Hola,
Szóval a cikk és a kommentek olvasása után eszembe jutott pár gondolat.
1. Linuxra való átállás a felhasználó számára (lásd: Gizike), különösebb gondok nélkül megoldható, akár a legbonyolultabb céges környezetben is. Szükséges lehet egy kisebb tanfolyam, mikor is megtanulja az új rendszer kezelését, utána pedig azzal fog dolgozni.
2. Viszont ahhoz, hogy Gizike dolgozni is tudjon, nem 2 gép+1 router+ 1ADSL modem struktúrájú rendszerben, egy elég komplex infrastruktúrára is szükség van. Mire is gondoltam? Képzelj el 1 vállalatot, ahol fut x kliens gép doménban, cimtárszolgáltatással, SAP-pal, kutyafülével 24/7 rendelkezésreállással.
Ha most úgy döntesz, hogy ezt migrálni fogod, akkor egy olyan megoldást kell választanod, amely a legkevésbé fogja veszélyeztetni a jelenlegi redszered naprakészségét. Tehát, ha te pl migrálod a kliens gépeid Ubuntura, ugyanazokat a szolgáltatásokat, kell hogy tudja elérja az user, mint előtte. Nos itt kezdődnek a problémák. Mit kezdessz pl a SAP-pal? Hogyan oldod meg azt, hogy ne boruljon fel az egész doménrenszered? Hogy küzdesz meg az egymással nem kompatibilis dolgokkal? Mi lessz a saját spec vállalati fejlesztéseiddel, hogyan migrálod majd? Hogyan biztositod a migráció közben a kontiunális működést. stb....
3. A témához: Teljesen egyetértek a válaszlevéllel a felvetett kérdésekre. Jelenleg, sajnos ugyanis tényleg legyen az bármely homogén, vagy heterogén it rendszer, de az átállás egy bevezetett rendszer esetében hihetetlenül költséges és rizikós.