Sziasztok! Régi windowsosként abszolút kezdő vagyok a linux világában. A dolog úgy kezdődött, hogy vettem egy költségtakarékos, abszolút alapszintű notit. Lenovo G505, 59-390274 (AMD E1-2100, 2GB, 500 GB, Integrated Graphics (Radeon 8210). Persze csak a "vasat" vettem meg, oprendszer nélkül. Úgy gondoltam, mostanra talán a linux is felfejlődött annyira hogy egy ilyen alapszintű gépre teljesen megfelelő lehet. Kipróbáltam többféle változatot. A Linux Mint 16 sajnos nem települt, videokártya hibaüzenettel leállt a telepítés. A Mint 13 32 bites verziója települt, de hibásan működik, video lejátszás abszolút rossz (VLC pld. csak állóképet ad, hang torz) Próbálkoztam az ubuntuval, a 13.10 desktop amd64 sajna a telepítés elején elakad (a nyelv kiválasztásig jutok el, utána a DVD meghajtó leáll). Viszont az ubuntu 12.04 szépen települt, szinte minden jól működik, még a mobilnetes modem is (Huawei E3131 T-mobile) is némi hezitálás után felismerte illetve elfogadta és működik. Egy gondom van még, de az elég nagy: a kijelző fényerejét nem tudom állítani. A billentyűzeten a funkciógombok között fel van tüntetve a fényerő növelés/csökkentés. A program érzékeli, mert megnyitja a kis ablakot amelyben látom hogy nőne vagy csökkenne a fényerő, de ténylegesen nem hajtja végre. És ez bizony nagy baj, mert most szerintem a maximális fényerőn megy, és nem akarom szétégetni a szemem. Nem tudom lenne-e valakinek ötlete, megoldási javaslata erre. Ha ez a gondom megoldódna, akkor általános célokra teljesen megfelelő lenne ez a szerény képességekkel rendelkező kis gép. Előre is köszönettel: laci

Ezt leltem: G580-on elvileg ez működött, hátha itt is: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2061653 A lényeg belőle: Nyitsz egy terminált (Ctrl+T) beírod:

gksu gedit /etc/default/grub