• Ismertető
  • Hírek
  • Letöltés
  • Súgó
  • Közösség
ubuntu.hu

Belépés

  • Felhasználó létrehozása
  • Elfelejtett jelszó

Facebook

Kapcsolat

  • Facebook oldal
  • IRC
  • Közösségi levlista
  • Segítői levlista
  • További elérhetőségek

Systemback II.

2013. január 14. – 17.59 – Kendek
  • Alkalmazások

Előzmény.

Megérkezett a Systemback legfrissebb verziója, a 0.7.1-es. Az előző, nagyobb verziószámváltás után a mostani fejlesztésénél a hangsúly a kompatibilitáson és a kód optimalizálásán volt. A Debian testing ágával való kompatibilitás fő kérdés volt, kicsit nehéz is követni a rendszert, mert folyamatosan változtatnak dolgokon, de amúgy a fene se érti, hogy miért.
Persze új funkciók is kerültek be, illetve egy régit újítottam fel, ez pedig a Live rendszer készítése. Ezentúl a futó rendszerből készül a kép és nem kíván meg előzetes visszaállítási pont készítést. De fontosabb változás, hogy nem .iso fájlok készülnek, hanem .sblive-ok, vagyis saját formátumban dolgozik. Lényeges, hogy a 4 GB-os méretkorlát, ami az ISO szabványhoz volt köthető, teljesen megszűnt. Viszont így csak a beépített USB-író eszközzel lehet kiírni a létrehozott képeket, illetve a kisebb méretűeket .iso-vá lehet konvertálni, és ugyanúgy lehet dolgozni velük mint régebben. A pendrive-ok automatikusan újraparticionálódnak, mivel 4 GB alatt egyetlen Fat32, afölött egy 100 MB-os Fat32 és egy nagyobb ext2 partíciót használ a Live rendszer. Mindez a maximális kompatibilitás elérése érdekében van így. A Live-ok indíthatóak hagyományos módon BIOS-szal, és UEFI-vel is.
Sok apróbb dolgon módosítottam, hogy még kényelmesebb legyen mondjuk a rendszerépítők dolga, akik a Systembacket használják. Például ezentúl nemcsak, hogy Live-on egyből a telepítési felülettel indul a Systemback, de hibamentes telepítés után nem a kezdőoldala jelenik meg, hanem kilép az alkalmazás. De jó pár apróbb bugot is elimináltam, illetve a partíciók érzékelése egy nagyobb optimalizáláson esett át.

Remélem, hogy mindenki elégedett lesz az új verzióval, és az általa szállított módosításokkal. Kérek mindenkit, hogy ha problémát tapasztal a program használata során, akkor azt jelentse, hogy mielőbb javítani tudjam, ha lehetséges.

És persze ezúton köszönöm a lelkes fordítók közreműködését, mellyel teljesebbé tették a Systembacket nemzetközi szinten is. :-)

A Systemback telepítéséhez és frissen tartásához érdemes felvenni a PPA tárolóját:

sudo add-apt-repository ppa:nemh/systemback
sudo apt-get update
sudo apt-get install systemback

Valamint az általános telepítőfájlok és a forráskód elérhető a SourceForge oldalán.

A topic megtelt. Folytatás itt.

‹ Broadcom BCM4312 Wifi probléma [Megoldva] Systemback II. ›
nemo777 – 2013. január 14. 18.13

Megpróbáltam telepíteni Systemback 0.6.6-os verzióját, de a Gambas3 hiányában ez nem jött össze, és persze a csomagkezelőben sem található meg :), de azért megpróbáltam Terminalban de az se sikerült, a fene se érti ezt a Mint 13-at, szinte semmi se akar összejönni rajta.

Az a legnagyobb szívás az ha valami elromlik a gépben. Márpedig ez valamiért mindig meg szokott történni.

Kendek – 2013. január 14. 18.20 – előzmény

Akkor itt válaszolok, remélhetőleg majd megtalálja a kérdését.
A Systemback függősége pár olyan frissebb Gambas 3 csomag, amely nem található meg az Ubuntu egyetlen kiadásának tárolójában sem. De fellehet hozzá venni az alkalmazás PPA tárolóját, a bevezetőben le van írva hozzá három egyszerű parancs. Viszont ellenőrizni kell, hogy a bejegyzett tárolócím helyes-e, és nem a Mint kiadásának kódnevét írta-e bele. Ha ez mégis így lenne, akkor át kell írni a megegyező Ubuntu kiadás kódnevére.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

nemo777 – 2013. január 14. 18.32 – előzmény

Na igen másodjára végre sikerült feltelepítenem a Mint 13-ra, ámbár a PPA tárolóbol felvette egyből a Gambas 3-at
Sajnos mindet a Mint kódjelét írta bele, ámbár de a háttérben ha jól láttam ott az Ubuntu 12.04.1-et is megjelölte, és eddig hibátlanul ment a rendszer visszaállítás.
Azért lenne egy kérdésem, mert a másik netbookomon még az Ubuntu Netbook Edition 10.04.1 van telepítve, és oda is felraktam a Systemback, és a Rendszerment alkalmazásokat, de valamiért a Systemback már nem indul el rajta....
Leszedtem, és egy újraindítás után újra felraktam, de ugyan az a helyzet, vagyis nem indul el.
Szerinted végleg leszedjem arról a gépről, és csak a legközelebbi rendszerrel Mint 13 Xfce rakjam fel, már csak azért kérdem, mert nem vagyok nagy híve az Ubuntu Unity-nek.

Az a legnagyobb szívás az ha valami elromlik a gépben. Márpedig ez valamiért mindig meg szokott történni.

Kendek – 2013. január 14. 18.45 – előzmény

Szerintem ez olyan kérdés amit neked kell eldöntened. Ha azt kérded, hogy miért nem indul el, akkor esetleg utána járhatunk, de, hogy milyen rendszert telepítsél, és, hogy arra felrakjad-e a Systembacket, az a te dolgod. Habár én már leginkább az újabb verzióra koncentrálok, ha nem sürgős a dolog, akkor várd meg az új rendszert, persze.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

nemo777 – 2013. január 14. 18.51 – előzmény

Rendben, bevárom addig az új verziót, meg aztán április végén úgy is lejár az Ubuntu 10.04.4-es verziója amit amúgy is ideje lesz lecserélni, mert van néhány gikszer már benne, és mert már amúgy is letöltöttem a mint 13 Xfce, és a Lubuntu 12.04-et, majd eldöntöm hogy melyik megy fel a gépre, mert gépenként amúgy is csak egy rendszert használok.
Meg aztán az a Minix M1200-ás gép nem egy nagy erejű gép, úgyhogy ez még a jövő zenéje.

Az a legnagyobb szívás az ha valami elromlik a gépben. Márpedig ez valamiért mindig meg szokott történni.

obligat – 2013. január 18. 11.34 – előzmény

Nem akarok beleszólni, de nekem Atomos N450 procis netbookon eddig a peppermintOS volt a nyerő gyorsaságban az ubuntu alapú linuxok közül, esetleg megnézheted azt is.
Két hete használom, eddig hibátlan.

Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside... || about:mozilla

nemo777 – 2013. január 31. 17.22 – előzmény

Szervusz.
Kipróbáltam telepítve a PeppermintOS-t de nem vált be, mert nem kaptam meg a Magyarosítást hozzá, ezért aztán 2 nappal később a Mint 13 Xfce verziót telepítettem ami nagyrészt jól működik, kivétel a Firefox ami idönként sajnos lefagy. De azért tetszett a Peppermint, már csak az egyszerűsége miatt is.

Az a legnagyobb szívás az ha valami elromlik a gépben. Márpedig ez valamiért mindig meg szokott történni.

Attila55 – 2013. január 19. 10.30

Szia Kendek!

Szeretnék érdeklődni, hogy hol tartasz? Ugyanis egészen véletlenül megint előállt az a bizonyos eset amit magamtól sajnos még mindig nem tudok (nem merek) megoldani. Most tényleg jó lenne, ha a programodban benne lenne már a GRUB2 boot-partíciójának egérkattintással való megadása.

