Igaz nekem nvidia kártyám van de nagyon nagy különég van a Windows és Linux VGA kezelése között.
(valószínű leginkább a Kernel, de a fájlrendszer is beleszólhat )
Ez ha éppen találsz mindkét rendszeren támogatott játékot, rögtön fel fog tűnni, sokkal gyorsabb és alacsonyabb lesz a "latency"
remélem jól írtam. Ha netes, játék akkor a hálózati teljesítménye is jobb lesz.
1-2 példa:
Blender image export Windows-on egy vicc:) Percenként 4-10 képet is képes legenerálni, valójában nem erőltettem az okának keresését, de ez Linuxon percenként több száz/ezer kép.
waifu2x export Windowson 1 perc / kép, Linuxon 4s
GigpixelAI kb 1 perc / kép, de ennek nincs Linuxos megfelelője.
Számomra ebből az következett, hogy a Linux jobban használja a VGA/CUDA/CUDNN képességeit, tehát jobban is melegedhet. A vga-m hőmérséklet határértéke 94 C, de 70-75 fölé még nem ment. A gyári driver vezérelt hűtés szabályozás ugyanolyan jól műkődík, tehát nincs gond!
Pont ezt figyelhettem meg SSD használatakor, ha bitang nagy és hosszú ideig teszem ki terhelésnek, akkor melegszik, de a gyári elfogadható határértéken belül. (Windows komótos használata során, sosem láttam hasonlót).
Laptopon viszont tényleg érdemes az energia gazdálkodásra figyelni/ korlátozni az aksi hosszabb működési ideje miatt.
Esetleg ezt érdemes körbejárni (én már 10 éve nem használtam) működik-e a mai kernelekkel.
https://www.linuxuprising.com/2019/01/easily-set-cpu-governor-performance.html