Az OK, hogy terjed, ennek én is kifejezetten örülök. De a számítógép nem véső, hogy ránézésre menni fog. Meg kéne tanulnia a felhasználónak, hogy igenis vannak alapdolgok, amiket fejben kell tartania. A probléma leginkább abban gyökerezik, hogy
a; elvárja, hogy a problémáit mások oldják meg, vagy még inkább fel se merüljenek
b; elvárja, hogy a számítógép pontosan úgy működjön, ahogyan ő gondolja
c; lusta bármilyen karbantartást is elvégezni rajta.
Sajnos az elmúlt évtizedekben két dolog derült ki a laikus számára: eleinte bennfentes "kockák" értették a számítógép használatát, utána pedig egy-két cég elhitette, hogy bárki képes, előképzettség nélkül is kezelni azt. Ennek eredménye, hogy sokan nekiállnak, mint paraszt a szántásnak, aztán kétségbeesnek, ha valami balul sül el, aztán jön az óbégatás, hogy én ehhez nem értek. Ilyenkor jön aztán, hogy a problémáknak meg sem próbál utánanézni, ha valami üzenetet küld a program, nem veszi figyelembe, aki meg segíteni próbálna, az éppen ezek miatt nem látja, mi okozhatta a problémát, a segítő szándék meg szándék marad, mert a végrehajtandókat nem tudja/nem meri az egyszeri felhasználó végrehajtani. Akármilyen könnyű is kezelni.
Meg lehet nézni, bármilyen nem szakmai fórumon (főleg bizonyos irányúakon) milyen ütemben megy a sírás. Ez megelőzhető volna, ha normális formában tanítanának már általános iskolában informatikát, ami sajnos messze nem így van. Ehhez hozzájárul az informatikatanári gyér ellátottság, az iskolák jellemzően gyenge gépparkja és az oktatási anyagok szűklátókörűsége. Amikor pedig ebből megszületik, hogy nem akar érteni a nagy átlag a számítógép működtetéséhez, mindenki meg van lepve. Ekkor pedig már teljesen mindegy, hogy mennyire könnyen kezelhető a rendszer. Ha pedig előállunk olyan igényekkel, hogy valamennyire értse már a szoftvereket, hardvereket, akkor kapjuk, hogy ő csak használni szeretné. Érdekes módon az nekik is kézenfekvő, hogy egy gép használatához ismerni kell a működését is.