"A másik szívfájdalmam pedig az,hogy a Blizzard kitiltotta a Linuxról bejelentkező,és linux wine-t használó emberekeket,és az jutott eszembe"
Tudod, ha megnézed a játék követelményeit, abban biztos nincs benne a wine, tehát nem támogatott. Emiatt pl. a játék eredetisége nem ellenőrzihető. Ebből következik, hogy mégis mit vársz?
Ettől a wine-t a Blizzard nem fogja betiltani, hogyan is tudná? De ha Linuxon windowos játékokkal akarsz játszani, akkor az csak lemondásokkal tudod megtenni. Azaz nem minden játékkal, és amivel tudsz ott is többnyire rosszabb minőségben. Ez van.
Visszatérve az eredeti felvetésedre:
Windows piaci részesedés 90% - átlagosan 3 évente új verzió. Azaz van most 4 verzió.
Linux piaci részesedés 1% - kismillió változat (Ubuntu, Fedora stb.) több verzió. Azaz minimum több száz verzióról beszélünk.
Ugyanannyi költség esetén szerinted melyikre éri meg jobban fejleszteni? Ez szimplán matematika. Windowsnál nagyobb számot osztasz kisebbel. Míg Linux esetén kisebbet nagyobbal. Azaz lefordítva nem elég, hogy sokkal kevesebb Linux felhasználó (potenciális vásárló van), de maga platform is jóval megosztottabb. Ráadásul ha ehhez hozzávesszük, hogy Linuxon hozzá vagyunk szokva ahhoz, hogy nem fizetünk semmiért.
Ez nem jelenti azt, hogy nincsenek Linuxra játékok, csak magyarázat arra, mindenféle összeesküvés elmélet gyártás nélkül, hogy miért áll jobban a Windows játékok terén és ez miért marad meg még valószínűleg egy jó darabig.