Az okostelefonom szerint 2020.12.01 és 2020.12.25 között a teljes felhasznált adatforgalmam 45.78 GB.
Ebből 22.87 GB-ot az internetmegosztással használtam el. Ez jelen esetben csak a Macbook Pro-t jelenti, mert mással nem csatlakoztam rá ebben a hónapban. Csak én használom.
Ez a havi nappali, otthonra szánt Vodafone HomeNet+ csomag az 50 GB-os korlátjával elég karcsú 2020-ban, főleg havi 5330 Ft-ért.
Még jó, hogy csak lassítanak, ha túllépem.
A Stadia csak az okostelefonomon 1.62 GB-ot használt el ebben a hónapban, pedig nem játszottam rajta sokat.
Igyekszem spórolni az adatforgalommal (meg éjszaka használni, mert van éjszakai 150 GB adatkeret), de ma már az okostelefonos játékok is képesek havi több GB-ot elhasználni. Remélem, hogy lesz valami normális (a mai igényeknek megfelelően használható) mobilinternet (vagy bármi más) jövő karácsony környékén. Csak a Need For Speed No Limits használt el ebben a hónapban eddig 1.92 GB-ot.
A League of Legends: Wild Rift 415 MB-ot. A Heroes Strike pedig 348 MB-ot. A DragonCity 248 MB-ot. A Modern Strike Online 155 MB-ot.
És ez csak öt játék. Persze ezekben az adatforgalmakban esetenként a játékfrissítések is benne vannak (bizonyos játékok játékon belül frissítődnek, vagy töltenek le dolgokat, míg mások csak a Google Play Áruházon keresztül frissülnek, illetve töltődnek le).
Megfigyeltem, hogy a legutóbbi League of Legends: Wild Rift Co-op vs. AI elleni "Intro" meccsem 3 MB-ot használt el.
A meccs 11 perc 44 másodpercig tartott. A meccs előtt 412 MB volt a játék által ebben a hónapban elhasznált adatforgalom, utána pedig 415 MB.
Ez körülbelül a minimum, amit ez a játék egy meccs alatt elhasznál. Egy "Intermediate" meccs még 3 MB-nál többet is elhasználhat, a PvP (valódi játékosok elleni meccsek) meg főleg.