Ne érts félre, nem türelmetlen vagyok, nem sürgetem, csak érdeklődöm. Ha ugyanis azt mondod, hogy még két hét-három hét kb, akkor vennem kell egy új winyót. Csak úgy tudom megoldani biztonságosan e dolgot. De ha azt mondod, hogy már csak néhány nap, azt mindenképpen megvárom, addig nem nyúlok hozzá. Van ugyanis egy 16GB-os pendrájvom, amit live módban tudok addig használni. Csak sajnos azon nem tudok használni mindent ami pedig most nagyon hiányzik. Persze úgy kell nekem, miért kísérletezek állandóan, amikor csak egyetlen winyóm van. :)

Üdv: Attila

 

Kendek – 2013. január 19. 16.07 – előzmény

A probléma kézi megoldása pár perc, szóval emiatt új vinyót igazán nem érdemes venni. Sajnos egyelőre nem mondhatok biztos időpontot, mert eddig havat kellett transzportálnom, egyébként meg másik projektet kellett előrébb vennem, mert az sürgősebb és fizetnek érte. :-(
Mindenesetre ha tényleg nem megy a probléma megoldása, akkor itt szerintem sokan segíthetnek benne. Szóval mielőtt pénzt áldoznál, szerintem nyiss neki egy témát. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. január 19. 18.36 – előzmény

Elvileg meg tudom csinálni. Gyakorlatilag nem. Egyszer nem sikerült, akkor adatvesztés lett a vége. Szóval inkább várok. Remélem lesz időd rá.

 

Attila55 – 2013. január 28. 20.16 – előzmény

Hümmm... igen leállt a project... :(

 

Kendek – 2013. január 28. 20.40 – előzmény

Sajnos valóban félre lett kicsit téve, mert több más dologgal is kell közben foglalkoznom. Persze elfelejtve nincsen, de emiatt ugye tolódik sajnos. :-(

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. január 29. 9.16 – előzmény

Ez mit jelent? Hetek? Hónapok?

 

Kendek – 2013. január 29. 10.16 – előzmény

Nem tudom előre megmondani, de igyekszem. Jelenleg is kernel fordítok MK808-hoz, és egyáltalán nem tudok a Systembackkel foglalkozni. Se fizikailag, se szellemileg. :-(

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. január 29. 10.52 – előzmény

Ha lenne rá pénzem, szponzorálnálak. Sőt, esetleg nekem dolgoznál kiemelt havi fizetésért. Sajnos nem így alakult eddig. De még bármi megtörténhet... *<;-)

Most olvasom csak mit írtál: MK808? Csinálsz rá Ubuntut? Húúúúú, király! Nyitsz neki saját topikot? Igen kíváncsi lennék a részletekre. (Illetve arra a részére a részleteknek, amit könnyen el tudsz mesélni, ami nem tart fenn a munkádban.)

 

Kendek – 2013. január 29. 11.11 – előzmény

Kiemelt havi fizetésért szívesen dolgoznék neked. :-)
Amúgy jah, csinálok Ubuntut MK808-hoz. De van már hozzá, 12.10-re épülő erősen fejlesztői verzió. Nekem a felbontással vannak problémáim elsősorban, mert át van állítva 1080p-re, de a valóságban az úgy néz ki, hogy 720p amit a HDMI-n küld, és a FullHD képe van összenyomva bele. De ez így nem jó, rondák a betűk, a kisebbek alig olvashatóak. De legalább az át van állítva, hogy ne csak 95%-ban legyen a képernyő kihasználva (fekete keret Androidnál), hanem teljesen.
Én 12.04-et szeretnék összerakni, core-ból kiindulva. Már csak az internetelérés az ami visszatart (nem tudok rá semmit sem telepíteni). Ezt megkerülve készítek egy lokális tárolót, aztán kész.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. január 29. 14.54 – előzmény

Húúú-ember, te aztán nem vagy semmi! Nagyon tetszik ez a fejlesztésed! Már csak azért is, mert én is szeretnék egy ilyen kütyüt venni. Egyébként a gyárilag rajta lévő Android 4.1 miért nem felel meg a számodra?

 

Kendek – 2013. január 29. 15.34 – előzmény

Ez nem nekem kell (nincs is ilyenem), hanem megrendelésre dolgozom. Az Android azért nem felel meg számomra, mert ahhoz nem értek annyira, plusz sokkal több lehetőség van Ubuntu alatt (ezen a téren ahova ez kell).
Amúgy nagyon gáz, mert akárhogy is van hirdetve, gyárilag 720p, amiből 95%-át fedi a képernyőnek (fekete keret). El nem tudom képzelni, hogy így jó ez bárkinek is videónézésre.
De sok jóra amúgy ne számíts, ez a rendszer egy speciális feladat ellátására készül, nem lesz belőle publikus változat (legalábbis nem tervezem). Ugyanilyet készítettem már Raspberry Pi-re is (Debiannal, technikai okok miatt), csak az végül nem vált be, mert túl gyenge a hardvere. Ez viszont jónak tűnik hardverileg, csak ez a fránya felbontás az ami gáz.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. január 29. 15.42 – előzmény

Értem, köszi a választ!

 

Attila55 – 2013. február 4. 7.52 – előzmény

Szia!

Újra megkérdezem, kb mikorra várható a grub-os új progid debütálása?

 

Kendek – 2013. február 4. 8.01 – előzmény

Hali

Látom, hogy te csakis emiatt várod. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 4. 10.34 – előzmény

Igen, csakis emiatt. Most is van egy winyóm félretéve. Meg tudnám csinálni az adatok átmásolásával és a winyó újraformázásával, rendszer átmásolással, de vettem már másik winyót, azt használom élesben, ezt meg elraktam, várva a programodat. Végül-is várhatok rá még akár éveket is, de gondolom ennél azért valamivel hamarabb is elkészíted. :)
Ha lenne pénzem rá, biztosan megfizetnélek, ezzel ösztökélve téged az elkészítésre. Sajnos nincsen. Ezért csak az óhajomat tudom kifejezni. Ennyi.

Remélem azért nem haragszol rám, hogy itt kérdezgetlek. Ha meg mégis, akkor többet nem fogok már írni ide. Csak írd meg, hogy hagyjalak békén. Értek én a szóból.

 

Kendek – 2013. február 4. 11.50 – előzmény

Azt már leírtam, hogy mi a helyzet, és amint tudom befejezem. Konkrét céldátumot inkább nem mondok, mert nem lenne értelme. :-)
Pénzem ugyan nekem sincs, de jó hír, hogy legalább a vártnál kicsit többet utalnak fizetés gyanánt.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 4. 13.34 – előzmény

Nah, gratulálok! Így van ez jól!

Én meg várok türelemmel.

 

Tomi37 – 2013. február 5. 11.47 – előzmény

Szia!

Nos volt szerencsém mind a két változatot kipróbálni: rendszermentet(0.5.3.300) és a systemback-et(0.6.2.104) is. Azért ezeket, mert Debian Wheezy-t használok, és ugyebár ott a sources.list-hez nem lehet hozzáadni PPA tárolót, csak ubuntu és forkjai esetében(Mint, KIWI, Crunchbang, stb.).
Hát sajnos a végeredmény nem az amire számítottam. A visszaállítási pontot és a backup ISO-t is elkészíti, de mikor indítanám nem találja a ldlinux.c32-t. (ubuntu 12.10 esetén semmi gondja)A vicc az, hogy a syslinux minden létfontosságú függőségével együtt telepítve van. Remastersys esetében az elkészült ISO bootol és működik is ahogy kell, viszont sajnos a magyar nyelvi lokációt nem menti. Van esetleg valami megoldás? Segítségeteket előre is köszönöm.

 

Kendek – 2013. február 5. 11.55 – előzmény

A vesamenu.c32-őt másolja a /usr/lib/syslinux könyvtárból. Erről az ldlinux.c32-ről még nem hallottam, és a syslinux-common csomagban sincs ilyen nevű fájl. Egészen biztos, hogy ezt írja ki hibaként? Valamint az isolinux könyvtárban ott vannak az isolinux.bin, a vesamenu.c32, valamint az isolinux.cfg nevű fájlok?

