Erről ez jut eszembe:
A pilóták minden repülés után kitöltenek egy lapot, amelyben közlik a szerelőkkel, milyen problémák léptek fel a repülés alatt. A szerelők elvégzik javításokat és a lapra ráírják, hogy milyen javításokat végeztek. A pilóta a következő repülés előtt ezeket elolvassa.
Nem lehet mondani, hogy a földi kiszolgáló személyzetnek és mérnököknek nincs humoruk. Az alábbiakban néhány valós karbantartási probléma és a rájuk adott válasz szerepel, úgy ahogy a Qantas légitársaság pilótai és mérnökei a panaszlapokat kitöltötték. Mellesleg a Qantas az a légitársaság, amelynek még sohasem volt balesete.
Magyarázat az alábbi jelölésekhez: P: a pilóta által leírt probléma, M: a mérnök által közölt megoldás.
P: a 3-as motor hiányzik.
M: a 3-as motort rövid keresgélés után a jobb szárny alatt megleltük.
P: Mókásan viselkedik a repülőgép.
M: Figyelmeztettük a repülőgépet, hogy változtasson a viselkedésén, komolyodjon meg és repüljön rendesen.
P: A célradar dúdol.
M: Átprogramoztuk, és most már énekel.
P: Egér van a pilótafülkében.
M: Üzembe helyeztünk egy macskát.
P: A bal belső abroncs már majdnem cserére érett.
M: Bal belső abroncs majdnem lecserélve.
P: Tesztrepülés OK volt, de a leszállás automatika nagyon húzós.
M: A gépen nincs leszállás automatika.
P: Valami lötyög a pilótafülkében.
M: Valamit meghúztunk a pilótafülkében.
P: A szélvédőn döglött bogarak vannak.
M: Kérésére kicseréljük őket élőkre.
P: A robotpilóta rögzített magasság állásban percenként 70 méterrel süllyeszti a gépet.
M: A földön nem tudtuk reprodukálni a problémát.
P: Olajszivárgásra utaló nyomok a jobb futóművön.
M: Nyomok eltüntetve.
P: DME hangereje hihetetlenül nagy.
M: DME hangereje hihető szintre állítva (DME: távolságmérő berendezés).
P: A rögzítőkar behúzása után a gázkar nem mozdul.
M: Azért találták ki.
P: IFF nem működik.
M: OFF állásban az IFF soha nem működik (IFF = barát/ellenség felismerő rendszer)
P: Gyanítom, a szélvédő megrepedt.
M: Gyanítom, hogy igaza van.