Silent_Bob1. Mi a baj a feladatlistával?
a, Mondjuk az, hogy külön gyorsindító kell hozzá (ami nem ergonomikus, csak a helyet foglalja, túlzsúfolt lesz miatta a tálca),
b, Nem vagyok vak elég nekem az ikonja, nem kell szövegesen kiírni. Ezzel szintén helyet spórolok meg.
http://lmgtfy.com/?q=windows+7+superbar
Nem véletlen, hogy ez van a Win7-en (OS X-en) is. Amikor megjelent a Win7-ben a szupertálcát mindenki agyondicsérte. Ezek szerint te nem olvastad ezeket a cikkeket. Bár tudom ez nem szempont de én egyből dobtam a külön gyorsindítót és feladatlistát a KDE-ben, amint megjelent az első ikonos feladatkezelő, pedig már a nevére sem emlékszem olyan rég volt. Azóta se hiányzik.
4. "Miért járt volna el felette az idő? Mit nem tudsz rajta csinálni, lassabb? Nem egyszerűbb teljesképernyős listából választani, csak látványosabb, aki a látványt rendeli alá a produktivitásnak és a hatékonyságnak, az bizony kimeríti az általad feszegetett bohóckodást."
Ezzel mi a baj? Például a legördülő listáról leugrik az egér, minél többször ágazik el annál idegesítőbb. Ezenkívül a legördülő listán nem fér el annyi alkalmazás mint teljes képernyőn, azaz tovább tart míg legörgeted, lenyitogatod, mintha teljes képernyőről választanád ki. Mondtam Elementary OS. Max három egérgördítéssel + 1 kattintással bármelyik alkalmazás kiválasztható. Unity-é nekem se tetszik annyira, de nincs is rá szükség, mert vagy a tálcán van, vagy a gyakran használt alkalmazások között, ha meg nincs akkor ott a kereső 1-2 karakter leütése után már meg is van a kívánt alkalmazás. Azaz még így is többnyire gyorsabb mint a Gnome2 elrendezés, és még véletlenül sem érintőképernyőre van optimalizálva.
"A task list hatékony eszköz, a PC pedig nem tapifón."
Hogy miért nem tapifón?
Tudod igazából az a bajom, hogy ez a Unity érintőképernyőre való ezért desktopon sz@r mondat, hogy mindenki aki nem használta (elég ideig), ezzel jön. Közben meg fogalma sincs miről beszél. A Unity egy szélesképernyős monitorra (a telefon, tablet nem az) optimalizált környezet. Ezért nem lehet az alapelrendezésen módosítani. Hogy mi támasztja ezt alá:
- oldalsó tálca - sokkal több hely van egy szélesképernyős monitoron oldalt mint alul vagy felül. Próbálgattam a többi ablakkezelővel ezt az elrendezést. A többié rosszabb volt.
- global menü - ezzel is függőlegesen lehetett helyet nyerni. Unity után baromira idegesítő a hiánya Gnome3-n, Elementary.
- bal oldalra igazított ablakméretező gombok. Ez eleinte zavart, és átraktam jobb oldalra, de már megszoktam. Ezenkívül a címsorral is lehet méretezni, szóval nem is hiányzik.
- ikonos gyorsindító - Bocsáss meg de oldalsó tálcára feladatlista nem való. Az ikonok pedig kevesebb helyet foglalnak mint egy szöveg. Azaz több alkalmazás fér el. Az gyorsindító + feladatlista kombó pedig nagy ötlet.
+
Ehhez jön, még az integrált kereső, meg a billentyűkombók, amit egyedül Unity-n használok, ami végképp nem érintőképernyőre való. Ja és még valami. Szerintem a Gnome3 sokkal inkább érintőképernyőre van optimalizálva mint a Unity.
Ja és szeretnék egy listát kapni végre, amiből kiderül, hogy használat közben miért gondolja valaki,hogy ez nem való ez desktopra, mert én felsoroltam, hogy miért igen. Nagyon kíváncsi vagyok, mert eddig egyet se kaptam, ami ezt alátámasztaná, csak nyafogást, hogy ez nem Gnome2. Abban egyetértünk, hogy Unity Gnome2-nek nagyon rossz.