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Tomi37 – 2013. február 5. 12.03 – előzmény

Elnézést. Lehet, hogy elírtam. Újragenerálom systemback-ben az ISO-t mert sajnos töröltem és belinkelem mi a problémája a ldlinux.c32-vel. K. 30 perc mire elkészíti a visszaállítási pontot és az ISO-t. Vagyis úgy 35 perc mulva jelentkezem.

 

Tomi37 – 2013. február 5. 13.26 – előzmény

Na tehát, a hibaüzenet:

Failed to load ldlinux.c32
Boot failed: press a key to retry...

Az ISO képfájl isolinux könyvtárban benne van mindhárom fájl: isolinux.bin, a vesamenu.c32, és isolinux.cfg. Na feladtam a leckét, ahogy látom? :)

 

Tomi37 – 2013. február 5. 13.29 – előzmény

isolinux.cfg tartalma, ha segít valamit:

default vesamenu.c32
prompt 0
timeout 100

menu title Systemback Live (systemback_live_2013-02-05)
menu tabmsg Press TAB key to edit
menu background splash.png

label Live
menu label Start Live system
kernel /live/vmlinuz
append boot=live initrd=/live/initrd.gz quiet splash

label Live_xforcevesa
menu label Start Live system (safe graphics mode)
kernel /live/vmlinuz
append boot=live initrd=/live/initrd.gz xforcevesa nomodeset quiet splash

label Live_debug
menu label Start Live system (debug mode)
kernel /live/vmlinuz
append boot=live initrd=/live/initrd.gz

label Hd
menu label Boot from first hard disk
localboot 0x80

 

Kendek – 2013. február 5. 13.33 – előzmény

Itt minden stimmel, ezzel az ldlinux.c32-vel van valami. Most egyelőre mást nem tudok mondani, minthogy utána fogok nézni a dolognak. Ha sikerül reprodukálnom a hibát, akkor pedig legközelebb a következő verzióban fogom tudni javítani. De addig is ha lesz utólagos javításra lehetőség, akkor leírom, hogy mit kell tenned. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Tomi37 – 2013. február 5. 13.38 – előzmény

Ezer hála és köszönet a segítségért. És köszönetet nyilvánítanék azok nevében is, akiknek megkönnyítetted a mindennapjait ezzel a kiváló alkalmazással időt és energiát nem spórolva a fejlesztés során. Bár több ilyen önzetlen segítőkész ember lenne. Mégegyszer köszönöm :)

 

Tomi37 – 2013. február 5. 16.13 – előzmény

NA DE ILYET?

Erre varjál gombot. Na gondoltam egyet, körülnézek a debian piacon, milyen a felhozatal. Átrágtam magam a Distrowatch-on és ott feltünt egy SparkyLinux 2.1 “Eris” Ultra Edition x86_64 név és ismertető alapján meglehetősen szimpatikus wheezy alapú rendszer(meglátásom szerint egy az egyben 100%-ig wheezy, csak a lengyel fiúk átkeresztelték). Na akkor felrakjuk. restart éééss... Hú de ocsmány szürke borzalom ez a fluxbox. Jááj. No kapjuk le gyorsan és toljunk rá friss ropogós Cinnamon 1.6.7-et. Na így máris szebb. Belaktam, szépen kisminkeltem, ahogy azt kell és akkor lássuk, mit szól hozzá nemis a systemback, hanem a rendszerment.(0.5.3.300). Felment gond nélkül. Na akkor visszaállítási pont: OK. Live rendszer készítés: OK. 10 miatyánk és ISO betöltve virtualboxba, majd start. És ezt nem hittem el: nem csakhogy elindult, betöltött, hibátlanul működött, hanem fel is pakolta becsületesen a rendszert. Na akkor gondolkodjuk: mit tudhatnak ezek a fiúk amit a wheezy fejlesztő csapata nem???

 

Kendek – 2013. február 5. 16.33 – előzmény

Hát ez tényleg fura. De amint lesz rá időm feltelepítek egy testinget, aztán nyomatok Live készítést. Remélem, hogy sikerül a hibát reprodukálnom, mert akkor tudok is rá mondani valamit. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Tomi37 – 2013. február 5. 19.10 – előzmény

Na nesze nekem. Itt meg a Cinnamon omlik össze 5 percenként. Hurrá! Nehogy már jó legyen... Na teszek még egy próbát a Wheezy cd-s GNOME változatával, hátha(remélem, hogy a netinstall volt a gond). Remélem ott már nem lesznek gondok és a systemback-nek is ízleni fog. debian-wheezy-DI-b4-i386-CD-1.iso

 

Tomi37 – 2013. február 6. 15.48 – előzmény

Na végül csak sikerült. Letöltöttem ezt: debian-wheezy-DI-b4-i386-CD-1.iso Majd ezután lecseréltem a GNOME3 alapértelmezést Cinnamon 1.6.7-re, bekonfiguráltam nekem tetsző formába, hozzáadtam kedvenc alkalmazásaimat, feltelepítettem gond nélkül a systemback-et. Na ezután visszaállítási pont /home tartalmának integrálásával, majd live rendszer készítés és egy tökéletes ISO lett a végeredmény. :) Hurrá!

Íme a végeredmény:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_2_6_l4opbyeauo.png

 

Kendek – 2013. február 6. 16.17 – előzmény

Na akkor végül jó lett minden. :-)
Most majd a Gambassal foglalkozom kicsit, nemsokára itt lesz a hivatalos 3.4-es kiadása. Remélem, hogy a mostani Systembackkel nem lesz probléma, de az új verzió már biztos, hogy azzal lesz befejezve.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Tomi37 – 2013. február 6. 16.48 – előzmény

Nem valószínű, hogy bármi probléma lenne az új systemback-kel. Én ubuntu és mint vonalon 12.10-ig bezárólag még a régi rendszermenttel készítettem ISO-kat a már saját ízlésvilágom szerint testreszabott rendszereimről amik tökéletesen települnek minden személyes beállítással együtt.

 

Kendek – 2013. február 6. 17.03 – előzmény

A Gambassal való viszonyára gondoltam, múltkorában voltak vele problémák sajnos.
Amúgy besz@rok, még mindig lehet feltölteni PPA-ba Maverickhez is. Azzal együtt összesen már hét kiadást kell támogatnom. Mert ha nem teszem, akkor rám írnak, hogy legyek szíves már. A Systemback esetében viszont valószínűleg marad a Lucid, Oneiric, Precise, Quantal és a Raring. Legalább a kettő már nem támogatottat kihagyom. Már ha senkinek sem lesz ellenvetése. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Tomi37 – 2013. február 6. 21.47 – előzmény

Az igen. Benned aztán van kitartás. Majd elfelejtettem megkérdezni: mivel ugye ez a gambas(ez valami java okosság?) 3.1.99 és a feletti verziószámú testvérkéi nincsenek a debian csomagtárolóiban, hogyan tudunk mi debian felhasználók is hozzájutni? Vagy esetleg ezek kompatibilisek a Wheezy-vel?(https://launchpad.net/~nemh/+archive/gambas-pre-releases/+sourcepub/2969...) És egyenként pakoljuk fel?

 

Kendek – 2013. február 6. 22.09 – előzmény

Ez nem JAVA, hanem hasonló a Visual Basichez. Ugyebár Debianhoz nincs PPA, és arról nem tudok, hogy bárki is tartana fönt Gambashoz külső tárolót hozzá. Erre pedig nekem sincs lehetőségem, PPA-ba pedig Ubuntu kiadásaihoz lehet forráscsomagokat feltölteni. Viszont a Systemback futtatásához nincs szükség az összes Gambas csomag telepítésére, csak pár kell, mint pl. a runtime. Ezek a csomagok pedig telepíthetőek Debianra is egy közelálló Ubuntu kiadás tárolójából. Ha nem lép fel függőségi probléma telepítés során, akkor egész nyugodtan lehet a PPA-t is használni Debianhoz (én is így tesztelem).
Egyébként ne a pre-releases tárolóból szedjél hozzá csomagot, mert abba a még hivatalosan ki nem adott verziókat pakolom. Amolyan próbaképp töltöttem most fel bele ezt a tesztelői verziót, mert hamarosan jön belőle a végleges. Napközben megírtam amit meg kell, volt is egyszer egy fordítási hiba. Kijavítottam a problémákat, aztán úgy tűnik, hogy most már jó, és azonnal reagálni tudok a stabil verzióra (nem akkor kell nekiállnom megcsinálni). :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Tomi37 – 2013. február 6. 22.24 – előzmény

Köszönöm a választ, majd próbálkozok. Ha így folytatódik, három hozzászólással később már egy karakter széles lesz csak a topic hozzászólásainak ablaka.

