Szeretnék megvitatni veletek egy kérdést, hogy milyenre sikerült az Open GL mivel olvastam egy cikket egy olyan hírportálon amit nem tartok hitelesnek, de mivel nem értek az Open GL hez nem igazán tudom megítélni a kérdést: http://index.hu/tech/szoftver/csaldo080813/ Szerintem a cikk nem túl hiteles, nincs megnevezve hogy kik azok a fejlesztők (gondolom fejlesztő csapatok) akik nincsenek megelégedve, és mellette azt is hangsúlyozzák hogy a nagy cégek támogatják, tehnikailag támogatják az nem nagy csoda, de hogy használatát stb támogatják-e számomra az a nagyobb kérdés. Várom a véleményeket.
Üdvözöljük az ubuntu.hu oldalán
Csalódást okozott az OpenGL 3.0
Hozzászólások (6)
A hozzászólások nem engedélyezettek ennél a cikknél
Szeretnék megvitatni veletek egy kérdést, hogy milyenre sikerült az Open GL mivel olvastam egy cikket egy olyan hírportálon amit nem tartok hitelesnek, de mivel nem értek az Open GL hez nem igazán tudom megítélni a kérdést: http://index.hu/tech/szoftver/csaldo080813/ Szerintem a cikk nem túl hiteles, nincs megnevezve hogy kik azok a fejlesztők (gondolom fejlesztő csapatok) akik nincsenek megelégedve, és mellette azt is hangsúlyozzák hogy a nagy cégek támogatják, tehnikailag támogatják az nem nagy csoda, de hogy használatát stb támogatják-e számomra az a nagyobb kérdés. Várom a véleményeket.
Mindenesetre már több helyen hozzák a hírt, kommentár nélkül.
Szerintem: "Dr. Jon Peddie, az egyik vezető piaci elemző cég elnöke szerint, az új szabványt körülbelül 60 millió eladott eszköz támogatja majd. A Peddie által vizionált nagy számot az is alátámasztja, hogy hétfőn az OpenGL három legnagyobb partnere, az AMD, az Intel és az NVIDIA is bejelentette, hogy termékeik teljes mértékben támogatják majd a legújabb változatot is." Tehát ATI+Nvidia támogatja a dolgot. Innentől kezdve szerintem annyira vészesen nagy probléma nincs. Érdekes viszont, hogy csak azt írják, hogy "...ám a fejlesztőket nem nyűgözte le az új verzió...", de konkrétan nem neveznek meg fejlesztőket. persze mindezek mellett tényleg picit csalódás a dolog, de az is lehetséges, hogy a kedvenc MS barátunk megint "megtámogatott" anyagilag erősen pár fejlesztő céget, hogy húzzák le az openGL-t.
inverzstickHasonló szemszögből látunk, de szerintem nincs sok tapasztalata itt senkinek az új open GL ből talán valaki külföldi fórumokról hoz valamit, vagy ki tudja mivel foglalkozik az ubuntu közösség népes tábora :) "Tehát ATI+Nvidia támogatja a dolgot. Innentől kezdve szerintem annyira vészesen nagy probléma nincs. " Ebben nem értek teljesen egyet, szerintem ez olyan kijelentés az Ati és a Nvidia részéről, hogy mi támogatjuk mi mindent jól csinálunk... Az is érdekes hogy az emlegetett fejlesztők 2 nap alatt mindent átnéztek kipróbáltak stb, a direct x et már régebben kiadták és megszokhatták a fejlesztők, Open GL nek is legalább kellett volna adni egy hetet, vagy ha nagyobb téma mint gondolom akár mégtöbb időt hogy megismerjék jobban, ilyet azért elég erős nyilatkozni.
Sajnos nem kacsa: http://tech.slashdot.org/article.pl?sid=08/08/11/2135259&from=rss Valami olyasmiről van szó, hogy sokkal nagyobb változtatásokat reméltek, és most ezért csalódottak.
Szerintem várjuk meg, hogy az igazi fejlesztők mit fognak szólni és csinálni. Itt főleg John Carmack-ra gondolok. Van itt egy interjú vele, ami 1 hónapja készült, ott azt mondja, hogy még mindig OpenGL-ben utazik és DX9-ben, mivel jelenleg se a DX10-ben sem a DX11-ben nincs semmi olyan dolog, ami miatt érdemes lenne rájuk fejleszteni. Ráadásul a keresztplatform fejlesztés sem utolsó dolog, amit OpenGL alapon még mindig könyebb megvalósítani. E3 2008: The John Carmack Interview. Rage, id Tech 6, Doom 4 Details, and More! Amúgy kb. az jött le nekem, hogy a csalódás leginkább azért jött elő, mert nagyobb volumenű változtatást ígértek a fejlesztők eredetileg, de azt nem merték megtenni és visszatáncoltak.
Az index cikkben hivatkozott itcafe cikkből a csalódott fejlesztős link: http://www.opengl.org/discussion_boards/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=243193#Post243193 Támogathatják az irodagépek videókártyái, amíg a konzol a játékgép, és a játékfejlesztő szerint bármilyen API jobb...