejtettem semmilyen pluginról, sem pedig extrákról.

Ezért ment a komment cefrének...

> legalább 1 IM csatorna támogatása;

pipa

> webcam támogatása;

protokollfüggő pipa

> kezelőfelület testre szabhatósága;

extra, de kezel adium skineket

> 'smilley'-k támogatása;

pipa

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

cefre00 – 2011. május 23. 18.57 – előzmény

Nem a pluginokra gondoltam, de mint korábban említettem, nem szeretném gerjeszteni a vitát...;)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Mindenhol jó, de legjobb a [localhost]! <--ezt loptam, de attól még igaz! ;)

zlt – 2011. május 23. 19.21 – előzmény

"...és beállítási lehetőségeit."

:)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

simanzoli – 2011. május 25. 21.50 – előzmény

Üdv shishaman !
És persze a többieknek is :D

Csatlakoznék az Emphaty védők közé.. :D
Szerintem azok az emberek, akik linuxot használnak (teljesen mindegy melyik disztrót!) nem igazán használnak, vagy csak elvétve "jobb híjján" M$ termékhez kapcsolódó szoftvereket, vagy szolgáltatást.
És itt nem a fizetős jelleg, hanem az "akkor is ezt használod" filozófia az ami elidegeníti őket, mint engem is..
Azért kicsit probléma, hogy ezt el kell mondani :D
Hiszen ha itt vagy, akkor valami ide hajtott ...
Nagyon sok választási lehetőség van még erre a szolgáltatásra is, és ezért nem értem, miért gond, hogy a fejlesztők ezt választották.
Döntöttek.. kész!!
Ha neked ez nem jön be, akkor tegyél fel mást.
Az Emphaty igenis egyszerű, gyors, és könnyen használható!
Egészen jól integrálták már a rendszerbe, és nem kell vele sokat nyűglődni.
Ha "telefonnak" akarom használni a gépemet, vagy videokonfra, akkor használom a skype-ot, vagy valamelyik IP telefont.
A másik amit nem értek... Neked ennyire bejönnek az olvashatatlan szövegek, amiben a betűket már csilli - villi gifekkel helyettesítik?
Vagy esetleg azok közé tartozol, akik így terjesztik a vírusokat?
Mert én nagyon sok win-es gépet javítottam, telepítettem azért újra, mert minden sz.r smile progit feltettek a gépre.
Én inkább érteni szeretném mit írnak..
Tudom..
Le lehet tiltani a többi kliensben is ezeket..
De én nem akarok ezzel foglalkozni..
Csak szeretném használni.

Na azt hiszem kiírtam magamból a csalódást :D
Persze nem haragszom rád, mert az ilyen vitákból születnek a jó ötletek is ...
Ez az Én véleményem.
És remélem te sem fogsz haragudni...
Az ember szabadnak születik.. maradjon is az!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

bobi64 – 2011. június 14. 20.23 – előzmény

he-he...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

john 3:16 http://www.electronicgospel.hu/

kelemeng – ubuntu.hu szerkesztő – 2011. május 23. 17.07 – előzmény

Köszönöm az információt! :)

Arra szerettem volna rámutatni, hogy bár nyugodtan füstölöghetsz meg idegesítheted magad, de az empathy fejlesztők nem olvasnak ubuntuhut, sőt magyarul se tudnak. A probléma konstruktív megközelítése leginkább a bugzilla felől történhet.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

shishaman – 2011. május 24. 6.49 – előzmény

Köszönöm az információt! :) A probléma megoldását nem is itt várom, a "füstölgésem" annak szólt, hogy védik veszettül ezt a progit :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

booker89 – 2011. június 12. 11.37 – előzmény

A véleményedet nyugodtan fejezd ki, hiszen jogod van hozzá. Felhasználást tekintve a "nagyobb" igényű felhasználóknak az empathy nem a legjobb hiszen nem nagyon támogatja az 1000 smiley csomagot meg egyéni smiley-kat. De akinek ezek nem fontosak azoknak tökéletes. Pl nekem.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Compaq Evo N600c 1 Ghz Intel, 512 MB Ram, 160 GB HDD, Ati Mobility Radeon M6 LY

shishaman – 2011. június 14. 9.47 – előzmény

"nagyobb" igényű felhasználóknak az empathy nem a legjobb hiszen nem nagyon támogatja az 1000 smiley csomagot meg egyéni smiley-kat"
Speciel engem egyáltalán nem érdekel a smiley, de az hogy semmiféle azonnali üzenetküldőn nem lehetett vele összehozni a videót az mondjuk nagyon zavar... (MSN Live, GTalk, stb.)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

 

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
© 2007–2011. Magyar Ubuntu Közösség.
Az Ubuntu a Canonical bejegyzett védjegye.
Az ubuntu.hu az fsf.hu kiszolgálóin fut.