 

Attila55 – 2013. február 7. 10.46 – előzmény

"Már ha senkinek sem lesz ellenvetése. :-)"

Nekem nincs. :) Csak már nagyon várom az új GRUB2-kattintós verziódat.

 

vadember – 2013. február 3. 22.08

+1
(csak feliratkozom, hogy ne maradjak le egyik kedvenc topikomról)

Arch/XFCE

Tomi37 – 2013. február 5. 20.01 – előzmény

Mivel a Mint és az Ubuntu is a Debian testing tárolóiból építkezik, ráadásul sajnos a MATE mostanában eléggé gyengélkedik, nem csoda hogy összeomlik. Én a LMDE-vel jártam így. Telepítés OK, aztán rendszerfrissítés után elszállt az egész. Javaslom a Debian wheezy-t amit én is használok. A GNOME már egész jó, de a Cinnamon 1.6.6-ot kerüld. Az 1.6.7 viszont gond nélkül megy.

 

nemo777 – 2013. február 5. 18.29

Nem oly rég egy igen érdekes hibára lettem figyelmes, mert már az indítás elején feltűnt hogy "eltűnt?", vagy nem jelentkezett be, vagy ha be is jelentkezett be a Grub, utána befagyott az egész rendszer. így csak recovery módban sikerült elindítanom így a Mint 13 MATE verziót.
Mivel sejtettem hogy súlyos hiba lehet, ezért aztán miután bejelentkezett olyan nagy nehezen a gépem, aktiváltam Systemback-et, és a telepítés utáni 4. napra lőttem. Ezek után a rendszer szépen és stabilan de visszatért (nem mint a Jedi) Igaz frissítenem kellett a rendszert, de utána minden visszatért a régi kerékvágásba. Úgyhogy hálás köszönetem Kendek mert ez a Systemback nagyon jóra sikerült.

Ui: Volt akinél szintén jelentkeztek ezek az indítási hibák?

Az a legnagyobb szívás az ha valami elromlik a gépben. Márpedig ez valamiért mindig meg szokott történni.

nemo777 – 2013. február 6. 18.02

Lenne egy kérdésem Kendek, mégpedig az hogy UHU 2.2-es Linuxra telepíthető-e a Systemback?

Az a legnagyobb szívás az ha valami elromlik a gépben. Márpedig ez valamiért mindig meg szokott történni.

Kendek – 2013. február 6. 18.06 – előzmény

Nem tartom valószínűleg, hogy könnyen működésre bírható lenne. Habár az UHU közelebb van a Debianhoz mint egy RPM-es disztribúció. Mindenesetre én nem fogom törni magam érte, mert a fejlesztése igen lassú, a felhasználói tábora pedig igen csekély. Nem mellesleg pedig én sem használom, ez pedig igen jelentős gátoló tényező.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Tomi37 – 2013. február 6. 22.08 – előzmény

Ha uhu témában kérdésed lenne a live rendszer készítését illetően, itt teheted meg regisztráció után: http://www.linuxempire.hu/uhu-linux A fő karbantartók(Uhulinux Baráti Kör) itt tartózkodnak, szívesen segítenek bármiben.

 

nemo777 – 2013. február 8. 20.57 – előzmény

Köszönöm a segítséget.

Az a legnagyobb szívás az ha valami elromlik a gépben. Márpedig ez valamiért mindig meg szokott történni.

Kimarite – 2013. február 7. 1.23

Valószínűleg a mentésre szolgáló hely hiánya miatt, nem sikerült visszaállítási pontot létrehoznom. Ezután próbáltam újraindítani a Systemback-et és kaptam egy ilyesmi üzenetet: Nem sikerült olvasni a .Xauthority fájlt. Lehet, hogy az volt, hogy nincs joga hozzá, de ugyanez jelentkezett a Nautilus indításakor is. A rendszer újraindításakor a hibajelenség megszűnt. Van erre magyarázat?

Debian stable | 決まり手 | Empire met its end | Systembackinstall

Kendek – 2013. február 7. 7.51 – előzmény

Ez valóban helyhiány vagy jogosultság probléma lehet. De a leírtak fényében inkább az előbbire tippelnék én is.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Kimarite – 2013. február 7. 12.57 – előzmény

Köszi! Már megoldás alatt van a probléma. Valószínűleg igazad van. A /boot partíciómat is át kellett helyeznem, mert a 300MB már kevésnek bizonyult, valamint csak "ő" volt az egyetlen elsődleges partíció. Az áthelyezés (hely lecsippentés egy másik partícióból) tűnt jó megoldásnak. A fájlrendszerem gyökér partíciója azonban a /home előtt van, ezt átgondolom még (a /home mozgatása), azaz érdemes lenne egy másik teljes egészében újrapartícionált HDD-t felhasználni (GParted liveCD, másolás - a műveletekhez ezt használtam), viszont kapott 1GB-ot mert a swap szintén áthelyezésre került (ez volt 1GB és a / előtt volt). Bár ezek a témakörön kívüli dolgok. Még kiabál a rendszer, de nem annyira. :)
Különösebben nem volt szükségem a SystemBack-re, csak meg akartam nézni, ráfér-e egy DVD-re a rendszerem, ha kiírom. Persze nagyon hasznos, hogy van. Másik projekt, hogy kis gondjaim vannak a VB-vel az apt-nál nem megy tovább, megáll a telepítés (netinstall vagy CD ISO Wheezy, amit 1 CD méret alá akarok vinni, de még pár csomag kell bele ... mobilnettel most kétszer elég sokat letöltöttem, hiába). Elnézést, hogy hosszú voltam.

Debian stable | 決まり手 | Empire met its end | Systembackinstall

bitovi – 2013. február 7. 23.50

Sziasztok!

Egy kis segítség elkelne.
Próbáltam készíteni visszaállítási pontot, de betelt a lemez.
Hogyan tudnám kitörölni az eddig elkészített mentést, hogy ne foglalja a helyet.
Ha belépek a home/valami/Systemback mappába akkor onnan nem tudok tovább lépni, azt írja ki, hogy nincs /restore points / mappám.
Ha kilistázom, akkor látom a mappát.

Dolphin-al be tudok lépni, csakhát azzal nem tudok törölni.

 

Kimarite – 2013. február 8. 0.59 – előzmény

Alt + F2 (Futtatás)
kdesu dolphin

vagy terminal-ban:
cd home/bitovi/Systemback/restore points
ls
kimásolod a visszaállítási pont nevét és törlöd
sudo rm -i [kimásoltnév]

Debian stable | 決まり手 | Empire met its end | Systembackinstall

bitovi – 2013. február 8. 23.47 – előzmény

Sikerült belépnem és letörölni!

Köszi a segítséget!

 

Kendek – 2013. február 9. 11.52

Jó, hogy vártam a kiadással, mert a 3.4-es Gambastól kezdve már lehet visszatérési értéket is megadni hibánál. Ugye elég furán néz ki ha a folyamat hibával kilép, de közben 0 értéket ad (echo $?) és futtatja a többi parancsot is (&&).

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 9. 15.37 – előzmény

Ez mit jelent annál, amire én várok?

 

Kendek – 2013. február 9. 15.49 – előzmény

Az égvilágon semmit. Ez a terminálban érdekes, amit te nem használsz ugye.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 9. 16.42 – előzmény

...nemigazán. Varázsoljanak a varázslók! Én kattintani szeretek. :)

 

Attila55 – 2013. február 11. 11.56

Ismét egy hétfő. Sajnos még nincsen. Az ember csak reménykedik, hogy egyik hétvégén végre meglesz...

