beg>Van egy deres hátú orosz igáslovam, jobb hátsóra biceg. Mit tegyek vele?
Először is, hozd be a hidegről.
20 perc után, már bekapcsolhatod. (hidegből melegbe bevitel során pára csapódhat le a belsőszervek között, ezért kell várni!)
Majd etesd meg gyökérrel, vagy itass vele sudibubis vizet.
Ha sikerült, akkor: sudo apt-get purge dér
Így nem fog a zacsink odafagyni a ló hátára, ha szőrén üljük meg.
Amúgy meg gyanítom, hogy a sok használattól defektes lett a jobb hátsó lábán a PATA. Ehhez meg kell bontanunk a lovat, úgyhogy csavarhúzó, fogó, feszítővas, kalapács, táncoslábú hidraulikus emelő mindenképpen legyen nálunk!
Először is kapcsoljuk ki a zálatot. (altató: lassú / kalapács: azonnali)
Majd távolítsuk el a fedlapot: erőteljes nyomással csúsztassuk előre a ló oldalát a pajszerrel, amíg egy halk kattanást nem hallunk. Ekkor láthatóvá válnak a csavarok, amiket csavarozzunk is ki.
Miután eltávolítottuk a burkolatot, keressük meg a lép, és a tüdő között a 40/80 eres IDE szalag kábelt. Húzzuk ki az alaplapból!
Ezután jön maga a csere, a jobb hátsó lábon: a PATA-t jó erősen nyomjuk be, és az óra járásával ellentétes irányba csavarjuk ki. (úgy, mint a gyógyszeres/öblítős flakonok kupakját)
Miután sikerült, húzzuk ki a táp, és az IDE kábelt is. (megjegyzem, azért kellett fent is kihúzni, hogy az előbbi csavarástól nehogy bélcsavarodása legyen az álatnak)
Valószínűleg nem csak a PATA kopott meg, úgyhogy kompletten érdemes egy új lábfejegységet beszerezni az ebay-ről. (a gömbcsuklók is siralmas állapotban szoktak lenni, nem csak a futófelület)
Az összeszerelés egyszerűbb valamivel, mivel csak a helyére kell pattintani. (persze a táp & IDE kábelt előbb csatlakoztassuk vissza!)
Majd a testüregben is dugjuk vissza az IDE kábelt az alaplapba. Esetleg portalaníthatunk is egyet, mert a portigrisek miatt szokott néha megbokrosodni ez a fajta álat.
A fedlap visszahelyezésekor figyeljünk, nehogy becsípődjön a derék, vagy valamelyik kábel! Kiváltképp a belecskékre érdemes odafigyelni. Továbbá innen is jön az a mondás, hogy "lóg a bele". Mivel a szak avatatlan, kontár lókupecek rendszerint becsípve szerelnek, és becsípődést is okoznak.
Ha sikerült összeraknunk a lovunkat, a táncoslábú hidraulikus emelővel indítsuk be. Ez helyrerázza, és fel is ébreszti egyben.
Sufni tuning:
Extra lóerőhöz úgy juthatunk, ha felfúrjuk az álat gyomrát, így több üzemanyag kerül befecskendezésre. Igaz, fekélyek hamarabb alakulnak így ki.
Chips tuninggal is sokat javíthatunk a tejesítményen. (érdemes csak optimalizálni, nem kell túlhajtani)
Télen/hidegben érdemesebb a drágább abrakból tankolni, mivel azokat nem vizezik annyira. (a víz szokott kikristályosodni az álat gyomrában)
Patás Miska - csépai lókupec, és elismert álatgépész