Magyarán szólva rendesen megszívtam, hogy beadtam a derekam az ubuntu 10.10-ben való
tevékenység során a felugró ajánlatnak, hogy telepíthető a 11.04!
Először azért próbáltam tájékozódni, minek során írta valaki, hogy mindenesetre érdemes egy rendszermentést csinálni Kendek Rendszerment progijával. De jó, hogy írta!!
Letöltöttem a progit, telepítettem és csináltam nagy szerencsémre egy rendszermentést, majd hozzáfogtam a disztrib frissítéshez. Több mint 2 órába került mire újraindult a rendszer.
Bootolás közben felugrott a következő üzenet:
"Az ubuntu gyenge grafikájú módban fut. Kijelzője , videokártyája és bemeneti eszközeinek beállításai nem ismerhetők fel megfelelően. Ezeket saját kezűleg kell beállítania."
Mit, mondjak nem örültem ennek, mert nagyon kezdő vagyok még. Végre befejezte a bootolást, ami után egy villogó, abszolút kezelhetetlen asztal fogadott. Egyelen menűt sem lehetett megjeleníteni, olyannyira nem, hogy kimenekülni is csak ctrl+alt+del+el tudtam.
Megpróbáltam utána recovery módban ami egyszerűen nem működött.
Következő nekifutás az előző linux rendszer sor volt. Ebben kiválasztottam az alap betöltést, de a betöltődés után ismét egy villogó de részben kezelhető asztal fogadott. Érdekes módon ha elindítottam a firefoxot vagy a chromiumot a weblapok felállása után megszünt a villogás, azaz tudtam az újságokat a szokott módon olvasni. Na gondoltam megpróbálom a rendszer helyreállítást, de bármely menűre is mentem ismét csak villogás. Menekülés a fent módon, majd
az előző linux rendszer sorra kattintás után a recovery mód, ami sikerrel lefutott. egy sóhaj, csak éppen az a hdd hiányzott a listából amin egyéként az xp. prof. van. Ezt követően lefuttatam a rendszerment progi rendszer visszaállítás funkcióját, ami le is futott hibaüzenet nélkül. Újra indítás és mostmár a megjelenő választó menűben csak az ubuntu 10.10 2-2 sora van és a memtest sorok, az xp-nek hült helye, pedig nagyon szükség lenne rá!