 

Kendek – 2013. február 11. 12.17 – előzmény

Meg is lesz egyszer csak. Most igazítottam kicsit rajta a Gambas 3.4-hez, meg még gondolkodom az UEFI-n kicsit, mert nem egyszerű. Illetve egyszerűnek egyszerű, de az univerzális telepítéshez eltérő csomagokra van szükség, ezeket pedig be kell valamikor szerezni.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 11. 15.20 – előzmény

Hüm-hüm..., egyszerre szeretnél mindent? Nekem jó a mostani verzió is. Mit jó(?), egyenesen tökéletes! Csak kellene bele még az a Grub-kattintásos buli is nekem. Jó lenne ha ezt beletennéd és kiadnád. Aztán a Bambason, meg a Buffin még majd ügyködsz később. :)

 

Kendek – 2013. február 11. 15.36 – előzmény

Az hagyján, engedélyeztettem az armhf-re fordítást a Gambashoz. Laura megkérdezte, hogy 4 óra alatt végez-e vele, meg, hogy heti tíz alkalomnál nem frissítem-e gyakrabban a tárolókat. Mondom 30-40 perc egy fordítás, erre meg már két és fél órája csinálja, és még nem éppen a végénél tart. A fene gondolta volna, hogy ilyen gyenge hardvereken megy ez (virtuális gép).
Nem egyszerre akarok mindent, de ezek a funkciók adják az új verzió alapját, a felhasználói felület frissítésével együtt.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 11. 16.58 – előzmény

Értem. Hajrá! :)

 

Attila55 – 2013. február 15. 11.04

Hahó Kendek!

Tudod már, hogy mikor a mikor?

 

Htibi – 2013. február 15. 14.55 – előzmény

Kutya szerencséd van Kendekkel, úgy látszik végtelen türelme van. Ha engem zargatnál ennyit, hát... inkább nem írom le. :-D

www.htibi.ro | | Szeretnék tanulni, de kinek van arra ideje? | | PHP Classes

Kendek – 2013. február 15. 16.45 – előzmény

Hát, most úgy döntöttem, hogy nem foglalkozom külön csomagokkal mert túl macerás, és ha nem lehet telepíteni a GRUB-ot, akkor annak beállítása tiltva lesz (mondjuk eddig is így volt). Így például EFI-s GRUB-bal készült visszaállítási ponthoz nem lehet BIOS-os gépen rendszerbetöltőt telepíttetni, és vice versa. Persze nem nagy ügy a dolog kézi megoldása, csak az automatizálás az ami számos kérdést vet fel, főleg, hogy annyi lehetőség van rendszermásolásra/telepítésre.
Szóval nézem tovább a dolgokat, ha kész lesz, akkor pedig publikálom, ennyit ígérhetek.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 15. 17.20 – előzmény

Ezt a beírásodat csak nyomokban értettem. Mindegy, marad a türelmes várakozás. Már többet nem kérdezem.

 

Kendek – 2013. február 15. 22.42 – előzmény

Ha minden jól megy, akkor még e hét végén kiadom az új verziót. Szerencsétlen spanyol tesó meg elkezdte fordítani a régi verzát. Mire elolvassa az üzenetemet, hogy ne tegye, addigra végez is vele. :D

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 17. 9.42 – előzmény

Szia!

Ez nagyon biztatóan hangzik. Mik lesznek benne az újdonságok?

 

Kendek – 2013. február 17. 9.51 – előzmény

Legyen is biztató, mert ma tényleg meglesz. :-)
Majd írok róla úgyis, most inkább mással foglalkozom még.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

NanDy – 2013. február 18. 8.33

Bocsi, de inkább kérdezek.

Lucidról beszélek.

A frissítések között először jött a Gambas, majd ma reggel 0.7.0.100-as verzió.
(nem olvastam előzetesen a telepítési ajánlást )
Frissült, minden jónak látszik.
Indításkor - most már tudom, hogy normálisan - nem láttam a régi visszaállítási pontokat.
Lefuttattam egy új létrehozást, minden OK.
A /home/Systemback-ban maradt egy nyilvánvalóan "öreg" Restore points - mappa

Törölhető??

NanDy

Kendek – 2013. február 18. 9.29 – előzmény

Minden törölhető onnan ami nem SXX_ vagy HXX_ karakterekkel kezdődik, ahol az XX az két szám karakter. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 18. 10.47

Szia Kendek!

Gratulálok az új verzióhoz!

Légyszíves segíts nekem. Két partíció van egy winyón. Mindkettő egy-egy ubuntu, de más-más felépítéssel. Jelenleg az sda2-ről bootol a grub. Szeretném átrakni a bootolást az sda1-re. (Ugyanis szeretném megszüntetni az sda2-es partíciót teljesen.) Hogyan tudom ezt az új programoddal megcsinálni?

 

Kendek – 2013. február 18. 10.54 – előzmény

Ha jól értelmezem a dolgot, akkor csak annyi, hogy az elindított rendszeren kiadod a

sudo grub-install /dev/sda

parancsot. Remélem nem csak ezért vártál a Systembackre, mert ezen probléma megoldásához nincsen szükség rá.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 18. 13.05 – előzmény

Köszönöm a válaszod!

De, én csak ezért vártam, és íme, kimaradt belőle. :(((

 

Kendek – 2013. február 18. 13.13 – előzmény

Felőlem megoldhatod vele is, csak amíg ezen parancs kiadása pár másodperc, addig az meg nagyságrendekkel több idő és munka.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 18. 13.44 – előzmény

Megoldhatom vele is? Hogyan? Én nem találtam meg benne ezt az opciót? Benne van, vagy nincs benne?

 

Kendek – 2013. február 18. 13.53 – előzmény

A rendszerjavításnál ott van, ahogyan ezt már írtam is, és anno mondtam is neked. Mondjuk készítesz egy Live rendszert, kiírod, bebootolsz róla, indítod a Systembacket, csatolod vele a partíciót, kiválasztod a GRUB 2 javítását, majd a Tovább gombra kattintasz. Fél-egy óra alatt biztosan meg vagy vele, míg a parancsnak a begépelése ha ügyetlen vagy akkor sem tart fél percnél tovább.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 18. 16.31 – előzmény

Még most sem világos. De semmi baj, én vagyok csak értetlen.

 

Kendek – 2013. február 18. 17.04 – előzmény

Látod, semmivel sem könnyebb mint a szájba rágott parancs kiadása. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Bigo72 – 2013. február 18. 18.46

Üdv!
LMDE-re hogyan megy fel?
A Debianra nem illik PPA tárolóból telepíteni...

KDE Neon

Kendek – 2013. február 18. 19.01 – előzmény

Hali
Hát ez igaz, viszont azt nem tudom, hogy egyébként milyen forrásból tudnál konkrétan Debianra készült Gambas 3.4.0-ás csomagokat beszerezni. Anélkül pedig sajnos nem működik a Systemback. De egyébként csak pár függő csomagról van szó, azok telepítése nem jelenthet túl nagy gondot valamely kompatibilisebb Ubuntu kiadásra szánt PPA-ból. Sajnos saját tároló fenntartására nincsen lehetőségem, azért ilyenért nem szeretnék még fizetni is.
De egyébként frissítettem is egyet, ha a SourceForge oldaláról szeded le, akkor már az újabbat húzd.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Bigo72 – 2013. február 18. 19.11 – előzmény

Akkor marad egy régebbi Rendszerment,köszi.

KDE Neon

peterzsolt – 2013. február 19. 12.07

Szia Kendek!A még januárban elmentett live rendszeremet feltelepítettem!Már azóta kétszer újratelepítettem,de a linux swapot mindig kézzel kell bekapcsolnom minden egyes bekapcsoláskor. A G-Parted nevű progival kell bekapcsolnom manuálisan.Ez mitől lehet,vagy esetleg tudsz rá valami megoldást,hogy automatikusan bekapcsolja a rendszer a swapot?Egy gyári szűz rendszernél sosem volt ilyen problémám.Rendszer Ubuntu 12.04 Lts (Kiwi linux 12.08)

Ubuntu 20.04. Lts Cinnamon Remix

rapfen – 2013. február 19. 12.45 – előzmény

A /etc/fstab fájl szerkesztésével még nem próbáltad? Benne van egyáltalán?

Metál az ész!

