shiverigazad is van, meg nem is (szerintem)
A pedagógusok nagyrésze a szaknak köszönhetően "stabil" tananyagot tanít, Newton és Ady sem változott az elmúlt 100 évben és gyanítom, hogy a másodfokú egyenleteket is ugyanúgy kell megoldani ma, mint 100 éve kellett.Ebben az esetben felesleges a folyamatos vizsgáztatás.A továbbképzés nem az, és úgy tudom még ma is kötelező minden tanárnak 3 évente továbbképzésre mennie.
A pszichológia szűrést sokkal fontosabbnak tartom, pláne azóta, hogy a burning-out szindróma felfedezésre és elismerésre került ami bizonyítottan pedagógus "betegség" (és persze mindenki másé aki hosszú éveken keresztül ugyanzt csinálja).
Ehhez képest nézd meg, hogy az elmúlt 20 évben a szám.tech oktatása (középiskolában) mennyit változott! A 1988-ban BASIC C64en vagy HT1080z-n, 1992 PC+DOS+Pascal 1998 PC+DOS+W95 és Pascal 2008-ban PC+XP és valamilyen objektum orientált, C alapú nyelv és/vagy PHP..stb.
Jól látható, hogy csak az elmúl 20 év alatt többször és gyökeresen megváltozott mindaz amit tanítani kell. És akkor a tananyagba nem kerülő dolgokról nem is beszéltünk pl. YouTube és társai.
Olyan írdatlan tempóban tágul az a tudásmennyiség amit informatikának hívunk, hogy képtelenség elvárni egy tanártól, hogy minden kis finomsággal tisztában legyen.
Azt csak remélni lehet, hogy lesz majd 1 olyan Linuxos diszto, amelyik a képességei, tudása, támogatottsága alapján képes lesz felvenni a versenyt a MS hegemóniával és vonzó lesz az iskolák számára is!