Üdv

kezdő vagyok linuxban ,kártyát sikerült életre keltenem mint alatt,de a videóbementre lenne szükségem digitalizáláshoz, erre nem találtam sehol infot.

köszönöm ha segítesz

szat1 Szia!
    Én egy lspci kimenet megtekintésével kezdeném.

szat1 kártyát sikerült életre keltenem mint alatt,

Miben nyilvánul meg, hogy sikerült életre kelteni? Tudsz rajta TV-t nézni? Milyen szoftverrel?

szat1 a videóbementre lenne szükségem digitalizáláshoz,

Ha a kártya tuner bemenete működik, akkor valahol a kezelőszoftverben kéne inputot váltani.
      (De ha megjött az lspci -nnk eredmény, akkor akár a /dev alatt is lehet majd keresgélni.)

csuhas32
        02:00.0 Multimedia video controller: Conexant Systems, Inc. CX23880/1/2/3 PCI Video and Audio Decoder (rev 05)

a mester

vlc -alat van analog tv tuner zaj ,gondolom akkor müködik

mit jelent dev alatti keresés ?

csuhas32
          vlc-vel probálom,de ott hogy választok bemenetet? csak analog és digi tv bemenet van ,kamerabemenetre
          a tuner analog zaját teszi ki.

szat1

• A kernel megtalálja a PCI-be vagy USB-be dugott eszközt.
          • Ha "felismeri", megpróbálja betölteni a hozzávaló kernelmodult (vindózos néven drivert)
          • Ha az eszköznek firmware-re van szüksége, a driver megpróbálja azt megtalálni a gépen, majd betölteni az eszközbe.
          • Ha ez is sikeres, létrehoz a /dev alatt egy (kettő, három) bejegyzést, amiket a felsőbb szintű programok tudnak használni az eszköz kezeléséhez. (pl. /dev/video0, /dev/video1)

szat1 Ezeknek NINCS tartalma. MIND üres.
            De ha egy program "olvassa", akkor dől belőle az adat.

a mester akkor segits kérlek hogy tudnám pl vlc alatt szóra bírni a bemenetet

szat1 Az engem zavar, ha csak /dev/video0 létezik. Szerintem ha a kártyának több bemenete van, akkor logikusan több csatornán kéne elérni a kimenetét. Kipróbálni nem tudom, nincs ilyen eszközöm.

szat1
                  OFF
                  Erre azt szoktam mondani: hozd át, megnézem 🙂