Bigyó bácsi
Rendben, tehát az eszközöd kizárható. A kérdés második részére is válaszolj légy szíves, ha módodban áll.
Docsis (koax) esetében az SNR és a jelszintek nagyon fontosak. A modemed kiírja az értékeket, ha bele tudsz lépni. Bentről, szolgáltatói oldalon különben ezeket látják historikusan is. Ha az értékeid nem megfelelőek az sajnos ilyen hibát tud okozni.
FTTH esetében az ONT-ben (nevezzük optikai modemnek) szintén kiolvasható a jelszint, de ha nem tudod így megnézni, akkor figyeld meg, hogy PON visszajelző zöld állapota a szakadásoknál változik-e. Természetesen ezeket is látják a NOC-ban.
A csúcsidő kérdést pedig azért tettem fel, mert ha tegyük fel hajnal 3-5 óra között nem jelentkezik a probléma, akkor elég nagy valószínűséggel a Te irányodba "dugulás" van a szolgáltató gerinc vonalán, ami nálad csomagvesztésként jelentkezhet.
Ezekkel a problémákkal sajnos Te, mint végfelhasználó nem tudsz mit kezdeni, az ISP-nél próbálj meg eljutni egy magasabb szinten álló rendszermérnökig, aki kinyomozza neked a hiba forrását és intézkedik.