v1rusEbben az esetben ez nem egészen így van. A DirectX és az OpenGL lényege az, hogy szoftveresen egységes utasításkészletet ad különböző architektúrájú hardverekhez. Nem feltétlen könnyítik meg a programozást a hardvert alacsonyabb szinten elérő API-khoz képest, hanem a sebesség és a funkcionalitás rovására általános futtathatóságot biztosítanak. A Mantle API-ban éppen az a jó, hogy a konzolokon futó API-k mintájára készítették (és helyettük is használható), szinte kiköpött mása azoknak. És mivel gyakorlatilag minden PC-s játékot először az AMD GCN architektúrájára írnak majd meg, játszi könnyedséggel lehet portolni őket PC-re. Természetesen ez csak a Mantle API-ra igaz, hiszen a fejlesztőknek a DirectX és/vagy az OpenGL API-kra történő átírást is be kell vállalniuk a kompatibilitás miatt. És ez jelenti számukra az igazi plusz munkát, ezeknél lesznek butítások és általános lesz ezentúl is a silányság.