Sziasztok!

Teljesen kezdő vagyok még Ubuntu-témában és a segítségeteket szeretném kérni az operációs rendszer kiválasztásában.
A gépem elég régi és a következő paraméterekkel rendelkezik:
Rendszer neve DESKTOP-OR2O0T7
Rendszer gyártója Dell Inc.
Rendszer modellje Latitude E6510
Rendszer típusa x64-based PC
Processzor Intel(R) Core(TM) i5 CPU M 560 @ 2.67GHz, 2667 Mhz, 2 mag, 4 logikai processzor
BIOS-verzió/-dátum Dell Inc. A06, 2010. 11. 20.
SMBIOS verziója 2.6
Beágyazott vezérlő verziója 255.255
BIOS-mód UEFI
Alaplap gyártója Dell Inc.
Alaplaptermék 02K3Y4
Alaplapverzió A02
Telepített fizikai memória (RAM) 4,00 GB

Leginkább böngészésre, letöltésre, filmnézésre szeretném használni.
Ti melyik Ubuntu-verziót javasolnátok telepítésre?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv:
Lajos1981

Lajos1981
    Szia!
    A 4 GB RAM nem túl sok (de még elég lehet), ezért én Xubuntu vagy a MATE verziót ajánlanám. Pendrive-ra ki tudod írni a telepítőt és arról bebootolva kipróbálhatod telepítés nélkül, így megtudhatod, hogy neked melyik Ubuntu variáns tetszik jobban. Szerintem bármelyiket is választod, a 20.04 LTS verziót telepítsd belőle.
    https://ubuntu.hu/p/10-egyeb-valtozatok-letoltese
    Ha a gépben még merevlemez van, egy SSD csodát tehet sebesség terén, érdemes rajta elgondolkodni és én pártolnék egy kis RAM bővítést is, bár három laptopot is használunk még 4 GB RAM-mal, de csak Skype-olásra, böngészésre, irodai alkalmazások futtatására, komoly dolgokra ennyi memória már kevés volna.

csuhas32

csuhas32 komoly dolgokra ennyi memória már kevés voln

Párbeszéd a múltból:
      -Halló, kéne a gyerkőcnek egy számítológép, tudsz segíteni?
      -No, mégis mire kell?
      -Semmi komoly, csak játszani....
      🤣

• Szerkesztve

Lajos1981

Utánanézés nélkül, csak úgy érzetre, ez a gép erősebbnek tűnik, mint a fiam laptopja (N3### CPU , 4GB RAM).
      MATE felületű Debian teljesen jól használható rajta mindennapi egyetemi feladataira.