• [törölve]

lala2 Bővebben?

[törölve]
    Kerdezd meg a "legjobb baratodat" (Ha megsugja, szigoruan csak sajat felellosegre hasznald.)

[törölve] Hogyan telepítesz valamit Chromebook Linuxában? Hogyan frissítesz? Mit kell kiadni a terminálban?
    Ha mezei felhasználóként indítok egy rendszer-adminisztrációhoz kapcsolódó programot, akkor jelszót kér.
    Ha átjelentkezek rendszergazdának, akkor ilyenkor kéri a rendszer a rendszergazdai jelszót, de amikor rendszergazdaként indítok egy alkalmazást, akkor már nem.

• [törölve]

csuhas32 Ebből nem sokat értettem. Bocs, de képzetlen kezdő vagyok.
      sudo apt install programneve
      Nem így kellene?

[törölve] Amikor egy linux telepítő elindul, a gparted működik. Nem kell root jelszó. Azt gondoltam a "rengeteg eszemmel", hogy talán ezt a verziót kellene a fejlesztői módban felrakni és működne.

Adok egy picit az én eszemből, nekem már úgysem kell annyi.
        Amikor a telepítőt indítod, akkor az rendszergazda joggal fut (telepítő).
        Nincs még rendszer a gépen, nincsenek jelszavak sem.
        Csak a telepítő program fut. Ez nem más verzió, hanem egy telepítő. Ha elindítja pl. a gpartedet, azt rendszergazda joggal indítja.

[törölve] De, lehet így is. Ez attól függ, hogy hogyan van kialakítva (beállítva) a rendszer.

1. A root-nak van jelszava. Ekkor a felhasználó mondjuk a su root paranccsal átjelentkezik és root-ként adminisztrálja a rendszerét.
        2. A root-nak nincs jelszava és a felhasználó a sudo-val majd a jelszava megadásával szerez rendszergazdai a jogot az adminisztrálási feladatok ellátásának idejére.

Nincs CromeOS-em és csak olyan rövid ideig találkoztam vele, hogy nem jegyeztem meg, hogyan van ez a Debianjában, ezért kérdezem tőled.
        Most azt írod, sudo-s.
        sudo su-val át tudsz jelentkezni rootnak?
        Ha igen és így kiadod a synaptic utasítást, elindul?