sokadikpeter"de vannak emberek (sőt ők vannak többségben világviszonylatban) akik nem bütykölni akarják az oprendszerüket, hanem használni..."
Ezek az emberek 99%-ban nem akarnak linuxot telepíteni a gépükre. Ha vki mégis linuxot szeretne velük használtatni, akkor az viselje a következményeit! Ez nem lehetetlen, csak a support hátteret meg kell hozzá teremteni (Számos opensource projekt fut a világban, ahol az egyszerű felhasználók használják az opensource rendszereket, persze mögöttük általában ott van egy profi szupport gárda, akik eligazgatják a júzereket és próbálnak megoldásokat találni a felmerülő júzer panaszokra.). Ezt próbálja megkísérelni az Ubuntu, LM, stb disztrok. Ugyanakkor a linux disztrokat pont azért hozták létre, hogy az általad kifogásolt bütykölést meg tudd tenni rajta/vele és létre tudj magadnak hozni olyan rendszert, amely a saját igényeidnek/érdeklődésednek megfelel. Az általad említett hozzáállás olyan, mintha a legodat azonnal összeragasztva vennéd meg. Lehet úgy is használni, csak épp semmi értelme sincs. (loss of function) Akkor már érdemesebb egy neked tetsző modellautót venni. Vagy más hasonlattal élve ha túrázni indulsz a hegyekbe, akkor túracipőt/sportcipőt fogsz bepakolni, nem pedig egy magassarkú szandit. Egy alapvetően bütykölős OS-re jó móka GUI-kat/programokat fejleszteni, rendszerösszetevőket kipróbálgatni de ez magáról a fejlesztésről szól és nem feltétlen a használatról. Persze, vannak jól bevált, régen fejlesztett programok, amelyeket előszeretettel használunk, de az már nem is móka, hanem referencia és üzlet. Kinőtték magukat és már más OS-en is hódítanak. Lásd apache, VLC, mplayer, stb. Azaz a linux a lelke mélyén alapvetően a kísérletezésről és a fejlesztésről szól. Ám ha te nem akarsz kísérletezni, fejleszteni, szétszerelni, összerakni, kipróbálni, macerálni, akkor miért "vennél" magadnak egy autószerelő műhelyt vagy fejlesztő labort? Ne érts félre! Örülök, hogy te terminál nélkül is teljesen jól elvagy linux alatt. De attól még mert te napi futkározós autónak veszel egy mercedes unimog-ot, és tök jól elfurikázol vele nap mint nap, attól még az nem változik sportautóvá. Persze az újabb kiadásokon sportosíthatnak, modernizálhatnak a fejlesztők de attól még a rendszer lelke unimog marad.