Sziasztok!
Szeretnék váltani Windowsról Ubuntura, de sajnos néhány súlyos probléma miatt kénytelen voltam visszatenni a Windowst. Megjegyezném, hogy kezdő vagyok a témában.
A problémák a következők:
[Megoldva] ATi HD 2600 Pro videokártyám van (PCIe), és a megfelelő driverek engedélyezése után a gép rettentően belassul. Ha bekapcsolom a 3D effekteket, akkor a filmnézés lehetetlenné válik, és a programok, effektek is akadnak. Az ATi hivatalos honlapjáról letöltött meghajtóprogrammal nem tudom, mit tegyek.
[Megoldva] Winfast TV 2000 Deluxe TV Tuner kártyám van, de sajnos nem tudom üzembe helyezni. Olvastam, hogy valami tvtime nevű program kell, de azzal sem tudtam semmit sem kezdeni. Nagy szükségem lenne a tunerre.
[Megoldva] Az Ubuntu Live módban is egy idő után lefagy, telepített rendszerrel ugyanez a helyzet. De korábban ugyanezen a gépen minden gond nélkül futott (pl. 1 héttel korábban)
[Megoldva] Nem tudom, mennyire van megoldva Ubuntun a HD film lejátszása. Windows-ban a KMPlayer nevű programmal gond nélkül le tudok játszani bármilyen HD filmet (720p, 1080p), de Ubuntun csak az első képkockát tudom előcsalogatni, utána semmi. Mindenféle lejátszót próbáltam már.
[Megoldva] Logitech Quickcam Express webkamerámat sem tudom aktiválni sehogy. Hivatalos támogatás elméletileg nincs Linuxhoz (sajnos nem csak ennél).
[Megoldva] Egyszerűen feltettem a Wine nevű programot, amivel eddig tudtam játékokat is futtatni. Azonban az utóbbi 3 indításnál (Live mód) a program semmit sem tett, amikor társítottam egy .exe fájlal.
Igazából ennyi lenne, azt még hozzátenném, hogy a gép nem játékra kell, csak egy-egy régebbi játékot eddig tudtam futtatni, akár Mario-t is, de sajnos most az sem megy. Valamint nem szeretnék egyáltalán Windows-t használni, tehát nem szeretném a két rendszert egy gépen.
Kérlek Titeket, adjatok ötleteket arra, hogy a fenti problémákat hogyan tudnám orvosolni. Az Ubuntu friss rendszer lenne most a gépemen.