KendekKérdezőnek azt tudom mondani én nem használok wine-t, de van egy régebbi vásárolt teszt CD-m - XP-re volt jó :) - tehát nem biztosan jó, ha én azt kipróbálnám, mellesleg semmi kedvem wine-t használni, na jó, lehet megpróbálom). Egyébként egy ilyen egyszerű ablakos teszt CD-t egyszer kéne megcsinálni ... nos az a nagy gond, hogy elméletileg kéne rá a közlekedési hatóság engedélye (NKH), de erre majd rákérdezek, a szemléltető képek jogi állása az egy (sajnos kisebb és) másik kérdés, de erre szintén ők tudnak válaszolni. Már gondolkoztam ezen a linux-os tesztCD-n. :)
_
A gyalogoscsalogatás ma már túlhaladott fogalom és szeretik hangoztatni is (és amúgy bukta a vizsgán - másrészt forgalomban is, ha nem azt teszed, amit írtam ...), és a gyalogosok és kerékpárosok javára (meg)változott "nemrég" a jogszabály (jó, ezt tudni :) ) -> 2010 jan. 01-től.
Ha nem zebránál ...:
"Szóval a gyalogosokra direkt rágyorsító, 1-1.5 tonnával népnevelni próbáló gépjárművezető közlekedő társak jó lenne, ha tájékozódnának, mielőtt ilyet tesznek, ugyanis ezzel kimerítik a szándékos közúti veszélyeztetés fogalmát.
A gyalogos ugyanis miután meggyőződött, hogy nem akadályozza a forgalmat, és megkezdte az átkelést, elsőbbséggel bír" /a jogszabályban említett helyeken, például egy másik útra kanyarodva vagy más kanyarodáskor/. "Vicces is lenne, ha mindig vissza kellene futni, ha jön valami, nemde?"
Ezt meg én mondom -> mindig meg kell tudni állni, ha zebra és a gyalogos "ott" van: a gyalogos és a zebra előtt, nem mellette, rajta, utána. Ha nincs zebra, lásd fentebb.
Ha állandóan és jellemzően sok a gyalogos egy zebrán, másik útvonalat kell választani, mert "elméletileg" nem azon van a hangsúly, hogy sok gyalogosnál soha nem haladhatsz át, a gyalogos is elengedhet 1-2 járművet (lemond elsőbbségéről), de ez neki nem kötelessége, neked akár azt mondhatja: sudo stop. Ez egy szabály, melyet te elfogadtál, mikor megkaptad a (vezetői) engedélyt a közlekedésre. :-)
_
A példa (...) erősebb, mint a követendő szabály.
Nyikolaj Vasziljevics Gogol ;-)