Kendek – 2013. február 19. 13.20 – előzmény

Ha a rendszer visszatelepítésének előzetes beállításánál nem állítottad be a SWAP-ot, akkor az nem került rögzítésre a /etc/fstab fájlban. Szóval ilyenkor annyit tudsz tenni, hogy utólag beleírod, aztán máris automatikusan fog csatolódni.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

peterzsolt – 2013. február 19. 19.07 – előzmény

Köszi a gyors választ!Letudnád írni nekem részletesen,hogy utólag hogyan,és hova kell beírnom ( /etc/fstab) fájlt!
Biztosan figyelmetlen voltam a systemback progi használatakor visszatelepítésnél,mert Én ott nem láttam swap particiót,csak kiválasztottam a csatolási pontot,sda particiót,meg a formázást,és már nyomtam is tovább a telepítés gombra!

Ubuntu 20.04. Lts Cinnamon Remix

Kendek – 2013. február 19. 19.17 – előzmény

Könnyen elnézhetted, ezért is terveztem át a partícióbeállításos felületet. Így már láthatod majd, hogy melyik partíció a swap, és csak hozzá kell adnod ha használni is szeretnéd.
A swap sora így néz ki az fstabban:

UUID=a5bfbf17-49a9-41a4-8835-9e0ab82931d1   none   swap   sw   0   0

Csekkold le az UUID-jét, helyettesítsd be, majd írd be ezt a /etc/fstab fájlba.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

peterzsolt – 2013. február 19. 19.27 – előzmény

Bocsi de nagyon nem tudom hogyan kell ezeket megcsinálni,pedig már régóta használok Ubuntut,de ilyen dolgokba nem mertem sosem belenyúlni.Szóval hogyan csekkoljam le az UUID-t,és az /etc/fstab fájlt hogyan tudom előhívni,hogy beleszerkesszem az általad megadott adatokat?

Ubuntu 20.04. Lts Cinnamon Remix

rapfen – 2013. február 19. 19.33 – előzmény

UUID => sudo blkid
Az fstab szerkesztésre:
gksu gedit /etc/fstab
Ha szerkesztetted mentés, bezár, újraindít. És jónak kell lennie. :-)

Metál az ész!

peterzsolt – 2013. február 19. 19.43 – előzmény

Szia!Ezt adja ki a parancs amit írtál!
petya@petyalaptop:~$ sudo blkid
[sudo] password for petya:
/dev/sda1: UUID="573685c3-97ca-4be8-9b2c-d85c27071e49" TYPE="ext4"
/dev/sda2: LABEL="Dokumetumok" UUID="3F87E35D0C8EDD10" TYPE="ntfs"
/dev/sda3: UUID="6601b2a2-acf7-4033-a569-3145eff93cea" TYPE="swap"
/dev/zram0: UUID="09c163d8-9bf0-43f9-bd5a-3c4353e01bbc" TYPE="swap"
petya@petyalaptop:~$ gksu gedit /etc/fstab

Ide pedig hová rakjam be,és még mit kell elé írnom annak a csatolási szövegnek amit kendek leírt?
# /etc/fstab: static file system information.
#
#

proc /proc proc nodev,noexec,nosuid 0 0
#Entry for /dev/sda1 :
UUID=573685c3-97ca-4be8-9b2c-d85c27071e49 / ext4 defaults,errors=remount-ro 0 1
#Entry for /dev/sda2 :
UUID=3F87E35D0C8EDD10 /media/Dokumetumok ntfs-3g defaults,locale=hu_HU.UTF-8 0 0

Ubuntu 20.04. Lts Cinnamon Remix

Kendek – 2013. február 19. 19.48 – előzmény

A fájl aljára, egy új sorba másold be ezt:

UUID=6601b2a2-acf7-4033-a569-3145eff93cea   none   swap   sw   0   0

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

peterzsolt – 2013. február 19. 19.55 – előzmény

Köszönöm szépen sikerült megoldanom!Sikeresen beillesztettem amit írtatok!

Ubuntu 20.04. Lts Cinnamon Remix

Kimarite – 2013. február 19. 23.19 – előzmény

Esetleg egy
swapon -a
parancsot azért futtass le rendszer újraindítás után (nem biztos, de azt hiszem kell).

Debian stable | 決まり手 | Empire met its end | Systembackinstall

rapfen – 2013. február 19. 19.50 – előzmény

Én ezt írnám:

# swap was on /dev/sda3 during installation
 UUID=6601b2a2-acf7-4033-a569-3145eff93cea none            swap    sw              0       0

Metál az ész!

peterzsolt – 2013. február 19. 19.55 – előzmény

Köszönöm szépen sikerült megoldanom!

Ubuntu 20.04. Lts Cinnamon Remix

Kendek – 2013. február 19. 20.13 – előzmény

Milyen kis szabályos vagy. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

rapfen – 2013. február 19. 20.42 – előzmény

:-D
Igyekszik az ember. :-)

Metál az ész!

Htibi – 2013. február 19. 21.01 – előzmény

Máshol meg én iszom meg a levét eme tulajdonságának. :-D

www.htibi.ro | | Szeretnék tanulni, de kinek van arra ideje? | | PHP Classes

Kendek – 2013. február 20. 18.37

A Spanyol kollégánk nem rest és szorgalmasan jelenti a felfedezett hibákat. Tulajdonképpen kettő volt eddig, az egyik fordításspecifikus volt és csak Spanyol nyelven jelentkezett, a másik viszont kicsit komolyabb. Adott esetben azt lehet tapasztalni visszaállítási pont készítésénél, hogy a Systemback ablaka nem reagál és beszürkül, majd idővel minden folytatódik a normális kerékvágásban. Ha bárki hasonlót tapasztalt, akkor megnyugtatom, hogy a 0.7.0.115-ös verzióban ez javítva lett, és hamarosan elérhetővé válik. Kicsit restellem, hogy naponta adok ki frissítést, de vagy hibát kell javítani, vagy fordítás frissült, vagy mindkettő egyszerre. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

vadember – 2013. február 21. 19.31

Szia Kendek.
Újra csak gratulálni tudok a munkádhoz így ismeretlenül is és lenne két észrevételem, kérdésem.
1. Mire szolgálnak a baloldali rádiógombok?
2. Ha systemupgrade-ből visszajön a főablak zavaróan átlátszó lesz (a folyamatjelző ablak is ezzel a tulajdonsággal rendelkezik miközben az upgrade folyik, a terminálos ablak nem)

Ubuntu 12.04.2 LTS Unity

tisztelettel,
Vadember

Arch/XFCE

Kendek – 2013. február 21. 20.17 – előzmény

Hali
A rádiógombokkal lehet beállítani azt, hogy hány visszaállítási pont maradjon meg, a többi automatikusan törlődik újabb készítésekor. A minimum érték három, a maximum pedig tíz (az alapbeállítás öt). Amelyek automatikusan törlődnének a legközelebbi készítésekor, azok háttere pirossá válik.
Az ablaka magától sosem válhat tartósan áttetszővé, bár Spanyol kollégánk tényleg mutatott egy képet amelyen frissítés közben félig átlátszó volt az ablak. Ezt furcsálltam is kicsit, de azt hittem, hogy ő maga tette azzá a Compiz segítségével. Ez a jelenség csakis rendszerfrissítésnél áll fent, vagy egyébként is, mondjuk új visszaállítási pont készítésekor, vagy sima könyvtárkitallózásnál?

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

vadember – 2013. február 21. 21.34 – előzmény

új visszaállítási pont készítésekor, vagy sima könyvtárkitallózásnál is ugyanez a jelenség... félig átlátszó és a folyamat után a főablak az is marad

Arch/XFCE

Kendek – 2013. február 21. 22.00 – előzmény

Teszteltem most egy frissen telepített 12.04.2-es Ubuntun, de a jelenséget nem tapasztaltam. Majd állítok rajta, és megkérlek, hogy teszteld le, de majd csak holnap, mert most még mással kellett foglalkoznom.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 22. 13.16

Szia Kendek mester!

Ma jutottam el kipróbáltam az új Systemback (115-ös) programodat. Kiírva DVD-korongra az ISO-t azt tapasztaltam, hogy nem indul el egy csomó gépen az Ubuntu. Elindul a lemezen a menü, de aztán csak fekete kép van. Nem tudom, hogy ez a 12.10-es rendszerből fakad, vagy a programod felújításából, de tény, hogy korábban ilyet nem tapasztaltam a 12.04-el és a régebbi programoddal. Mi lehet a hiba?

