robiwolf:D bla,bla,bla... már bocs
Hivatalos FÜGGETLEN tesztek alapján az AMD kevesebbet eszik egy Intelnél két teljesen azonos teljesítmény leadása közben.
Amúgy, az AMD kitalálta a 64 bitet, bejelntette, egy-pár részletet leírt róla, az Intel meg gyorsan kihozott egyet, de nem sikerült jóra, elég gyengén teljesített. Az AMD nem sietett vele, inkább megcsinálta rendes minőségben. Majd az Intel kiadta a javított változatot, persze új név alatt, hogy ilyen-olyan fejlesztések vannak benne. Persze, hogy vannak, de én azt hibajavítésnak nevezném, mert az volt.
Az AMD előjött a duplamaggal, az Intel megintcsak első akart lenni és kihozott egy gyengeminőségű kétmagos procit. AMD ismét inkább maradt az eredeti időpontnál és inkább megcsinálta rendesen, hogy minőséget adjon el. Ezekután az Intel kiadott egy újabb típusó kétmagos processzort. Vagy mégsem? Hiszen egy újabb elkapkodott és gyenge minőségű termék hibajavítását adták ki. Ismét fejlesztéseknek nevezték a hibajavításokat, így könnyű volt eladni. Amíg AMD-nél csak az X2 volt, Intelnél a Dual Core után jött a Core2Duo, ami a kétmagot illeti.
AMD előjött a Phenommal ami egy hárommagos volt. Valljuk be kicsit érdekes a páratlan magszám. Ezt meg is vette a Microsoft hatalmas példányszámban, de nem közvetlen az AMD-től, hanem az IBM-től, (mert licenszeltek valahogy, ezt nem tudom hogyan) ugyanis az XBox 360-akban (amit ugyebár az MS gyárt) ez a processzor teljesít szolgálatot egy ATi videókártya segítségével. Jöjjenek az ezzel kapcsolatos rosszhírek. Túlemelegdés, fagyás és társai. Az Xbox egy Microsoft által fejlesztett rendszert használnak, aminek nagy a gépigénye (főleg, hogy a PS fele akkora teljesítményű hardware mellett, ugyanazt tudja nyújtani) és nem mellékesen az MS-nél nem a gyári paraméterű eszközöket használják, hanem ők maguk módosítottak rajta (az sem volt elég, hogy az IBM módosított nekik rajta). Ezért a sok hiba.
Hogy ne legyen túl off, az XBox is HAL-t használ (Hardware Abstraction Layer).
Aztán jött az Intel a Core2Quad-dal, ami várható volt. 2 és 3 után nálam is 4 jön. Az AMD ezzel sem sietett. De az Itelnek itt több ideje volt, ugyanis ők kihagyták a 3-as számot, ami a magokat illeti. Ekkor jött egy újabb ötletük...
Az AMD megcsinálta a Fusion Gaming-et a processzorokhoz és ATi kártyákhoz. Ez Viszonylag elég korlátozott beállításokkal, de képes volt előre kalibrált 3 profil közül egyszerűen váltani a másikra, hogy minél jobb teljesítményt nyújtson játékhoz. Aztán jött a Dragon technológia, mely már részletekbe menően képes a rendszer hardwareinek beállítására. Ám mikor ez még csak béta volt, az Intel is bejelentett egy ilyen segédprogramocskát ami az Intel+Nvidia párosítású konfigurációknál hivatott ugyanezt szolgálni. Ám ez nem jött össze, ugyanis a régóta felszínalatt húzódó feszültségek az Intel és Nvidia közt, most kitört. "Ha nincs jó VGA-d akkor pénzkidosás a Core i7 CPU"-mondta az Nvidia, kicsit egyszerűsítve. De részletesebben itt: http://prohardver.hu/hir/intel_nvidia_bfg_corei7_negativ_kritika.html
és itt: http://computerworld.hu/elemzok-gunyolodnak-az-intel-nvidia-uzletrol-szolo-pletykakon.html
Az AMD és az ATi elöjön egy új technológiával, az Intel és az Nvidia meg gyorsan kihoz egyett, de a gyorsaság miatt persez javított verzió követi majd. Illetve az Nvidiánál nem mindig követi a javítás...
Pártatlan vagyok, de a mérleg az AMD+ATi felé húz erősen felmutatott technológiában. Ha jobbat hoz ki az Intel és Nvidia, őket fogom megvenni, akkor is ha "lemásolták másét"...
Bocs hogy hosszú lett.