decoatiLásd a Macintosh históriáját, gyakorlatilag, hogy a jelenkorban az Apple létezik,fejlődik, és egyre inkább elfogadottabb, ahhoz kellett az, hogy anno '97 mikor Steve Jobs-t gyakorlatilag kirúgták a saját cégétől, a fanatikusok nem léptek le, és mikor visszatért a Jobs, és bedobta az iPod örültet a köztudatba biztos támpontot adtak a marketingeseknek,így komoly divattá vált a Mac. Mindehhez kellett a hozzákötődő közösség. A Discovery-n volt anno egy jó sorozat, ahol egy-egy ma már emblematikus termék elterjedését mutatta be. (Például az SUV-ék {városi terepjárók} terjedéséről is volt rész, igazán tanulságos volt... :P)
Más kérdés, hogy mindenképp kell-e beletartozni a közösségbe ahhoz, hogy használd az Ubuntut, egyértelműen nem, viszont akkor elvetjük az igazi méregfogát a Linuxnak. Valami olyasmi ez mint a Bogaras kontra Suzuki vásárló. Az egyik élményt, közösséget, egyediséget is "vesz", a másik csak használati eszközt.
A Microsoft soha sem volt képes igazi subkulturát létrehozni, hiszen amióta Windows 95 kijött mainstream vonulatát képezte az IT-nek(nem is törekedet rá, tipikusan pusztán felhasználót akart teremteni a termékére), így nincs közössége pusztán felhasználói halmaza, ezért nincs olyan potenciálja, mint például a Macintosh-nak, hogy ha egyszer nagyon nagy sz@rba kerül, megmeneküljön, ezért félelmetes, számára, ha terjed ez a fajta felhasználói kultúra (ezért ragad meg minden eszközt arra, hogy monopól helyzetét megtartsa), ezért gondolom azt, hogy ez egy izgalmas hír, olyan szempontból, hogy már Amerikában is van hírértéke az Ubuntunak, csak vigyázni kéne arra, hogy miként kerül a köztudatba... Ezért fontos a marketing!