 

Kendek – 2013. február 22. 14.22 – előzmény

Próbáltad csökkentett grafikus módban indítani, esetleg csekkoltad a debug módot? Ez utóbbinál kiírná, hogy mi a gondja. De a 12.10-es kiadás esetén amúgy a csökkentett mód nem túl szerencsés, legalábbis ha Unity-ről van szó, mivel nem indul el vele.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 22. 16.22 – előzmény

Sajnos hiába írná ki, én nem értek hozzá. Egyébként az én gépemen, amiről készült, kiírva pendrájvra az ISO-fájlt tökéletesen működik. Csak a család többi gépén nem megy. Persze azok más-más belsőrészű gépek. De korábban nem volt ilyen gond. Mindegyiken ment. Szóval ez most egy változás. Végülis amire való, hogy mentést csináljak a saját gépemről, arra tökéletes. Ezúton os köszönöm a fáradozásaidat! Ügyes vagy!

 

Kendek – 2013. február 22. 16.37 – előzmény

Az rendben, hogy te nem értesz hozzá, de hibaüzenet nélkül én sem fogom tudni kitalálni, hogy mi a gondja. A grafikus felület elindulását megakadályozhatja például egy zárt grafikus meghajtó, amely nem kompatibilis a hardverrel.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 22. 19.36 – előzmény

Úgyérted az én gépemen (amiből a live-ot készítettem) lenne zárt meghajtó? Nem, nincsen ilyesmi. Egyébként nincs hibaüzenet, csak fekete képernyő. De ha másnál nincs ilyen, akkor biztos csak megint én vagyok (megint) valamiért peches.

 

Kendek – 2013. február 22. 19.46 – előzmény

Nem tudom, hogy másnál mi van, más még nem jelentett hasonlót. Viszont Debian vonalon javítgattam az EFI-t, és mivel sokan úgy sem fogják mostanában látni, így fog a következő frissítéssel kinézni a készített Live indítómenüje. :-)
A háttérkép és az elrendezés eddig kimaradt, mert az Ubuntu telepítőjénél is spóroltak vele. Na de Debiánéknál nem voltak ennyire restek, így lelestem róluk. :D

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Kimarite – 2013. február 22. 22.34 – előzmény

Így jobban is néz ki. :-)

Debian stable | 決まり手 | Empire met its end | Systembackinstall

Kendek – 2013. február 23. 8.54 – előzmény

Miért, te láttad, hogy eredetileg milyen volt? Mármint ez nem a sima indítómenü, hanem az EFI-s, ami GRUB-bal van megoldva. Az jelenleg még nem ilyen, hanem fekete háttér, meg egy nagy fehér keret, benne a menükkel. Pont mint az Ubuntu telepítőjénél. Viszont most meg lesz háttér is, ez hiányzott nekem leginkább. Amúgy egy picit igazítottam rajta, vagyis a szövegek elrendezésén, de nagyjából olyan mint a képen. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Kimarite – 2013. február 23. 11.00 – előzmény

Hát a LiveCD-t nem, csak a kiírt ISO-s telepítős felületet láttam a hátterével, a Live az hiányzott a SystemBack portfólióból. EFI-set nem láttam, a sima is lehetne ilyesféle. Live ... úgy vettem észre vagy nem vettem észre, mert nem használom mostanában ("ki"írásra). De majd nemsokára. Akkor módosítom a kijelentésem, tehát jól néz ki, nem jobban. (jól át kell gondolni, mit mond az ember és hogyan) :-)

Debian stable | 決まり手 | Empire met its end | Systembackinstall

Kendek – 2013. február 23. 12.52 – előzmény

Nah, lőttem egy-egy képet róluk, ilyenek:
http://logout.hu/dl/upc/2013-02/180556_bios_boot.png
http://logout.hu/dl/upc/2013-02/180556_efi_boot.png
Most már véleményezhetsz. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Kimarite – 2013. február 23. 17.26 – előzmény

Az EFI-s az elegántosabb. ;-)

Debian stable | 決まり手 | Empire met its end | Systembackinstall

Kendek – 2013. február 23. 17.41 – előzmény

Valóban, és a felbontás is nagyobb vele.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Kimarite – 2013. február 23. 18.55 – előzmény

Gondolom, próbáltad a háttérképet kevesebb színárnyalatban. 256,000 színben, 640x480 méretben régebben egy windows boot képet így alkottam egy színes fotóból. Talán szürkeárnyalatosra is tettem, nem emlékszem, DVD-re van kimentve valahol.

Debian stable | 決まり手 | Empire met its end | Systembackinstall

Kendek – 2013. február 23. 19.21 – előzmény

A felbontását eltaláltad, ezért olyan nyújtott szélesebb képernyőkön. A színt nem állítottam, hiszen ha így is jó, akkor minek butítsam? Bár nem is értem, hogy pontosan miért merültek fel ezek a dolgok?

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Kimarite – 2013. február 23. 20.47 – előzmény

Azt gondoltam, hogy zavarónak tartod a nagyobb felbontást és gondolkodsz ennek megoldásán. Ha már eleve "úgy" van, akkor rendben.

Debian stable | 決まり手 | Empire met its end | Systembackinstall

Kendek – 2013. február 23. 20.55 – előzmény

? Nem, szerintem az, hogy GRUB alatt nagyobb a felbontás az nem hátrány, hiszen a monitorom nem 640x480-as, hanem 1920x1080-as felbontású. És minél inkább távolabb van ettől, annál inkább rondább, ha az aránytól is eltér, akkor meg torzabb a kép.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Kimarite – 2013. február 23. 21.07 – előzmény

Én arra gondoltam, hogy nem minden hardver (videókártya) kezeli esetleg az 1920x1080-at, és ezért jobb, ha az alacsonyabb ... de most ezzel van baj. Nem értem igazán, te mit szeretnél, növelni a felbontást itt vagy mit pontosan, és azt hogyan, állandó értékre vagy változóra? (te már értheted, én mit gondoltam) :)

Debian stable | 決まり手 | Empire met its end | Systembackinstall

Kendek – 2013. február 23. 21.14 – előzmény

Nincs ezen mit állítani. Az a lényeg, hogy pont, hogy kompatibilitási okokból 640x480-as a felbontás normális esetben, mint ahogyan az összes Linux disztró telepítőjénél, de GRUB-nál némileg nagyobbat is tud. Ez nem hátrány, hanem előny, és automatikus. Én azért említettem meg, mert jó dolog, nem értem, hogy miért lenne jobb ha kisebb lenne a felbontás, vagy a színek mennyisége kevesebb.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Kimarite – 2013. február 23. 21.55 – előzmény

Megbeszéltük. :-)
A kiinduló kérdésnél még fogalmam sem volt arról, hogy "csak" 640x480 a felbontás. ... tehát már nem kell erre az értékre finomítani.

Debian stable | 決まり手 | Empire met its end | Systembackinstall

Htibi – 2013. február 22. 22.28

Szia Kendek! Elvileg pótoltam a hiányzó fordításokat. Azért az távolról sem biztos, hogy hibátlan. De a célnak megfelel. :-)

www.htibi.ro | | Szeretnék tanulni, de kinek van arra ideje? | | PHP Classes

Kendek – 2013. február 23. 8.55 – előzmény

Köszi szépen, már importálom is befele. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Kendek – 2013. február 23. 10.42 – előzmény

Figyu, egészen véletlen ezt a mondatot nem lehetne egy icipicit lerövidíteni?
Sistem de fișiere Linux asupra căruia există drepturi de scriere!
Akárhogy nézem, a de scriere! pont lelóg a végén. :-(

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Htibi – 2013. február 23. 10.51 – előzmény

Megnézem.

Szerk.
Az általam annyira „imádott” chat lehetőségeken nem lehet téged elérni? Illetve én elérhető vagyok (többnyire), és hamarabb tudunk kapcsolatot létesíteni, ha kell. (IRC, gtalk stb.)

