Hogyan kezelhetjük a Google dokumentumokat az Openoffice segítségével? Az alábbi leírás ebben kíván segítséget nyújtani.
1. telepítés
A Google dokumentumok kezeléséhez mindenek előtt szükség lesz a sun-java6-jre és az openoffice.org-java-common csomagokra.
A csomagok feltelepítése után, a
OpenOffice.org Extensions oldalról le kell töltened a gdocs*,oxt kiterjesztést.
Ha ez kész, majd, megnyitod az OpenOffice-t.
Tools menü,
Extension manager almenü.
A megjelenő ablakban az
Add gombbal hozzáadod a letöltött kiterjesztést.
Ezzel tulajdonképpen készen is vagy. Az OO újraindítása után már használható is a modul.
2. használat
Google dokumentumok importálása
File menü
GooglecDocs & Zoho almenü,
Import from Googler Docs almenü. A megjelenő ablakban a felhasználó név és jelszó beállítása után kattints a
Get list gombra. Miután a lista lekérése befejeződött, válaszd ki a szerkeszteni kívánt dokumentumot és az
Open gombbal nyisd meg.
OO dokumentum exportálása a Google dokumentumokba
A feltölteni kívánt dokumentumot, a feltöltés előtt menteni kell a saját merevlemezedre. Majd a
File menü
GooglecDocs & Zoho almenü,
Export to Google Docs útvonalat követve a megjelenő ablakban add meg a dokumentum nevét - ha ez más mint a gépre mentett példány neve - és kattints az
OK gombra.
Ezzel kész is vagy.
Jó munkát kívánok!