Szerk. II
Megadhattad volna a sztring számát is. :-(

www.htibi.ro | | Szeretnék tanulni, de kinek van arra ideje? | | PHP Classes

Kendek – 2013. február 23. 11.04 – előzmény

IRC? Hát, nem nagyon szoktam, mert arra figyelni kellene. De egyszerre nyolc dologra nem tudok. Miközben javítottad a fordítást, én javítottam valami mást. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Htibi – 2013. február 23. 10.59 – előzmény

Megvan kurtítva.
A löncspad keresője is működik, csak éppen használni kellene. :-)

www.htibi.ro | | Szeretnék tanulni, de kinek van arra ideje? | | PHP Classes

Kendek – 2013. február 23. 11.03 – előzmény

Jah, én is a keresőt szoktam használni, mert írásjeleket kell általában javítgatni, az jellemzően mindenkinél hibás itt-ott.
Köszi szépen, így már bőven jó lesz. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Htibi – 2013. február 23. 11.04 – előzmény

Pont ma reggel találtam egy lemaradt felkiáltó jelet. :-)

www.htibi.ro | | Szeretnék tanulni, de kinek van arra ideje? | | PHP Classes

Kendek – 2013. február 23. 11.05 – előzmény

Én meg másik hármat-négyet. :D

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Htibi – 2013. február 23. 11.09 – előzmény

Nekem tetszett a tegnap talált érdekesség is: (4 GB) helyett (4 GO). :-D

www.htibi.ro | | Szeretnék tanulni, de kinek van arra ideje? | | PHP Classes

stabi – 2013. február 23. 17.44

Szia, Kendek.
Ha live rendszer készítésnél bepipálom a "Felhasználói adatfájlok belevételének megkísérlése" akkor a program figyelmeztet hogy az iso nagyobb mint 4GB. Ha ezt kihagyom akkor biztos beleférne a 4GB-ba de akkor milyen beállításokat veszítek? Mik pontosan a felhasználói adatfájlok?

 

Kendek – 2013. február 23. 18.05 – előzmény

Ezek a nem rejtett, valamint nem rejtett könyvtárakban levő fájlok a felhasználók könyvtáraiban. Normál esetben is több GB-ot elfoglalhatnak, 4 GB-ba nem biztos, hogy beférnek. Ha kihagyod őket, attól még a beállításaid megmaradnak, esetleg csak az veszik el ami beleesett az adatfájlokba (pl. háttérkép).

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

stabi – 2013. február 23. 19.07 – előzmény

Köszönöm, akkor így készítek Live ISO-t.

 

Kendek – 2013. február 23. 18.09

Ha valaki Debianon, vagy azon alapuló rendszeren használja a Systembacket, akkor ajánlom figyelmébe a 0.7.0.130-as frissítést, mert rengeteg specifikus bugot javítottam. Ezeknél az a szokás, hogy mindent átvariálnak, fstab, mtab, live-boot, amit csak akartok, egészen más minden mint a megelőző kiadásban, az Ubuntura meg végképp nem hasonlít semmi sem.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Kendek – 2013. február 23. 22.02

Na most frissítem a Gambas csomagjait is, integrálom azt a patch-et amely megszünteti az egérgörgetési bugot. Ez jól jön ide a Systembackhez.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

rapfen – 2013. február 23. 22.08 – előzmény

És ide?
Mindig csak magadra gondolsz. :-)

Metál az ész!

Kendek – 2013. február 23. 22.22 – előzmény

Oda is jó lesz, mint ahogyan mindenhova, ahol ez jelentkezett. Mindjárt töltöm is felfele a csomagokat. :-)

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Kendek – 2013. február 24. 13.29

Na, az egérgörgetési hiba is megoldva, most már nem csak a csúszkával lehet mozgatni a tartalmat.
Jelentsetek ám bátran bugokat, ha kell akkor én korán kiadok és gyakran, aztán csak jó lesz a végén minden. Lehet javaslatokat is tenni, hogy mit látnátok szívesen az alkalmazásban, csak lehetőleg kapcsolódjon hozzá.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 26. 12.28

Kendek mester! Tudom, ez itt offtopik, de csak benned bízom:

Mi van, ha a mostani 12.10-es XFCE-s Ubuntumra felrakom a legfrissebb 3.8-as kernelt? Várható, hogy valami nem fog működni? Kb mire számíthatok? Tudom, majd a mentésedet visszarakom, ha valami nem stimmel, de vissza fogom tudni rakni? És ha el sem indul az ubi? Szóval világítsd meg egy pár mondattal kérlek ennek a dolognak a problematikáját (de lehetőleg úgy, hogy még én is megértsem.)

Köszönöm!

 

Kendek – 2013. február 26. 12.51 – előzmény

Én honnan tudjam előre, hogy jól fog-e működni vagy sem? Eleve kockázatos nem hivatalos kernelt használni, de adott esetben egy-egy hardverelem működéséhez elengedhetetlen lehet. Ugyanakkor az is könnyen előfordulhat, hogy ami eddig működött, az nem fog. De igazából a kipróbálásában nincsen semmi kockázat, mert legfeljebb a régebbi kernellel elindítod a rendszert, és eltávolítod. Ehhez nem kell se mentés, se rendszer-visszaállítás. Mindenesetre jobban jársz ha nem kísérletezel ilyenekkel, csak ha nagyon muszáj.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 26. 13.51 – előzmény

Köszönöm!

 

nemo777 – 2013. február 26. 18.32

Nem rég feltűnt egy érdekes hibajelenség(?), egyszóval nem tudom hova tenni, mert két rendszer visszaállítási pont eltűnt. Eddig négyszer frissítettem a kernelt, de remélem nem ez okozta hogy eltűnt az 1 hónappal (3.2.0-34) ezelőtti visszaállítási pont eltűnése, valamint a telepítés utáni második napon (3.2.0-23 után 3.2.0.32) is volt egy ilyen visszaállítási pont. Most készítettem egy új visszaállítási pontot a jelenlegi 3.2.0-38-as kernellel is.
Nem tudom hova tenni, de a biztonság kedvéért feltelepítem a Remastersys-t, és készítek belőle egy Custom Dist verziót.
Okozhatja-e a kernelfrissítés a visszaállítási pontok elvesztését?

Az a legnagyobb szívás az ha valami elromlik a gépben. Márpedig ez valamiért mindig meg szokott történni.

Kendek – 2013. február 26. 18.44 – előzmény

A Linux kernel frissítése biztosan nem, viszont a Systemback frissítése igen. A 0.7.0-ás verzió visszafele nem kompatibilis, így nem is látja a korábbi verziókkal készített visszaállítási pontokat. Azt tudom javasolni, hogy ha még most vissza szeretnéd állítani a rendszeredet, akkor telepítsd vissza a régebbi verziót és tedd meg. Ezt befejezve, illetve ellenkező esetben készíts friss visszaállítási pontot, amely a továbbiakban használható lesz ha szükség van rá.
Még azt is tudnám javasolni, hogy kicsit gyakrabban készíts a rendszerről mentést. Valamint ha olyan Live rendszerre van szükséged, amely tükrözi a telepítettet, de önmagában is telepíthető, akkor használd a Systembacket.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

nemo777 – 2013. február 26. 20.14 – előzmény

Akkor így érthető hogy miért is tűnt el a két visszaállítási pont, a Rendszerment-et megpróbáltam telepíteni, de nem jött össze, mert ami jelenleg megvan az a Remastersys 2.0.17-1 debian.
Ezt fel lehet még használni?

Az a legnagyobb szívás az ha valami elromlik a gépben. Márpedig ez valamiért mindig meg szokott történni.

Kendek – 2013. február 26. 20.30 – előzmény

Felőlem arra használod a Remastersyst amire akarod, meg amire lehet. Én speciel nem használom, és bár ha jól tudom vannak hasonlóságok a két program között, azért javarészt merőben el is térnek egymástól. Ha nem így lenne, akkor nem létezne a Systemback.

Ubuntu 20.10 (Groovy Gorilla)

Attila55 – 2013. február 27. 7.28 – előzmény

Éppen most próbáltam ki. Azzal nincs fekete képeryő. Szóval a te programodban van a bibi. Mort mindkét programot használom. A tiédet visszaállítára, a Remastersyst pedig live készítésre.

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • következő ›
  • utolsó »

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
© 2007–2020. Magyar Ubuntu Közösség.
Az Ubuntu a Canonical bejegyzett védjegye.
Az ubuntu.hu az fsf.hu kiszolgálóin fut.